1.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

styrdæmper? styrdæmper?

syntes at jeg gerne vil ha en styrdæmper på min cbr 900 rr fra 99, men syntes ikke rigtigt at jeg kan finde en (billig en)??
er ligeglad med om den er brugt eller billig, syntes bare ikke jeg vil gi det helt vilde for en styrdæmper og ja måske er jeg en nærrig hund, men syntes godt nok de er lidt pebret. evt en som der har en til salg eller noget?
har brugt hele formiddagen på at surfe på nettet efter eksempler og syntes ikke jeg er helt tilfreds endnu.
fandt en i mc nøglen, men så aner jeg ikke, hvad jeg skal købe af mål og str?

på forhånd takker jeg får jeres gode svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  styrdæmper?
  • #1   14. mar 2010 vil lige tilføje at jeg har søgt forums igennem også

• #2   14. mar 2010 "er ligeglad med om den er brugt eller billig"
    Men hvorfor sætte en på der ikke virker?

• #3   14. mar 2010 jaaa jesper, den skal jo self virke, æ og smiley

• #4   14. mar 2010 Hej Jesper
    ja det er helt rigtig,pris og kvalitet hænger nøje sammen
    Bo
    køb en af god kvalitet så du kan mærke forskel på maskinen, det vil du aldrig fortryde

• #5   14. mar 2010 Ja, det er vel spørgsmålet hvad dyrt er?

Et styrt kan være rigtig dyrt, og det kunne en styrdæmper mindske chancerne for......

Ved ikke hvor aktivt du kører, men er alt vægten på baghjulet ud af svingene, er det da en rigtig god ide`.

Min Hyperpro RSC kostede ca 2000, og mener jeg gav ca det samme for 916 style beslaget.. Til gengæld redder det måske en highsider som resulterer i smadret cykel, et brækket kraveben, en ny hjelm, hansker, samt en godt brugt dragt...

• #6   14. mar 2010 ja det er self rigtig nok men syntes ikke jeg vil smide 4k efter en styrdæmper, lidt nemmere hvis der var en der lige havde en i overskud smiley

det var denne her jeg kiggede på i mc nøglen, men hva skal man mere ha end den?
    http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff#/page652/

• #7   14. mar 2010 Hej igen Bo
    man kan godt købe en styredæmper, man ikke kan mærke om den virker
    det er bare udsmid af penge,
    så heller købe kvalitet ,og glæde dig over den hver gang du setter dig på maskinen,
    En Hyperpro styrdæmper går du aldrig fejl af, det er en rigtig god kvalitet

• #8   14. mar 2010 Den er ellers alle pengene værd

• #9   14. mar 2010 jamen 4k? det er et sæson kort i golf klubben. hehe smiley

• #10   14. mar 2010 Er dit & maskinen´s liv ikke mere ind 4k?Værd

• #11   14. mar 2010 jamen sådan kan man blive ved jo og til sidst når man vil prøve noget nyt har man puttet alt for mange penge i, i forhold til hvad man kan få for den jo. men som sagt hvis der var en som kendte en billig men god styrdæmper, så ku det dælme være najs smiley

• #12   14. mar 2010 kun et montage beslag,
    så skulle alt være på plads

• #13   14. mar 2010 http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff#/page652/
    de er godt nok billige dem du der har set på!!!!!!!!!!!!!!!!

• #14   14. mar 2010 aargh. kan man ikke finde en montage vejledning på det skidt så man kan se hvad man skal ha og hvordan det skal gøres?

• #15   14. mar 2010 hva mener du bjarne? er det et scoop eller en fiasko?

• #16   14. mar 2010 Jeg kører med en Hyperpro styrdæmper går du aldrig fejl af, det er en rigtig god kvalitet

dem du der har fundet er utrolig billige det må jeg godt nok sige
    men jeg kender ikke noget til kvaliteten på dem
    du skal også bruge et montage beslag,som kommer oven i prisen
    selv om set skulle koste det samme som styrdæmper er det stadig meget billig
    Prismiseg er det en scoop kvaliteten tør jeg ikke udtale mig om
    så valget og risikoen er din
    men billig ser det ud til at være

• #17   14. mar 2010 Jeg ser lige at du kører jo også på en let kørelig maskine
    så de skulle nok kunne klare opgaven dem du der har set på
    Vmaxén som jeg kører på er jo kendt for at have sin helt egen vilje så det ville mit råd være
    pris og kvalitet hænger nøje sammen
    køb en Hyperpro styrdæmper den er af en sådan god kvalitet at du kan mærke forskel på maskinen, det vil du aldrig fortryd

• #21   14. mar 2010 Hej Jørgen
    selvfølgelig må du det
    Dæmperen er monteret mellem kronrør og instrumenthuset ved hjælp af et - til Max - specielt fremstillet monteringssæt. Sættet er fremstillet i guldelokseret CNC fræset flyaluminium, og er utroligt smukt også at se på. Det tager et par timer at montere det komplette sæt.

Selve dæmperen er også speciel, idet den er det der kaldes en aktiv dæmper. Det vil sige den automatisk dæmper mere alt efter hvor hurtigt stødene fra kronrøret kommer. Man får fornemmelsen af at jo hurtigere man kører jo mere "låser" dæmperen styret - er en herlig uvant fornemmelse, som man omgående føler sig 100% dus med.

Nu har jeg testet og prøvekørt Hyperpro styrdæmperen over 1000 km, og den får 10 stjerner af 10 mulige. Den er testet ved hurtig acceleration fra stående start til topfart uden den mindste rystelse i styret. Den er blevet afprøvet på alle mulige måder på veje med sporriller og høje "hvide streger", hvor den er blevet trukket på tværs over rillerne i høj fart og med hurtig acceleration, alt sammen uden jeg kunne provokere Max til en "steering shaker". Det samme gør sig gældende i sving og rundkørsler, hvor den også fungerer optimalt ved sjov kørsel.

Jeg kan kun anbefale dem der har prøvet at få en "shaker" omkring de 170-240 kmt, og efterfølgende måske er lidt betænkelige ved at komme derop igen, at få monteret sådan en dæmper. Det fremmer køreglæden at kunne stole 100% på sin maskine, også hvis man kommer op i det forbudte område
    når man kører i Tyskland.

• #23   14. mar 2010 Hej Jørgen
    der var da så lidt

• #24   14. mar 2010 http://www.vmaxclubdanmark.dk/tips_styrdaemper.htm

• #25   14. mar 2010 hvor meget er 1£?
    1 euro er ca 7.59 ikke?

hvis altså man skal handle udenlands?
    hyperpro er det et dansk mærke eller hvordan?
    altså er det ham der bor i holstebro der har startet hyperpro, for bor nemlig selv i holstebro, så ku man lige kigge forbi smiley

• #26   14. mar 2010 Jeg mener at det kun er 7.44 for en euro
    hyperpro er ikke dansk
    men har en Dansk importør
    Hyperpro Scandinavia
    Struervej 137
    7500 Holstebro
    Telefon 30 55 96 79 begin_of_the_skype_highlighting 30 55 96 79 end_of_the_skype_highlighting
    Internet www.hyperpro.dk
    E-mail info@hyperpro.dk

• #28   14. mar 2010 På min Bimmer er der en styrdæmper, men hvordan checker jeg om den virker..

• #29   14. mar 2010 Bjarne : Jeg så tilføje at min rent faktisk har reddet mig mindst 1 gang. Sidste år i september med RPM på Anderstorp, var jeg i slutningen af den bløde 180 grader ud til den lange langside, og gik for hårdt på gassen. Det resulterede i at baghjulet skred ud, og røven forsvandt under mig... jeg slap hanen, hvorefter cyklen utroligt nok rettede op, pg så begyndte at køre fra side til side, indtil styrdæmperen fik ro over den.

Jeg burde have fået en highsider, hvorfor jeg slap ved jeg ikke.... held....

At cyklen så begynder at køre fra side til side, og i sidste fald giver en monster tankslapper, og en lang glide/rulletur hen over banen - SE DET tager styrdæmperen sig af, så man undgår...

Oveni det så ser det jo kongeblæret ud med sådan en fætter på styret:-)

• #30   14. mar 2010 Hej Lasse
    du kar ganske ret,har man først kørt med styredæmper, vil man aldrig undvære den igen
    Jeg har også prøvet at overhale en lastbil med hænger, og så var der een der overså han vigepligt, fra en side vej og kørte ud
    så fik jeg travlt, gav den lige rigelig gas, så forhjulet sprang godt halvanden meter op i vejet da jeg passerede førerhuset , jeg var virkelig glad for min styredæmper da forhjulet igen landede,

• #31   14. mar 2010 Hej Torben
    hvis du drejer styret hurtig frem & tilbage bliver den mere og mere træg
    i styretøjet alt efter hvordan du har justeret styredæmperen
    hvis du forstår hvad jeg mener

• #32   14. mar 2010 Bjarne R: Ja ok, forstår godt hvad du mener, og det skal da lige prøves når jeg kommer ud til den igen.. Tak for svar.

• #33   14. mar 2010 Du skal da klart have denne model http://www.gprstabilizer.com/shopping_sportbikes_honda_cbr900rr_98-99

• #34   14. mar 2010 Hej Torben
    det var da så lidt
    det er nu meget sjældent noget galt med dem
    hvis de ikke er blevet utæte pga hærværk eller overlast

• #35   14. mar 2010 Er det kun for syns skyld at du vil have den på??

• #36   14. mar 2010 har fået et link til et sæt helt nye hyperpro inkl beslag. det koster 220 euro altså ca 1650 kr. på e bay. er der så yderligere omkostninger eller er det den pris jeg skal betale for at få det hjem til min adresse?

http://cgi.ebay.de/HYPERPRO-Lenkungsdaempfer-RSC-75mm-fuer-R1-CBR-GSX-R-ZX_W0QQitemZ180479735867QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item2a056e383b

• #38   14. mar 2010 måske man skulle holde sig til det danske marked. fatter da nada af det tysk og aner ikke hvad jeg skal købe med smiley

• #40   14. mar 2010 bor i holstebro hvor han hører hjemme. må jo lige prøve at kigge forbi ham så smiley

• #41   14. mar 2010 Når du alligevel runder Hyperpro, så spørg lige hvor du bedst smider dine penge hen. En styrdæmper eller at han sætter din affjedring op til din vægt og kørestil...

• #42   14. mar 2010 Som Jesper skriver, kunne penge på en opsætning måske være LANGT bedre givet ud, hvis det ikke allerede ER gjort,
    Var med på et hyperpro kursus, hvor min gamle havelåge bla. kom op som "fremvisning i ekstremt dårligt opsat/nedslidt affjedring" eller noget (der er nok en del deltagere, der kan huske den blå gsx-f, med 130kg mand, der trådte fjedrerne i bund smiley

Efter det wakeup call, fik jeg bygget min affjedring totalt om! så den kunne klaqre min vægt, samt andre fjedre, olie og andet...

Den gik fra at være en træg havelåge, kun god til rolige ture, til rent faktisk (med min vægt på) at følge med MANGE gennem sving, på snoede veje..

SÅ hvis ikke det er optimalt, tal med ham om det, er kanon flink!!

• #43   14. mar 2010 GLEMTE at skrive, at en korrekt opsat affjedring, nok har en større sandsynlighed for at rede dit liv, en en styrdæmper (ikke for at nedgøre den, men styrdæmperen er ligesom sidste forsvar mod røvturen, hvis alt inden er i orden, er der mindre chanche for at få brug for den!!!!!

• #44   15. mar 2010 Absolut helt enig. smiley Jeg gik dog ud fra at affjedringen var fjong..

Et multikit med nye fjedre, olie, shimsning, samt opsætning af forgaffel, ny fjeder og opsætning af bagdæmper, så det hele passer til dig (vægt), ligger i ca 4-5000 kr laget ved Hyperpro mener jeg. Jeg gjorde det samme ved min, da jeg også købte min styrdæmper ved Michael Hyperpro. Det er nok de bedste penge jeg har brugt nogensinde (udover barnevogn osv... :))

• #45   15. mar 2010 Ydermere kan en styrdæmper også skjule en fejlopsat eller slidt affjedring. Så det skal være på plads som det første, derefter kan styrdæmperen komme på hvis det er nødvendigt.

• #46   15. mar 2010 affjedring er fjong smiley

Kommentér på:
styrdæmper?

Annonce