1.674 visninger
|
Oprettet:
EU forslag: max 100 hk til MC'er {{forumTopicSubject}}
jeg ved ikke om i har set det her forslag.
http://fpn.dk/motor/mc/article2006498.ece
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 264
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 971
Altid skal ALT hvad der "kan" være farligt kontrolleres og forbydes.
citat:
"100 hk er vel nok til, at man på en motorcykel kan opnå en anstændig hastighed og accelleration, og det handler om at finde nogle fornuftige grænser. Man kan sagtens mene, at det er morsomt at køre på nogle kraftigere motorcykler, men når der kommer blod på vejen, ændrer tingene sig måske. Det skal alt sammen med i overvejelserne, inden der kommer et EU-udspil, og så er det i sidste runde politikerne, der bestemmer," understreger Victor Hollnagel."
Ja flot... 100 hk er vel også nok i en bil så? Eller 50hk? Eller måske burde man hellere forbyde alle køretøjer som kan køre stærkere end 30 km/t med det samme for at mindske "blodet på vejen" som idioten så flot formulerer?
Jeg synes det er plat... selvom 100hk på en motorcykel jo muligvis rent faktisk kunne være nok; men hvorfor forbyde alt andet, det bestemmer man vel selv om man "tør" køre på.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.810
det er vel også nok til at give en behørig acceleration og hastighed??
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 136
Men jeg kan egentlig godt forstå at man vil begrænse de 200 hestekræfters racermaskiner til banen, da det er den de er bygget til.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
hvornår er denne mekanisme startet med at folk ikke selv kan vurdere om noget er farligt for dem eller ej, og selv tage konsekvensen af det.
hvorfor er det staten der skal fortælle folk hvad der er farlig igennem kontrol og begrænsninger.
og mig som troede det her land var liberalt.
men igen, hvis der skal være ens regler i hele EU, så må laver afgifter selvfølgelig følge med. det kan ikke passe vi får alle ulemperne, men ingen fordele.
undskylder hvis det er en re-post, kan dog se artiklen er fra idag. men derfor kan der jo godt være skrevet om det før.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
mar 2008
Med din logik kunne man jo også påstå at man kan køre 200km/t på landevejen, fordi man ikke vurderer det farligt for sig selv, og det håber jeg aldrig bliver lovligt.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 468
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=135197
okt 2008
de må så vidt vides have alle de hestekræfter det vil. men i lovlig stand kan de ikke kører hurtigere end 85 - 90 km/t
hvorfor ikke lade hk være, og begræns alle biler og mc til fx 150 km/t. har man nogensinde brug for at kører hurtigere?
personligt synes jeg det er en glidebane at begynde at begrænse og kontroller altid for befolkningen.
folk behøver ikke tænke, for staten ved bedst.
selvom jeg vægter personlig frihed højt er det ikke fordi jeg selv kunne finde på at kører 200 km/t igennem et skole område. mig bekendt kan min maskine slet ikke komme op på de hastigheder.
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 971
Det kan godt være, at det ikke er godt at køre 200 på landevejen; men det er jo ikke der problemematikken ligger imø. Enhver halvvejs ny Golf eller lign. kan jo også køre 200, hvorfor skal de så ikke forbydes også?
Og hvad med sportsbiler, de skal vel også begrænses til 100hk, de er jo også tænkt til racerbanen?
nov 2007
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 964
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
knallerter er også begrænset til 30km/t.. hvem fanden har som dreng kunne nøjes med 30km/t.. der kom sgu en ordentlig 47,6 cylinder på og KN filter så accelererede man fra bilerne..
apr 2009
mar 2008
Ideelt kunne alle biler køre sige selv, så den menneskelige faktor var helt ude af billedet, og det kan man da også læse en del om i forskellige fremtidsvisioner, men indtil da, er vi nok nødt til at beskytte mennesker fra sig selv med lovgivning.
apr 2009
Alf, 150km/t er 1. gear for mange motorcykler.. så man har brug for at køre stærkere når man skal "mærke" om begrænseren er der, eller man vil gøre brug af sit 2. gear.. eller man er i tyskland.. eller man er på en bane.. eller, hmm You get the point
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 192 Svar: 2.416
Hvis det bliver ved sådan her danner jeg min egen milits gruppe. Gider simpelthen ikke at finde mig i mere pis fra regeringen og EU. Nok er nok.
Og nej, jeg laver IKKE pis. Faktum er at jeg vil hellere dø i forsøget på at leve frit end at leve under alle disse regler.
mar 2008
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.747
okt 2008
mig bekendt bliver der ikke 100% tryghed nogen steder, så længe der er mennesker på jorden.
hvis det hele kammer over, må man vel flytte til USA, de er meget liberale med deres køretøjs lovgivning.
i mange stater er der fx ikke engang krav om styrthjelm til MC kørsel. osse derfor man tit ser tosser på blandt andet youtube som blæser afsted på mc'er kun i shorts og t-shirts.
i USA lader staten være med at bestemme om det er farlig eller ej, og lader det være op til den enkelte at vurdere.
det er jo så det hele diskussionen handler om, om det er forkert.
kontrol-samfundet længe leve!
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 505
Og når det så er sagt så kan man jo se på statistikkerne.
Der dør flere på knallert end på MC, det hører vi bare ikke så frygteligt meget om.
Det er der jo heller ikke meget presse i for politikkerne for dem kan de jo dårligt begrænse mere.
Så kan vi lige runde deres miljø argumenter også. En knallert 45 må ikke kører stærkere... Hvorfor ikke de skal jo alligvel have kørekort. Og lortet forurenet så mange gange mere end den ville gøre uden de plumberinger den skal have i DK. Og så er 45 en utroligt forstyrrende fart i almindeligt traffik.
Håbløst!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mar 2008
Argumentet med alkohol forstår jeg ikke, da det altså er forbudt at føre motorkøretøj, når man har drukket. Det håber jeg du ved...
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
ifølgen statistikken der blev fremlagt på tv forleden, dør der 4 om dagen af følgesygdomme, relateret til rygning...
mar 2008
Forskellen er selvfølgelig i, hvem man slår ihjel. Biler og motorcykler er primært til fare for en selv men også i høj grad for andre. Det har man imødegået ved at sætte fartgrænser. Rygning er primært farligt for en selv, men også for andre. Det har man imødegået ved at forbyde rygning i offentlige bygninger. Osv. Eget liv = gør hvad du vil. Andres liv = lovgivning.
mar 2008
På racerbaner kan du stadig køre lige så tosset stærkt du vil på lige præcis den motorcykel du har lyst til, ligesom du kan drikke dig lige så hjernelam, du har lyst, hvis du bare lader være at køre bil.
Bortset fra det, tror jeg nu heller ikke det rykker det store at forbyde motorcykler over 100hk for tosserne kan køre alt for hurtigt alligevel, og så kan man jo ligeså godt lade være. Måske det var bedre med hårdere straffe til dem, der bryder fartgrænserne for meget. Konfiskering af køretøjet f.eks. Man ville nok blive rimelig lang i ansigtet, hvis politiet rendte af sted med ens 250000 kroners bambusraket fordi man havde kørt 200 på en landevej, og tænke sig om to gange inden man gjorde det igen.
mar 2008
nov 2007
Alt hvad der ik passer ind i bureaukraters små hjerner hvad angår det perfekte liv skal åbenbart forbydes. .. nej tak til fler´regler
mar 2008
nov 2007
mar 2008
Om som jeg nævnte før er en regel altid et trade-off imellem værdi og ulempe. Det er aldrig sort/hvidt. Om min motorcykel ikke må have over 100hk er mig flintrende ligegyldigt, for jeg har ingenting at bruge de ekstra hestekræfter til, så hvis det kunne give værdi på en anden front, ville det da være fint. Hvis den til gengæld kun måtte have 30 hestekræfter, ville ulempen være væsentligt større. Hvis mange mennesker mister en hel masse på ikke at måtte have mere end 100hk, er reglen da dum, men gør de det? Kan nogen komme med et sagligt argument for at de har brug for 200hk til at transportere dem rundt på en 200 kilos motorcykel?
nov 2007
Men det du siger svarer til at jeg spørger... kan nogen komme med et sagligt argument for at de skal ha er 60 tommer tv i stuen, for det er jo miljø svineri at lave et så stort tv, når man kan nøjes med mindre... angiveligt dør folk jo af højrer co2 udslip.
nov 2007
tjek facebook-gruppen.. Død over Eu
jun 2005
snart må man kun køre med 100hk der kan køre max 100km/t og 400km på en OPLADNING!!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
Hvis du vil tages seriøst, så snak i stedet om alle de touring-MC'ere, der ligger lige over 100 hk og pludselig skal drosles, i stedet for at hive det mest ekstreme eksempel frem. De her maskiner kan jo ikke køre 300 km/t eller accellere fra 0-100 på 3 sek., de har bare lidt kræfter for man ikke behøver geare ned før hver overhaling.
mar 2008
Lad os nu sige, at vi levede i en anden verden, hvor jeg skulle gå en tur og tænkte: "Min søster blev ramt af en R1'er i forgårs og min mor blev slået ihjel af en Hayabusa i sidste uge, så jeg bliver sgu indenfor i dag, de er jo sindssyge de 100+ hk motorcykler!", så ville det nok være noget andet. Men hvor ofte sker det lige at en fyr på en 100+ hk motorcykel slår sig selv ihjel? Trods alt ikke ret mange gange om året. Og hvor ofte slår de andre end sig selv ihjel? Nærmest aldrig.
Hvorfor så lovgive mod det? Er planen virkelig at forbyde alting, der kan være farligt? Hvis ja, så er Norge det nærmeste ikke-EU land OG de ligger gang på gang nr. 1 på listen over de bedste lande at bo i OG de har nogle fantastiske MC-veje OG sproget er nemt at lære for danskere... Valget om at flytte bliver lettere og lettere for hver gang der kommer et nyt forbud.
"First they came for the communists, and I did not speak out—because I was not a communist;
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—because I was not a trade unionist;
Then they came for the Jews, and I did not speak out—because I was not a Jew;
Then they came for me—and there was no one left to speak out for me."
Det er værd at huske, hvis man ikke ryger eller har en muskelhund eller en værktøjskasse med en hobbykniv i sin firmabil eller en motorcykel med 100 hk. Hvis noget virker forkert, så sig til, også selvom det ikke påvirker dig personligt.
mar 2008
Det jeg opponerer imod er "det er et indgreb imod min personlige frihed"-mentaliteten. Man har ikke anden personlig frihed på vejene end at man kan vælge hvor man vil hen. Man kan f.eks. ikke bare bygge en bil selv og køre med den, bremser skal være af en vis kvalitet, lygter skal kunne lyse en vis længde og må ikke blænde, man må ikke montere en harpun på motorhjelmen som spider fodgængere osv. osv. Vejene eksisterer for at man kan transporteres hurtigt og sikkert fra A til B, ikke som en legeplads for fartglade.
Jeg tror at 90% af den morskab der haves på motorcykler kunne også haves på motorcykler med højest 100 heste, og 99,9% af de sidste 10% er nok ulovlige, så hvis jeg troede at et forbud af motorcykler med over 100 heste havde nogen effekt, ville jeg gå ind for det.
mar 2008
Der er nok muligheder for udvidelse af loven.
mar 2008
Argumenter a la "denne gang er det 100hk, så er det nok 60 eller 90 næste gang" virker ret fjollede. Hvorfor skulle forholdet til kraft/fare forhold ændre sig? Ikke alt er en glidebane - fartgrænserne på motorvejene er f.eks. blevet sat op for ikke så længe siden.
mar 2008
mar 2008
Personligt tror jeg ikke, jeg har mere til fælles med en gennemsnitsdansker end med en gennemsnitsfranskmand, så jeg er EU-tilhænger.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
fuck dem
mener jeg..
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Hvorfor alt dette buzz? Det bliver IKKE til noget... Cool it...Cool it....
apr 2009
Rene B, det er bare så sandt skrevet.. danskere ELSKER alkohol, derfor tør man ikke pille ved det.. hash er meget mindre skadeligt, men det er jo fy fy.. hvor tit har man hørt om nogen der har røget sig skæv og skudt naboen..
apr 2009
vi kan jo tage en 250kg tung touring maskine der har 101hk med mega høj gearing så den accelerer ligeså langsomt som en golf 2..
den skal være ulovlig jow jow.. mens en 130kg tung maskine, med lavgearing og 99hk er lovlig... hvem får noget ud af det ?!?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
du kan da overhovedet ikke sammenligne det med fartgrænserne.
fartgrænserne er noget man bør og kan overholde 100% uanset om kværnen så har 180 hestekræfter. men det er jo noget man vælger ikke?
men hvorfor skal man ikke kunne vælge om man syntes det er fedt at have en heftig cykel og køre med den på vejen? hestekræfter slår INGEN ihjel - for store impulser gør! Jeg vil ærligt talt hellere rammes af en 500 hestes turbo- hayabusa, end hvilken som helst bil. og det uanset om det er med 5, 20, 50, eller 100 km/t.
og hvad er der ærlig talt størst sandsynlighed for?
i løbet af de sidste tre år, kender jeg til een ulykke, hvor en motorcykel har "taget en med sig" - den hvor to fyre er ude at køre, og den ene torpederer en autocamper, med anslået omkring 180km/t. Det er meget muligt at cyklen i dette tilfælde har haft over 100 heste, men min 65 hestes, kan bestemt også nå de hastigheder.
//Jesper
mar 2008
Læs dog hvad der bliver skrevet.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
"Jeg spørger igen: Så du gerne fartgrænserne afskaffet? Og hvis ikke: Hvad er forskellen?"
hvordan kan du sammenligne det forslag med fartgrænserne?
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
mar 2008
Jeg tror forslaget fejler ved at dem der køber de vilde motorcykler og kører alt for stærkt, jo også kan køre alt for stærkt med "kun" 100 heste.
Det korte af det lange er, at jeg synes enhver regel der omhandler motorkøretøjers udstyr, og som kan redde menneskeliv er en rimelig regel uanset nogle måtte føle sig trampet på deres "personlige frihed". Det er ikke en menneskeret at kunne accelerere fra 0-100 på 2,8 sekunder.
apr 2009
det burde det være.. Mirza for præsident, så får jeg det indført! ;D
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
Det er også bare på grund af de forpulede frøædere der startede med den slags formynderi
mar 2008
Det giver selvfølgelig ingen mening at forbyde motorkøretøjer. Som jeg sagde tidligere: Alle regler er en afvejening af fordele og ulemper. Ulemperne ved helt at forbyde motorkøretøjer er selvklart ret voldsomme, så det giver ingen mening uagtet det kunne redde en del menneskeliv.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
jun 2005
"begræns menneskelig faktor bedst muligt"
ja se nu bare fantastiske toyota, det var vidst en ups´er...
og så er der nok en del andre indgreb i lille fantastiske DK der kunne redde væsentligt flere menneskeliv, end mc´er eller biler for den sags skyld, med effekt bgrænsninger... hvis alting vel at mærke kun handler om at redde menneskeliv... nogen vil åbentbart ikke redes, siden de f.eks vælger at ryge, køre 300, indenom, på mc i nødsporet etc...
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Nå, man kan da også bare melde sig fra tråden
Click'......
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.747
Vi er vågnet fra de døde
EU forslag: max 100 hk til MC'er