{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Læge Erklæring {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kan det virkelig passe at jeg kan ikke få min læge erklæring hos en anden læge?

Fordi hos min egen læge i Århus skal jeg vente til 19 april for at få det og det er rimelig træls at vente på nu hvor man har haft en stor motorcykel stående i garagen i næsten 6 måneder og ikke lavet en skid.

Jeg ringede til min tidligere læge og de kunne godt lave en tid hos dem, på MANDAG allerede men næh nej ikke alligevel, fordi de var ikke min "praktiserende læge" så nu skal jeg vente til 19 april for at få en læge erklæring.

Derefter skal min kørelære så bestille køre prøve hvor hvis jeg er heldig skal kun i vente 2 uger.

Hvad sker der for det danske læge system? En læge er da en læge, så hvis læge A siger god for for læge erklæring, så det jo lige meget om min Læge B siger godt for det.

Kan det virkelig passe?

Mvh Daniel som er rimelig frusteret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læge Erklæring
  • #1   26. mar 2010 Vil tro det kan passe, da din gamle læge, jo ikke har de oplysninger din nye læge har.
    (lad os antage en person får erklæret epilipsy (stavespade her) Han skynder sig så til en anden læge og får en erklæring, så han kan få kort alligevel)

Bare tænkt situation, SÅ et eller andet sted, kunne det være en fornuftig regel!

DOG burde din læge henvise til en anden, som overtager imens han er væk, og denne læge burde efter min overbevisning kunne lave den!

• #2   26. mar 2010 Hvis du læser den her artikkel, så ser det ud som om at lovgivningen siger at den skal være lavet hos egen læge:

http://www.fdm.dk/pressemeddelelser/forbruger/stor-prisforskel-paa-laegeerklaering-til-koerekort

• #3   26. mar 2010 Jesper, det burde han , men gjorde ikke. Spurgte også om det var muligt, nej

De sagde

" Du SKAL tage din læge erklæing hos din praktiserende læge ".

• #4   26. mar 2010 Min gamle læge har jeg haft hele mit liv, og min nye har jeg kun haft 6 måneder. Jeg har aldrig været hos min nye læge.

• #5   26. mar 2010 Hvis vi antager at din påstand om ,at man kunne fræse hen til en anden læge, hvis man lider af en eller anden ting der ville afholde en fra at kunne få kørekort og som han ikke er bevist om og at man derfor skal gå til sin egen , ville det samme jo gælde selvom det var en din egen læge henviste til.
    Du skal jo give accept til at din læge videregiver journal-oplysninger til andre.
    Så det er set med mine øjne , helt i orden at det skal være din egen praktiserende , der udsteder lægeattest.
    Jeg har netop været igennem det samme og havde dog det problem at jeg netop havde skiftet læge og min nye ikke var meget for at give mig en attest , netop fordi at han ikke rigtigt kendte til min syehistorie andet end via journal.

• #6   26. mar 2010 Bjørn O.

Jeg vil med glæde give min jæge journal til en anden læge, det kan jeg ikke se problemet i. Min nye læge har jeg aldrig været hos, jeg skiftede kun til ham fordi jeg fik ham anbefaldet og fordi jeg flyttede til Århus. Den gamle læge i Thisted har jeg været hos hele mit liv, men de må ikke give mig læge erklæring pga. den lov.

Men så når reglerne kræver at man SKAL gå til ens egen læge, så kan man godt vinke farvel til Konkurrence blandet lægerne.

• #7   26. mar 2010 Kan fanme da heler ikke passe der er 3 ugers ventetid ved lægen, der vil jeg sgu nødigt blive syg så... Så er man enten rask eller død inden man kan komme til..

• #8   26. mar 2010 Da jeg tog kørekort var min læge på ferie så jeg fik en læge erklæring hos en anden læge...ingen problemer der!

• #9   26. mar 2010 det er i det sidste indlæg tale om at lægen overtræder loven , vil lægen det , så ok.
    Men ellers tror jeg heller ikke at man skal vente 3 uger på at komme til lægen , hvis man er syg- der kan man nu nok benytte en anden.
    Men mht. lægeerklæring synes jeg faktisk at det er helt ok , netop fordi vi taler om retten til at føre et motorkøretøj ... Hvis man f.eks som nævnt har eplepsi eller en ukontrolleret sukkersyge eller andet , der kan udløse anfald - så skal man ikke køre -og det kan skjules ved at benytte en anden læge.
    Så helt fint med mig at det er et krav at egen læge skal udstede- surt for den der skal vente , det kan jeg fint forestille mig.

• #10   26. mar 2010 Ja, der burde være et alternativ, når der er så lang tid!
    Når min læger er syg/ferie, har ham der overtager kunderne, adgang til hans system (de er i samme lægehus!)

• #11   26. mar 2010 Egentligt lidt latterligt .... hvem har besluttet at skavanker/lidelser/nedgroet tånegle indtræffer før man fylde 18 eller efter de 70 ... det må da være en jurist eller politiker.

• #12   26. mar 2010 ELLER et samarbejde/udvalg med begge!

• #13   26. mar 2010 Prøv bare ved forskellige læger. Kan jo være der er en der gider

Kommentér på:
Læge Erklæring

Annonce