{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.577 visninger | Oprettet:

MC Touring Club Danmark {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg har lige set dette og tænker at det er vigtigt for alle medlemmer af Touring.
Skal vi virkelig vælge om vi vil have aktiviteter, helt som mange klubber har det eller om vi "bare" vil modtage Touring Nyt. ???????Kan dette ikke forenes? Mød op og lad din mening blive hørt.

Her er hvad jeg har læst:
Er også at finde på Facebook

Kære alle!

I Touring Nyt nr. 2/2010 blev de forslag, der skal behandles på årets generalforsamling i MC Touring Club, offentliggjort. I forlængelse heraf har vi sendt vedhæftede læserbrev til MCTC og bedt om, at det bringes i næste nummer af bladet.

Det næste blad udkommer imidlertid først omkring den 23. april - dvs. så tæt på generalforsamlingen, at de fleste af medlemmerne formentlig har taget stilling til, om de skal deltage i den eller ej. Da vi håber, at læserbrevet kan få nogle flere af MCTCs aktive medlemmer til at deltage i generalforsamlingen, har vi derfor valgt også at rundsende det via mail og "promovere" generalforsamlingens behandling af 4 %-puljen som en begivenhed på Facebook.

Kort fortalt lægger de fremsatte forslag op til en ændring af den såkaldte "4%-pulje" til medlemsaktiviteter, og bestyrelsens udmelding er, at de helst ser puljen nedlagt helt. Efter vores opfattelse kalder dette på en markant reaktion fra de medlemmer, der mener, at puljen bør opretholdes i sin nuværende form og anvendes på en måde, så langt flere af foreningens mange penge bliver brugt på aktiviteter for medlemmerne!

Hvis I bakker op om denne idé, må I meget gerne videresende denne mail til MCTC-medlemmer i jeres netværk. Læg også gerne vejen forbi begivenheden "MCTC-generalforsamling 2010 - 4 %-puljen til debat" på Facebook, hvor I kan skrive jeres eventuelle kommentarer/deltage i "opvarmningsdebatten"! (søg efter "MCTC-generalforsamling")

Vi leger lidt med tanken om at arrangere fælles kørsel til generalforsamlingen fra Sjælland (og evt. også fra Jylland, hvis nogen har mod på at stå i spidsen derovre?). Hvis en sådan fællestur på MC kunne have jeres interesse, må I meget gerne lade os det vide via ovennævnte "Facebook-begivenhed" eller i en mail til Pinseholdet@live.dk (Samkørsel derover i biler kan evt. også være en mulighed, da os øst for Storebælt jo som sædvanlig skal lægge en klækkelig broafgift for at komme til generalforsamling).

Vi glæder os til at se rigtig mange af jer til generalforsamling i Nordfynshallen i Bogense lørdag den 24. april kl. 13.00!

De bedste hilsner

Steen Pingel Jensen
og Lene Eriksen
(alias Pinseholdet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Touring Club Danmark
  • #1   28. mar 2010 Jeg kunne ikke være mere enige med jer.. men faktum er jo desværre at MC Touring klubben er styret af gangsk få medlemmer hvis ikke kun et... Der er i fortiden blevet forsøgt lavet drastiske ændringer (kub forsøg) fra utilredse medlemmers side.. men intet kommer igennem...

    Men klø endligt på.. jeg kommer hvis jeg er hjemme i DK på det tidspunkt...

    Øster



  • #2   28. mar 2010 Jeg har ikke adgang til Facebook og kan der for heller ikke følge diskussionen der. Jeg synes det ville være at foretrække at den foregik f.eks her.
    Jeg har selv været en stor fortaler for 4 % reglen. Og jeg har også kritiseret, at bestyrelsen ikke gør mere brug af den.
    Jeg ser slet ikke der er nogen grund til at fjerne reglen. Om pengene står på den ene eller den anden konto i banken gør ingen forskel.
    Jeg synes Touringklubben nærmest er blevet en spare klub.
    Klubben har over 20 millioner i aktiver!!!!!!
    Ja, godt nok har de nu investeret lidt penge i Campen, men der er stadig plads til flere forbedringer.
    Jeg nåede desværre ikke at besøge den sidste år, så jeg ved ikke om de gamle hytter er blevet udskiftet? Ellers er her et område der i aller højeste grad trænger sig på.


  • #3   28. mar 2010 Hej.

    Super med holdninger til Touring, men så må vi jo fortælle den på en generalforsamling og inden jeg lyder for "hellig" så må jeg jo erkende at jeg kun har været til én, men kommer i år.

    Hvis der generelt kommer 100 eller mindre til en generalforsamling i en forening med nær ved 40 000 mdl. så kan en stærk leder godt komme til at tiltage sig nogle beføjelser.

    Men mød op og lad din røst blive hørt, inviter alle de medlemmer med, som du møder før 24/4 kl.13.00

    På gensyn til god debat.


  • #5   28. mar 2010 Jeg har faktisk været med til at arrangere den årlige fællestur. Hertil fik vi også et ganske lille tilskud. Hvorfor blev tilskuddet ikke sæt op, når der var så mange penge i kassen?
    Og det samme siger flere af dem som har arrangeret noget.
    Man skal ikke forvente der bliver sat noget nyt i gang på grund af tilskuddet, når det er så lille.
    Hvis man mener bestyrelsen skal bestyre en spareklub, ja så synes jeg også de gør det godt.


  • #6   28. mar 2010 Don T.

    Selv har jeg nogle år været aktiv i forbindelse med det årlige Børnetræf og jeg har været aktiv i forbindelse med mc-børne-lovens seneste justeringer.

    Den underskuds-garenti touring tilbyder er på max. 3 500kr resten bliver på egen baglomme, men sammen med den følger en overskudsskumning. Af helt samme grund har jeg været med til, at vi ikke søgte den. 3 500kr fra eller til betød kun 500kr mere eller mindre i egen baglomme. Kunne vi akkumolere et overskud var der der i mod til kuverter, frimærker osv. året efter, den ansvarlighed der ligger i det passer bedre for mig.

    Skal du søge om 4% skal du gøre det 6mdr. før. Her mener jeg så at der er masser af tid til selv at finde midlerne, samt en masse andre kretierer. Men en lempelse her, så der er noget helt konkret at starte for, det kunne jeg ønske mig. Min oplevelse er at det værste oftest er at få "hul på bylden" og her tror jeg at Touring kunne være med som iværksættere.

    Men du har da helt ret, hvis puljen var ordenligt i brug, så blev der søgt mere end afsat.

    Skulle vi ikke "bare" få ændret kriterierne så dette var tilfældet. Tænk hvor meget aktivitet der kunne opstå og hvor meget der med tiden kunne bære i sig selv.

    At "bare" afsætte midlerne og de så står som nu er tosset, det har du helt ret i. Puljen bør afvikles eller aktivt sættes igang og her foretrækker jeg helt klart det sidste.

    Min erfaring er, at jeg meget bedre, i min arbejdsform, kan gøre brug af et tilskud end en underskudsgarenti.

    Får vi gang i 4% og fast holder vi underskudsgarentien, så kan du i Touring selv gøre brug af den model der passer til dit projekt. Og lad os så få gang i nogle aktiviteter til glæde for alle !


  • #7   28. mar 2010 kan puljen bruges til ????
    hvis den kan bruges til alt vedr.mc ,var det måske en idé at lave nogle indslag til medierne om motorcykelsikkerhed a la det de gør i england
    altså indslag som gør andre trafikanter opmærksomme på at mc sæsonen er startet.
    eller at give et større tilskud til kørerkursuser.
    det mener jeg at det ville gavne alle trafikanter.


  • #8   28. mar 2010 Hej Hans.

    På mctc.dk kan nu læse nærmere om kreterierne for 4%.

    Lad os så på generalforsamlingen høre om dine ønsker og de justeringer af kreterierne der skal til for at du og dine venner kan sætte nye skibe i søen.


Kommentér på:
MC Touring Club Danmark

Annonce