{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Bredere bagdæk.. ?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en ny Yamaha TDM 900, og den kører på 160/60 x 17 bagdæk.
Den leveres på noget Dunhop dæk, som jeg absolut ikke er tilhænger af.
Så min plan er at få dem byttet til Bridgestone BT023.
Jeg vil i den anledning gerne gå en tand op i bredden, altså til 170/60 x 17.
Det burde vel ikke ændre på køreegenskaber..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredere bagdæk.. ??
  • #1   11. mar 2010 Nogen siger ja og andre siger nej.. Jeg ved det ikke, men det har været oppe og vende mange gange i forum,så prøv at lave en søgning, så dukker der nok lidt op omkring det.

  • #2   11. mar 2010 Hvis der er plads, osv. så burde det ikke ændre det store. Den bliver måske lidt mere træg at smide ind i sving, men hvis det er dæk som passer dig bedre ligger du sikkert ikke mærke til det..

    Mvh. Mathias


  • #4   12. mar 2010 Hvorfor vil du gerne op i en 170? Den bliver mere styretræg.

  • #5   12. mar 2010 Jeg tror ikke 1 cm gør noget vildt... jeg forstår godt skiftet til noget bredere, er selv gået fra 150 til 210 smiley

  • #6   12. mar 2010 Så længe fælgen kan klare et lidt bredere dæk og dækket kan gå fri af kæden, så tvivler jeg stærkt på du vil mærke nogen stor forskel hvis du vælger et dæk af samme type, blot lidt bredere.

    Jeg har selv kørt med 190 bagdæk på Firebladen på de sidste 2 bagdæk (Org.180) og jeg kan stort set ikke mærke nogen forskel i styreegenskaber.


  • #8   12. mar 2010 tja.. jeg må nu sige at jeg kunne mærke det på den gamle kawa jeg havde.. det var vidst 130 normalt men jeg fik et 150 på.. så noget ændrer det da..


    men tvivler nu også på at det er andet end minimalt fra 160-170..


  • #9   12. mar 2010 Mener at det standard sad 170 bagdæk på min viffer, da jeg skiftede til 180, var det umuligt at bruge den yderste kant på dækket, selvom det ikke var meget der manglede...

  • #10   12. mar 2010 Per, hvis formaalet er mere gummi til langtur, vil jeg anbefale ME880 saa brede, som faelgene og pladsen i svingeren tillader. Er du til sving, saa gaa den anden vej og monter et 15/70 i stedet smiley

    Gik fra 140/80 til 130/80 bagpaa og til et fysisk smallere fordaek i samme str (110/80) paa VF1100S og fik endnu mere dynamik. Oplede det samme tidligere med smallere fordaek paa en VF750S. Brede daek er til cruisere og langfart IMHO smiley


  • #11   12. mar 2010 Jeg takker for alle svar smiley

    Hensigten er egentlig bare kosmetisk.
    Jeg syntes ikke et 160'er bagdæk fylder ret meget i skærmen, så det er egentlig mest for et syns skyld, og så for at slippe af med de Dunhoppere der er monteret fra fabrikken.

    Jeg har endnu ikke prøvet cyklen, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag fra det ene til det andet.
    Men vil jo ikke mene at 1 cm kan gøre den store mærkbare forskel.

    Jeg har fået lidt kig på Michelin Pilot dækket også, syntes man hører en masse godt om det, og så syner det egentlig lidt bredere end Bridgestone.. Så kan jeg måske opnå en effekt og alligevel blive i original dimentionen smiley


  • #12   13. mar 2010 Syner bredere og er måske også bredere - du kan finde de faktiske dækbredder på næsten alle de kendte mærker på mærkernes USA-sites.

    Af en eller anden grund opgiver de alle derovre data som bredde, diameter etc, men ikke på de europæiske sites, på nær Avon og Dunlop smiley


Kommentér på:
Bredere bagdæk.. ??

Annonce