{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man godt hive sin mc ud i dag?
  • #2   12. mar 2010 Jeg er ret sikker på at der stadigt er masser af salt på vejene, men jeg to da 'knallerten' i skole idag smiley

• #3   12. mar 2010 Ja,

Har lige kørt ca 65 km i dag på min Dorton... smiley

• #4   12. mar 2010 Jeg tænkte bare på om man ville have nogen konsekvenser for jern med rust og alu ved iring ved at tage en lille tur på en 10 km

• #5   12. mar 2010 Tjaah, man kan jo hvad man vil, meeen... salten skal nok være der..

• #6   12. mar 2010 Morten : Frygter du virkelig at din Hyosung ruster væk efter en tur ? Come on smiley

Jeg har kørt siden 2. marts og min SV'er står her sq da stadig smiley

Op på cyklen og afsted ..

• #7   12. mar 2010 Du skal ikke være bange for salten. du kan bare vaske den bagefter. Så bare afsted hvis du lyster. Go tur.

Overvejer om min skal ud imorgen....måske.

• #8   12. mar 2010 Hehe . . Jeg ville jo bare lige sikre mig da det er første vinter med min mc og vil helst ikke lave nogle fejl. Men altså vejret er jo kanon godt i dag så vil virkelig gerne lige ud at trille lidt smiley

• #9   12. mar 2010 Ja så tror jeg også bare at jeg giver den en vask bagefter smiley bare for at være på den sikre side

• #10   12. mar 2010 God tur .. Pas på der ude

• #11   12. mar 2010 Jeg har så den modsatte opfattelse - du skal være bange for salt!

Din mc vil helt sikkert også være der i morgen, selvom du tager en tur.....
    Men selvom du vasker den vil du ikke få alt salt væk. Det er i hvert fald min forskruede ide...(og også min forhandlers)

Jeg mindes stadig min Honda Sfx scooter... Hvordan fælgene efter én-to vintre begyndte at irre smiley
    - Men ok, der er selvfølgelig også stor forskel på at køre en hel vinter - hvor der ikke altid lige er muligt at stå uden for og vaske - og så tage en tur nu, og vaske den bagefter...

Personligt får min lov at holde inde i alt mellem 14 dage og 1½ måned mere, alt efter hvordan vejret udarter sig... (håber mest på 14 dage!!)

Her i foråret er jeg stor fan af http://www.vintertrafik.dk/ - der kan man se hvornår der sidst er saltet... Og har der så regnet en masse siden, så er det nok væk..

Alternativt er der nogle der li kører fingeren hen af deres bil, og smager på den - om der er salt eller ej smiley

Jeg synes også det er væsentlig sjovere at køre når temperaturen er blevet tocifret.... Men det selvfølgelig hvad man er til smiley
    Nogle er "ægte bikere", og så er der sådan nogle som mig, som kun har mc'en som legetøj.... Og mit legetøj skal ikke være svinet til! smiley

• #12   12. mar 2010 jeg ville ikke kører, jeg tror din cykel forsvinder bare den er tæt på salten smiley

hilsen ham der kører når han har lyst, cykel er sgu bare et legetøj, den kan pudses/vaskes eller så kan man sgu købe en ny når den er rustet væk om 20 år eller hvor lang tid det nu tager.

• #13   12. mar 2010 Jep, har lige haft årets først tur smiley
    6 gr og høj sol !

Men vejene er kolde...meget !!
    Fik lige en tank-basker da jeg ville overhale lidt..."frisk".... :S

• #15   12. mar 2010 Har lige set en DL 650, noget der lignede en XJ 600 og endelig en GSX-f komme igennem Birkum her på Fyn... Koldt men jo, du kan godt smiley

• #16   12. mar 2010 Du kan vaske fra nu af og til juleaften, salten kommer ikke af alle steder

• #17   12. mar 2010 Stenskrog : Grunden til at fælgene blev ødelagt er jo simpel ? Det er en Honda smiley og ikke mindst ! Det var en Scooter !

• #18   12. mar 2010 ja, for alle ved jo at honda laver dårligere fælge end alle andre ....................???

• #19   12. mar 2010 Selvfølgelig kan du det. Bare vask godt en af de kommende dage. Men som begynder så vær meget opmærksom på kolde dæk og kolde våde veje. Kig her

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1749

der er også et album over denne vinters hovedreparation - her kan man rigtig se al den skade 23 års kørsel i vand og salt, sam udendørs vinteropbevaring har gjort (ironi kan have været i anvendelse her)

• #20   12. mar 2010 knud.. blev din mc ikke også skilt ad og omlakeret for ikke så længe siden??

• #21   12. mar 2010 desuden så viser dine billeder der jo kun hoved-delene ikke hvordan det ser ud i alle kroge.. men nuvel..

om det skader eller ej så venter jeg også.. også ret nemt da jeg vær år har den skilt lidt ad og først samler det sidste når salten er væk.. smiley

Du kan sagtens køre.. men som knud siger så PAS PÅ.. kolde veje og dæk der er lavet til varme kan give et par udskridninger..

• #22   12. mar 2010 Mortten P:

For ca, 4 år siden fik den en ny bagskærm, og da den nu skulle lakeres fik jeg sideskjolde, tak og forskærm med. De to trekanter foar på stellet blev ikke lakeret. Det blev den sgu noget tofarvet af.

Nu får den så en ny forskærm, den bliver lakeret, de to trekanter jeg snød for sidst og så det ene sideskjold, som jeg har jokket på bliver også lakeret. Det er altså for og bagskærm, der er gået til i cyklens levetid - ikke så underligt, når man betænker, at begge har et ikke forseglet område hvor der er dobbelt plade.

Det der med krinkelkroge - selvfølgelig kan man da se, at det ikke er en museumsgenstand, men jeg kan da fortælle, at jeg ikke har haft en eneste bolt, som har skullet varmes på for at komme af.

Kig evt også i det album, der hedder vinteramok. Her lan man virkelig se, havd der sker når man hælder postevand i kølesystemet i stedet for demin vand, anvender kølertætner, lader cyklen stå ude, så der er kondensvand i olien mm. DER SKER IKKE EN SKID smiley

• #23   12. mar 2010 Det hedder et salt, altså saltET og ikke salten.. Såååååååååååå Carl Cuba lesson

• #24   12. mar 2010 Har været ude på en tur nu og det var fantastisk at komme ud at køre igen smiley havde jeg glædet mig til hele vinteren. Jeg fandt også ud af det med at det kan være lidt glat når vejene er kolde selvom de er helt tørre. Hyoen lavede nemlig lidt spin med baghjulet når den fik noget at leve af(plejer den ikke :P)
    Bagefter gav jeg den en god vask og så får tiden at vise om den har taget skade. Tvivler dog på det.

• henrik a
    henrik a Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #25   12. mar 2010 hehe hvad er en tankbasker?? smiley

• #26   12. mar 2010 Søren B: ahh jeg har haft alt plastiken af min maskine, og den er stadig røv tung :), så der må være lidt jern i den.

Men jeg har vidst fået lidt mere respekt for cyklerne siden mit lille styrt sidste år, så jeg venter nok med at køre indtil vejene er helt fine, der er stadig mange våde/glatte steder, og dem rammer jeg garanteret hvis jeg tog en tur smiley
    Men skal sq ud at trille en tur inden min operation, fordi efter det så er der ingen sjov i 12uger smiley

• #27   12. mar 2010 Jeg fatter ikke alle de mennesker, der køber en motorcykel og så kun vil køre på den, når der ikke er salt, solen skinner, ingen sorte katte er løbet over vejen og horoskopet passer helt perfekt.

Det strider sgu da imod hele ideen med en motorcykel. Det handler om følelsen af bare at kunne køre hvorhen man har lyst (selv om man måske ikke gør det). En rigtigt motorcyklist er fucking ligeglad med salt, han har alt for travlt med at leve. Kør for helvede!!!

• #28   12. mar 2010 Til Thomas.
    Du lyder da lidt for kedelig. Det er åbenbart ikke mange ture du får kørt på et år hvis du er bange for en lille vandpyt?
    Jeg ved heller ikke hvor du kommer fra men her er der overhovedet ingen sne på vejene og de er helt tørre med undtagelse af enkelte steder. Og altså jeg har da kørt de første 3000 km på min cykel så det er jo ikke første gang jeg kaster mig op på den.
    Efter at jeg har været ude at køre i dag kan jeg da i ihvertfald skrive under på at det ikke er specielt dårlige vejrforhold til at tage sig en tur.

• #30   13. mar 2010 Bare kør lidt bedstefar og nogle gode varme lapper på . . så det sq frisk at tage en tur, men husk nu stille og rolig,ikk!!? samt god rengøring når du kommer hjem.. såå respekt til dig når du køre nu!! fedt!! smiley

• #31   13. mar 2010 Det er bare ikke særlig meget i hele motorcykelånden at bekymre sig om den slags: Mooooaaaarrr de dumme mænd har hældt salt på vejen igen, så min fine motorcykel ruster, wa wa wa.

• #32   13. mar 2010 80% af alle danske motorcyklister har en voldsom frygt for salt, og ja, det er jo ikke noget vidundermiddel til motorcyklens velvære. På trods af det vil jeg mene, at motorcyklen sagtens kan holde til at blive slæbt med udenfor allerede nu, så lang tid man bare skyller cyklen godt af og vasker den pæn og ren efter hver tur. Motorcyklen skal bruges når man har lyst til det og vejret tillader det...

Men ingen tvivl om at det mest fornuftige er at vente indtil regnen har skyllet vejene godt af. ca. 2 gode regnskyl ...

Husk nu bare at nyde det gode vejr for en gangs skyld.

/A

• #33   13. mar 2010 Tjaa,

Har kørt de første ture på min ny-indkøbte kinojser-maskine, en Dorton med 22 vilde hk, men Kawa`en kommer sgu ikke ud på veje med salt !!!!

• #34   13. mar 2010 Al kørsel skader og vinterkørsel utvivlsomt mere. Hvis man ikke vil skade sin motorcykel må man holde den indendørs året rundt. Minimalt værditab og maksimalt morskab... Eller...

• #35   13. mar 2010 Hvis man vil holde sin motorcykel pæn, så gælder der kun 3 ting: vedligeholdelse, vedligeholdelse og lad være med at vælte. Det er uanset om man kører sommer og/eller vinter.
    Jeg har kørt om vinteren (dog ikke i sne og frost), men er blevet magelig de senere år, da vinterkørsel kræver væsentligt mere vedligeholdelse og rengøring. Og så er jeg også blevet mere kuldskær med årene.

• #36   13. mar 2010 Til Thomas
    Jeg ligger jo heller ikke motorcyklen ned i de vildeste kurver på den første tur jeg tager. Skulle bare lige ud at nyde i stille og rolig tur når nu vejret var så godt.
    Men ja jeg spurgte til andres mening om man kunne hive den ud i forhold til salt på vejene da jeg var bange for at det kunne komme til at få store konsekvenser for cyklen. Ikke i forhold til den fare der er ved at køre på dette tidspunkt af året.

• #37   13. mar 2010 når nu folk siger mc køre, så tænker jeg på lædervest og harley, men dem ser du da aldrig udenfor om vinteren
    og de fleste folk der har sports maskiner har dem for sjov skyld, så kan godt forstå hvis de ikke gider at køre og fryse, også skulle til at vaske maskinen når de har kørt en tur.

Kommentér på:
Kan man godt hive sin mc ud i dag?

Annonce