{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Ansvar vs. Kasko {{forumTopicSubject}}

Nu tænker i nok "Endnu et spørgsmål om forsikring" Og ja, det er der også smiley

Som i jo alle ved er det en dyr affære at forsikre som 21 årig med 0 år ancinitet.

Kikker på en Kawasaki ER6N.

Når vi snakker kasko i min alder er selvrisikoen også utrolig høj. Kan det overhovedet betale sig at vælge kasko, taget alle de kroner og ører det koster om året at forsikre? Selvfølgelig er jeg på røven hvis cyklen bliver stjålet. Men hvor ofte sker det i grunden ?

Håber i kan afhjælpe problemet lidt.

Mvh. Ph


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar vs. Kasko
  • #1   26. mar 2010 Om du kun vil køre med ansvar er jo helt op til dig

    Der findes tyveknægte overalt


  • #2   26. mar 2010 Ansvar koster 2400 i gf for sådan en maskine, hvis forskellen mellem ansvar og kasko er 15k er jeg ikk et sekund i tvivl hvad jeg vil vælge.. Under forudsætning at din mc ikk bliver stjålet, så sparer du hvert år 15 plus selvrisiko, efter 4 år er sådan en cykel betalt hjem på forsikring alene, for du kan ikk da mere end 60k til den tid

  • #3   26. mar 2010 kawa har sammenarbejde med et forsikringsselskab.. så få en forhandler til at undersøge prisen for dig;-)

    om du vælger ansvar eller kasko er jo op til dig selv;-)


  • #4   26. mar 2010 Har også kun ansvar på min cbr 900 til 75.000kr jeg skulle give 16.000kr om året for kasko og nogle forsikringsselskaber sagde jeg skulle ringe tilbage når jeg blev 30år så kunne de gøre det lidt bedre.....

  • #5   26. mar 2010 Rigtigt hvad Mirza skriver. Selv på en cykel til ca. 100.000 er cyklen tjent hjem i løbet af 4 - 5 år. Så er der mulighed for tyveri..... Køb en GPS sporing, så er det problem løst. Og selvfølgelig en ordentlig lås. Det ændre jo selvfølgelig ikke på at tyven kan ødelægge mcén, almindelig hærværk eller der er jo også mulighed for at crashe. Vurderingen er op til dig.

  • #6   26. mar 2010 Jeg har selv været hele forsikringsspørgsmålet igennem, og der er absolut ingen løsning, der giver mening, når man er under 26 år gammel og vil køre på en fed cykel. Min ZX7R kunne ved intet dansk forsikringsselskab kaskoforsikres. Når jeg endelig fik en pris presset ud af dem, lå den som regel på omkring 30.000 årligt, hvilket jo bare er en måde for dem at sige, at de ikke ønsker en som kunde.

    Jeg har altid måtte nøjes med ansvar, og betaler i dag noget der ligner 1700 kr. årligt i ansvar på min ZX7R ved GF forsikring.
    Derfor måtte der alternative metoder til at sikre mig, da jeg boede i Københavnsområdet.

    Kig i mit fotoalbum her for at se, hvad jeg vil anbefale alle der står i din situation at gøre:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10631


  • #7   26. mar 2010 Tak for de mange gode svar. Det skal sku lige tages op til overvejelse. smiley

  • #8   26. mar 2010 At have 70-80k stående på gaden uden dækning ved tyveri kan meget let give kronisk dårlig nattesøvn.

  • #9   27. mar 2010 Hvis du har gæld i cyklen, så kan det sagtens være, at långiver forlanger kasko.


Kommentér på:
Ansvar vs. Kasko

Annonce