691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Begynder cykel - Hjælp! Begynder cykel - Hjælp!

jeg står med et mit nye MCkørekort i hånden som 18 årig... smiley og vil derfor så gerne ud og købe cykel smiley og vil derfor så høre jer om råd! hvad skal man kigge efter ? jeg er helt klart til sportsmaskiner smiley en supermotard kunne evt. også godt være et bud smiley

den skal ikke være for dyr max 50.000

har kigget lidt på den nye Kawasaki ninja 250 ? men er det spild af penge og starte med en lille maskine ? og skal man i stedet starte med noget større i cubik og så drosle ned ???

og hvordan hænger forsikring sammen med cubik osv? smiley

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder cykel - Hjælp!
  • #1   31. mar 2010 hvis du søger i forum finder du mange svar på samme spørgsmål. En 250 ninja er et udemærket bud. Men ellers en sv650 droslet? Forsikring og kubik hænger ikke så meget sammen som type af mc. En racer er altid dyrere, netop derfor kunne en sv650 være et godt bud da det ikke er en racer, men alligevel ligner lidt.
    Et alternativ kunne være at købe en gammel 90ér racer, drosle den og nøjes med ansvars forsikring (De er som regel til at betale, også selvom du "kun" er 18)

• #2   31. mar 2010 Har smidt dig et "lille" brev.

• #3   31. mar 2010 Stod selv med samme spørgsmål da jeg blev 18.

Valget stod mellem en ninja 250cc eller en suzuki gs500f
    Skulle give 33.000kr om året i forsikring på ninjaen og kun 6.500kr på suzukien, så valget var klart for mig.
    Jeg har min Suzuki til salg nu, hvis du kunne være intresseret?

Mit råd til dig er at undersøge forsikring inden du køber noget. Suzuki har en god aftale med if forsikring.

• #4   31. mar 2010 Jeg vil anbefale en droslet 600, da de har et meget bedre bundtræk end en 250'er, også selvom de er droslet, hvilket der er meget rart især på længere ture med bagage eller med en pasager.

Hvis du kan nøjes med en ansvarsforsikring så vil jeg anbefale GF da de tilbyder forsikringer til under 3000 kr så længe du holder dig under 1000 kubik.

Jeg startede selv på en Ducati 600 Supersport som også er rigtig rar at køre på bare meget mere sporty, men det kræver en del indsigt i mekanikken at lave service på sådan en, så det kan blive en dyr fornøjelse.

En af mine kammerater startede på en droslet Kawasaki zzr 600, som jeg har prøvet og må nok sige at det er en herlig maskine at køre rundt på.

• #5   31. mar 2010 Jeg har en Honda CB500 fra '98, som blev droslet. En rigtig fin begyndercykel, som også har et meget bedre bundtræk end 250'erne. Angående GF forsikring , så er det rigtigt at de har nogle gode priser.. Men det er næsten umuligt at komme i nærheden af, når man kun er 18.

• #6   31. mar 2010 jeg ansvarsforsikrede min gamle Ducati for 2500 kr om året som 18 årig uden nogen problemer

• #8   31. mar 2010 og hvad med afgifter osv ? hvad ligger de på?

• #9   1. apr 2010 vægtafgift er 580 kr i året, så det er jo ingenting

• phi N
    phi N Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 1
    #10   7. apr 2010 Roland m: du siger 33.000 kr om året for en ninja 250, overdriver du ikke lige meget eller er du bare dum?

• #11   8. apr 2010 phi.

Jeg fik det svar da jeg ringede dengang, så det er forsikringskaberne der overdriver. Forklaringen var at den hedder noget med "r" til sidst og det forbandt de med race motorcykler, dvs ulykker.

Kommentér på:
Begynder cykel - Hjælp!

Annonce