{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.272 visninger | Oprettet:

Pinlock? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

På sådan et pin-lock visir kan man ofte udskifte selve pin-lock-delen. -Hvornår gør man det?
Når det er blevet ridset eller kan det indstøbte "trylle-støv" blive for gammelt og kræve udskiftning?

Min hjelm har ligget vinteren over og nu dugger mit visir helt vildt, når jeg kører, hvis ikke det står lidt på klem.
Godt nok er det også relativt koldt udenfor, men alligevel?!?

Skal jeg vente på varmere vejr eller er mit visir "slidt" pga for gammelt "tryllestøv"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pinlock?
  • #1   23. mar 2010 tryllestøv ?????? jeg lytter lige med her

• #2   23. mar 2010 Du skal kun skifte det hvis det er blevet ridset eller hvis det ikke har sluttet tæt så der er kommet dug ind imellem. At det dugger nu tror jeg har noget at gøre med det kolde vejr. Måske du skulle overveje et af de der værn som leder din ånde ned og væg fra visiret?

• #3   23. mar 2010 Det er ikke synderligt ridset.

I forbindelse med noget vask sidste år kom der vand ned imellem, men det er forsvundet / tørret igen.

Er det kaput fordi det har været fugtigt imellem visir og pinlock eller er det bare fordi at det er koldt, det dugger så?

Altså om jeg slipper for dug med nyt eller det er samme problem pga kulden?

Tak for svar indtil videre :o)

• #4   23. mar 2010 Vil anbefale dig at skifte det, forklaring: Eftersom der har kunnet komme vand ind imellem de 2 glas, har det ikke sluttet helt tæt... Og eftersom det har stået i så lang tid og været utæt, får du det formodentligt aldrig tæt igen. Et pinlock-visir sidder lukker helt tæt til ydervisiret ved hjælp af en silikonepakning - det er denne som er defekt og dermed skyld i at det dugger (ikke lukker tæt.

• #5   23. mar 2010 stave og skrivefejl får I gratis smiley

• #6   23. mar 2010 Først på sæsonen dugger mit visir (med pinlock) også. Men kun de første 5-10 min.

• #7   23. mar 2010 Så tror jeg ikke at det fejler noget. Allan, jeg har et ubrugt pinlock liggende i original indpakning. Jeg har ikke de to pinde som går igennem visiret, men dem kan du genbruge fra det gamle hvis de ikke er knækket. Du kan få det for halv pris hvis det har interesse.

• #8   23. mar 2010 Det skal passe til en Nolan N103, men jeg vil lige prøve at vente lidt endnu med at skifte.
    Der er ikke nogen pakning som sådan langs kanten, men det ligger bare an mod ydervisiret over det hele. (Klemt ud i mod af de 2 pins)

• #9   23. mar 2010 På et pinlock visir er der nu rigtigt nok en pakning, denne skal ligge stramt til hele vejen rundt, ellers dugger det.

Måden man justerer hvor stramt pinlock visiret ligger til mod hovedvisiret er:
    pil visiret af hjelmen, pil pinllock visiret af hovedvisiret, pil de små plasticpinde ud der holder pinlock visiret, de små plastic dimser kan justeres så de enten trykker mere eller mindre på pinlockvisiret, prøv dig frem til det slutter helt tæt, kør en tur uden dug...

• #10   23. mar 2010 Fandt lige det her link, nok lidt nemmere at forstå end min forklaring smiley

(link fjernet)

• #11   23. mar 2010 hvis man kører i koldt vejr,og holder stille eller kører meget langsomt ,kan et pinlockvisir godt dugge.Kører selv med em schubert s1 med pinlock,og den dugger også lidt når temp ikke er højere en den er nu .Ved højere temp . dugger den faktisk ikke

Kommentér på:
Pinlock?

Annonce