{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Værkstedsagenten. Transport MC til DE {{forumTopicSubject}}

Så lige i Rabatten dd. om det her firma der transportere biler til værksteder i Tyskland.
(link fjernet)

Skrev lige en mail til ejeren og forhørte mig om det var noget de også kunne begynde med med MC. Tricket ville så være at mange MCister kunne gå sammen og hyre en transport ned til div. værksteder i Tyskland eller Sverige.
Man kunne evt. slå sig sammen med andre herinde fra i transporten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værkstedsagenten. Transport MC til DE
  • #1   18. mar 2010 Der kan ikke være meget at spare, mine eftersyn koster mellem 1500 og 2200 ved en autoriseret suzukiforhandler

  • #2   18. mar 2010 OK. billigt.
    Har set andre regninger oppe i 5-8 T. Kommer vel an på hvad der skal mekkes.


  • #3   18. mar 2010 Hey Vildand, når du så har sparet lommepengene på regningen, så kan du bruge de penge på benzin, så du kan køre rundt og personligt aflevere fyreseddlen til mekkerne.

  • #4   18. mar 2010 Ja god fornøjelse med at spare nogle få hundrede kroner og så betale en formue når du skal ha rettet de fejl de så har lavet

  • #5   18. mar 2010 Hvem siger de tyske værksteder laver fejl, det må da vist stå for din egen regning. Har hørt mange der er fuldt tilfreds med værkstederne i grænseområdet. Iøvrigt vil dårlige værksteder blive udelukket fra værkstedsagenten.
    Mht det samfundsøkonomiske spørgsmål ligger jeg på linje med FDM, der, i Rabatten, udtalte at reperationseksport skaber en sund konkurrence for de danske værksteder.

    Tråden her er iøvrigt for dem der kunne være interesserede i et sådant koncept. Betalingsbalance spørgsmål kan evt. tages i en dertil indrettet tråd.


  • #6   18. mar 2010 Ja det er nemt at vaske hænderne hver gang og sige at det kan man snakke om i en anden tråd , det er ikke første gang du gør det.
    Du kunne jo banke på chefens dør imorgen, og fortælle ham at han kan transportere en øst abe op for at udføre dit arbejde billigere, og hvis han er smart så fylder han hele varevognen så der også kan spares et par kollegaer.


  • #7   18. mar 2010 Hey Far til... Det kaldes konkurrence.

    Og jeg er helt enig med Vildand - Jeg vil sku heller ikke give 5K for en hjelm her hjemme som jeg kan få til 3K i tyskland - og indtil vider har jeg kun oplevet beder service syd for grænsen. Et par clips inde i hjælmen var knækket, og den blev sendt ind - fik en ny retur, sendt til DK. Uden brok uden penge op af lommen.


  • #8   18. mar 2010 Det kan heldigvis ikke lade sig gøre med en HOBBY MC vs en brugs bil , tror ikke at nogen kunne finde på det

    Og jeg er også 112 % sikker på at du med den indstilling til tingene ikke er medlem af nogen organiseret klub , og du heller bliver det
    Alt respekt herfra er nulstillet ! ! ! hvis du mener det jeg læser eller forstår ud fra det indlæg


  • #9   18. mar 2010 Rasmus - konkurrence min bare røv, vi kan få en Lithauer herop og lave dit arbejde lige så godt for 50-80 kr mindre end hvad du FORLANGER, så for at chefen ikke skal fyre dig er du villigt til at dykke det i lønnen ? gu er du ej.- lad os se din konkurrence lyst til den tid hvor du står med fletningerne i postkassen og skal forsørge familien.
    Jo der er da nogle ting som forhandleren måske skummer fløden lidt for hårdt på, men så er der heldigvis stadig en del andre i landet der kan være bedre med.


  • #10   18. mar 2010 Bare gå ind på Tekst TV DR 1 side 146 lige nu , er det det nogen ville , vi bliver alle ramt , og kom så lige igen

    Vi MCister holder sammen , øhhhh gør vi


  • #11   18. mar 2010 Synoptik burde have kronede dage med at forsyne alle de folk der ikke kan se ud over egen næse med kontaktlinser.
    Lortet går jo desværre i ring, Per køber ikke hos forhandler, forhandler har ikke penge til den nye elcarport han ønsker sig, elcarport forhandler får ikke solgt sin carport og køber ikke el komponenten hos Per's firma, og Per ender med at stå og drikke kaffe nede på a-kassen imens han prøver at forklare sagsbehandleren om at han skal have penge til en ny turbo.


  • #12   18. mar 2010 PS jeg mener dog jeg har ret til at få en Taxa hjem , som de betaler

    Men ja det er markedsmekanisme i en nødeskal , som man kan forstå


  • #13   18. mar 2010 Nå ja er det denne tråd du henviser til:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=135146
    Skal faktisk derned i næste mdr. og der er stadig ledige pladser, hvis nogen er interesserede.
    @Per E, Nej er ikke med i nogen klub, og har ingen interesse i at blive det. Men for en klub kunne det være optimalt. Alle MC op på transporteren og så afsted...

    Ud fra de ovenstående indlæg, samt de indlæg der kom på den første tråd om Skan Rejsers en-dagstur, kan jeg forstå at dersom man får en idé til en besparing, som tilfældigvis går ud af landet, så skal man altså, af hensyn til samfundsøkonomien, undlade at debattere den på MCG.

    For tænk nu hvis det forfærdelige skete, at nogen benyttede sig af tippet. Så skulle vi aldrig linke til udenlandske netbutikker herinde. Ville kræve en kæmpe udlugning af 1000 tråde...Og gruppen "Fælleskøb uden profit" skulle bandlyses, eller forordnes kun at købe dansk. Fy Fy.


  • #14   18. mar 2010 Ok
    Du mente det du skrev , troede/ håbede på at du bare havde glemt nogen smileys

    FØJ


  • #15   18. mar 2010 Vildand:

    Jo det er skam fint med konkurrence, det er fint med EU handel..

    Men så lad os da for helvede får fagforeningerne til at holde kæft når eks. vognmænd, entreprenører og andre bruger udenlandsk arbejdskraft fordi den danske medarbejder ikke er konkurrencedygtig.

    Du forventer mere i løn end en litauer, ergo må du også være forberedt på at betale mere for den samme vare end en litauer gør.

    Det er simpel logik..

    Jeg er efterhånden træt af at høre danskere tude over at deres arbejde bliver overtaget af billigere arbejdskraft, mens de gerne selv protesterer højlydt over at danske forretninger er dyrere end udenlandske.

    Vi vil ikke høre noget tuden når nu du bliver fyret i løbet af 2010


  • #16   19. mar 2010 Tror nu ikke jeg bliver fyret, men tak for bekymringen.
    De danske forhandlere kan bare tage handsken op. Jeg sætter ikke min MC op på en lastbil, hvis jeg kan få et service til en noget nær tilsvarende pris herhjemme.
    Og det er faktisk muligt. Her kan jeg fremtrække Søborg MC i Kbh. De har fattet det. Ikke noget kæmpevarelager, med tøj og udstyr der ikke kan sælge, men hvor regningen for varelageret ender hos forbrugeren. Søborg har kun lige lidt tøj fra MC-nøglen. Det de koncentrere sig om er reperationer og lidt kommisionssalg på en billig adresse i et industrikvarter. Ikke en eller anden dyr fancy beliggenhed i centrum. Det er den linje jeg efterlyser.

    Mht. tråden her. Nu tror jeg ikke at de over 200 personer, som har læst den, straks styrter ud og kontakter værkstedsagenten, hvor det endda ikke engang vides om MC er på deres repetoire.


  • #17   19. mar 2010 For mig er det meget nemt for det at få lavet mc er en tillidssag så jeg skal kende mekanikeren godt før han får lov til at pille i mine sager, selvom jeg laver det meste selv og mest bruger mekanikeren som et xtra sæt øjne, 4 øjn ser bedre end 2

Kommentér på:
Værkstedsagenten. Transport MC til DE

Annonce