{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader hjem fra tyskland?
  • #1   31. mar 2010 ikke dk-prøveplader -tyske...



  • #2   31. mar 2010 Hejsa..

    lytter lige med, (skal derned i morgen og hente en MC)

    Og jeg mener du IKKE må køre på prøveplader i udlandet.. først når du når grænsen...


  • #3   31. mar 2010 Mener nu der er kommet nye regler...ring dog til skat.

  • #4   31. mar 2010 de nye regler er at du må køre fra Danmark og til Tyskland på danske prøvemærker og ikke omvendt.

    du skal på det tyske landeskreis for at hente prøveskilte og det er en meget meget god ide at kunne tale tysk , når du skal derind , for ellers kan du godt komme til kort.

    Jeg har altid hentet på trailer , for selv om jeg er gift med en tysker og taler efter sigende godt tysk , så er det for meget papirarbejde til jeg gider.


  • #5   31. mar 2010 men ellers aftal med sælger på forhånd at de henter prøveskilte, inden du kommer.

  • #6   31. mar 2010 Tyske prøveskilte i Tyskland og danske prøveskilte i Danmark.

    Go´ tur


  • #7   31. mar 2010 Du må gerne køre hjem til DK på de tyske prøveplader (korttidsplader med det gule datofelt ). Du må endda også køre til syn på dem nu, hvilket er helt nyt !

    Uddrag fra Vejledning om syn af køretøjer version April 2010:
    14.03.1 Undersøgelse af køretøjet
    Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være forsynet med nummerplader eller prøveskilte (prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse. Dette gælder dog ikke brugt, lille knallert, der er taget i brug inden den 1. juli 2006, samt invalideknallert. Et udenlandsk køretøj må fremstillles til syn forsynet med korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7 dage, hvis tilladelse til kørsel med pladerne er givet af en kompetent myndighed i en EU-/EØS-stat, Færøerne eller Grønland.


  • #8   31. mar 2010 Men det er op til de enkelte delstater i tyskland om de vil tillade at anvende danske prøveplade i tyskland.

  • #9   31. mar 2010 uhh......det var nyt for mig, tyske prøveskilte i danmark = meget nemmere import

  • #10   31. mar 2010 man kan i tyskland få en tidsbegrænset prøveplade der også må bruges i Danmark. Har lige gjort det. Forhahndleren kan skaffe den.

  • #11   31. mar 2010 Jeg har en kvitering på en ikke ubetydelig bøde fra en ret højtråbende tysk betjent.
    Noget med at jeg kørte for stærkt, overhalede lige friskt nok og så på danske forhandlerprøveplader. Det viste sig også at dobbelt optrukne linier har samme betydning dernede som det har herhjemme, hvem havde da også gættet det?

    Han var så arrig at hans kollega satte sig ind i bilen igen mens han kalte mig grimme navne som jeg heldigvis ikke helt forstod..
    Jeg stablede bare euroseddeler op på hans kølerhjelm til han holdt kæft.
    Jeg blev stoppet ved sidste afkørsel før havnen og fik følgeskab af den noget ophissede betjent helt til færgen.
    Noget fattigere og med en hyletone for øret tog jeg færgen ½ time senere end forventet..

    Jeg vidste naturligvis godt at man ikke måtte, men tog chancen.
    Fint hvis det er lavet om så man må ligesom i Sverige og Norge.


  • #12   31. mar 2010 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1875482&vId=0

    Som det kan læses i ovenstående nyhedsbrev fra Skat så må danske pr. plader / mærker ikke bruges til hjemtransport fra Tyskland men kun den anden vej.


  • #13   31. mar 2010 ...før du passerer den tysk-danske grænse, hvor du klistrer din danske prøvepladefolie over den tyske prøveplade, eller hvad du nu finder dernede at køre til grænsen på smiley

Kommentér på:
Prøveplader hjem fra tyskland?

Annonce