Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rust på kæden - hvad gør jeg?
  • #1   17. mar 2010 Smør den. Rens den evt. først. Men ikke noget den skal skiftes for.

• #2   17. mar 2010 du kan bruge noget kæde rens, og gør den godt og grundig ren, så burde det forsvinde. smid lidt kædeolie på den, op på støttefoden og lad den køre i 2-3 gear ca i et par minutter, så kæden blir varm, så smider du kædeolie over det hele, så burde den være i vinkel smiley

• #3   17. mar 2010 hmm.... Rene G spændende postulat du stiller op.... smd mig en besked hvis det virker.... vil nok ikkle udsætte min kæde for det....

• #5   17. mar 2010 ignorér det :=))

• #6   17. mar 2010 alle dem der renser kæde med motoren kørende i gear, har vidst IKKE set de klip der lå herinde med en som fik fingrene i klemme(eller man så saføli kun resterne af fingrene)........!!!!!!

jeg bruger lampe olie(petroleum)

gør en klud godt våd med det(brug handsker hvis du ik vil være sort)
    og så vask kæden helt i bund, brugt evnt grydesvamp.
    tør kæden af, lad den evnt tørre en dags tid, og så giv nyt kædespray.

rens evnt. samtidig tandhjul osv, så ser cyklen så fin og ny ud.

• #7   17. mar 2010 Peter T: Petrolium kan ødelægge oringene i kæden, så den skal tørres grundigt af bagefter.

• #8   17. mar 2010 -Jesper
    Jeg har også hørt det med petroleum skader kæden, men aldrig fået et reelt bevis for det. I manualen til min V-Strom'en blev netop petroleum anbefalet til rensning af kæden - der var en advarsel mod noget andet, som jeg ikke lige kan huske.

• #9   17. mar 2010 Du skal ikke ligge din kæde i et petroleums bad, men lidt petrolium på en klud og så igang, og efterfølgende tørre kæden godt over og så en ordentlig omgang kædeolie....så kører det:-) Sådan har jeg passet mine kæder, og det har fungeret til UG. Og hvis du først er kommet i bund en gang med kæden, så rens den en gang om måneden hvilket kun tager 5 min. Jeg er af den overbevisning, at den der holder sin kæde pæn og ren også passer på sin cykel, da det er noget af det mest trælse rengøringsmæssigt.

• #10   17. mar 2010 Jeppe: Det var nu møntet på at lade kæden tørre en dags tid. Dertil er det bedre at tørre det overskydende petrolium af.

• #11   17. mar 2010 Nu kan jeg huske, hvad manualen advarede imod. Det var "petrol based" produkter, da det kunne skade O-ringene.

• #12   17. mar 2010 -Jesper
    Helt ok.:-)

• #13   17. mar 2010 jesper- netop derfor står der også, "tør kæden af" ;o) og grunden til at jeg så efterfølgende skriver- lad evnt tørre en dags tid, er for at sikre hvis nogen sku bruge for meget petrolium eller ikke tørre kæden ordentligt bagefter, så blir det ikke blandet med det nye kæde spray(men får lige tid til at dryppe af). har godt hørt rygter om at nogen mener det kan skade kædens o-ringe... men aldrig set nogen beviser for det...

har gjort sådan altid, også på min crosser i sin tid. og mange af dem jeg kører med, gør sådan, ingen har haft problemer.

sku man finde på at ligge kæden i bad, ku jeg forestille mig det ikke var så smart. længere tid ad gangen hvertfald.

• #14   17. mar 2010 Overfladeerust på kæden er ikke farligt. Betyder bare, at den trænger til at blive smurt. Men check lige om der skulle være stive led - for det kan godt betyde, at den skal skiftes ... smiley

• #15   17. mar 2010 Mon ikke grunden til at mange tror petroleum skader O-ringe, kan stamme fra fejlagtig oversættelse fra engelsk. Petrol (benzin) baserede produkter skader O-ringe, men kerosene (petroleum) gør ikke?
    Jeg ved det ikke, men teorien er plausibel.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #16   17. mar 2010 Hold nu med det rensen kæde, smør den med alm. kæde spray, og kør som sædvanlig, det er jo ikke udvendig at en kæde bliver slidt, det er inde i pindene, når fedtet er rendt ud pga slidte oringe, er den for beskidt så tør den af med en klud, al rensen gør mere skade end gavn.

• #17   17. mar 2010 fanta-rensen gør da bestemt ikke mere skade end gavn... det er ganske fint at få vasket div sandkorn osv væk fra kæden.

og så ser det jo også nydeligt ud med en ren kæde/tandhjul/fælge osv osv osv.... ;o)

Kommentér på:
rust på kæden - hvad gør jeg?

Annonce