{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Salte fødder {{forumTopicSubject}}

Jeg var nødt til at køre de 15 km. på arbejde på min motorcykel i morges og desværre regnede det. Da jeg var kommet i tørvejr og mine sorte sko var tørret, var de helt hvide af salt. Det samme gjaldt min motorcykel, da jeg kom ud til den efter arbejde. De gode nyheder er, at den stadig kan køre, og ikke er smuldret væk. Faktisk ligner den sig selv, bortset fra skidtet, jeg tørrer af, når den lige er kølet af.

Men til alle jer natriumchloridfobe mennesker derude. HOLD JER INDENDØRE HELE PÅSKEN! I kommer formentlig slet ikke ud at køre denne sæson.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salte fødder
  • #1   31. mar 2010 Dvs. Saltstænger .

• #2   31. mar 2010 Nej, men med alt det regn de har lovet her i påsken, mon så ikke det bliver skyllet væk !

• #3   31. mar 2010 jeg har også lige spist en pakke salte fisk og drysset lidt omkring frederiksberg og omegn.. så der vil jeg nok heller ikke køre rundt indtil det har regnet i et par uger

• #4   31. mar 2010 Rolig nu, driller bare lidt.

Jeg har ingen bil, men min cykel har transporteret mig igennem vinterlandskaber og stået udenfor de sidste 10 år, og den har ikke skyggen af rust. Det har min motorcykel heller ikke, men den er også kun 2 år gammel. Hvis den om 5 år, har f.eks. 20% mere rust end den ville have haft, hvis jeg aldrig havde kørt i salt, så fuck it. Jeg synes de marts måneder på motorcykel er godt byttet for de 10000,- eller hvad det nu måtte være i værditab.

Smag og behag og jeg ser ikke ned på nogen. Du er velkommen til at håne tilbage.

• #5   31. mar 2010 Damn der er da en der tager på vej der smiley

Men andreas, jeg kender endda nogen der ikke vil med ud når det HAR regnet, det er noget med at deres motorcykler skrymper eller noget... Det har jeg nu aldrig oplevet, men det skulle forekomme i nogen tilfældede smiley

• #6   31. mar 2010 Så så, nu skal i jo lige huske på, at Cracker Jack kører på Honda. De er jo kendt for ikke at holde så godt, som andre Japanske motorcykler smiley

• #7   31. mar 2010 Tja jeg har lige været ude og trille en tur med knægten bag på, og den er sq heller ikke død endnu, tror jeg ;o)

• #8   31. mar 2010 AkAkAkAk ---

• #9   31. mar 2010 Næh - det er ikke så seriøst.

Her i vinter har jeg haft min ged totalt adskilt. Der knække to bolte ved samling af lydpotte og forrør (mon ikke de var varmet fast) alt andet gled umiddelbar fra hinanden.

Dyret havde ikke spor af salt eller rustskader, men en del generelt vejslid. Det kører i salt hvert eneste efterår og forår, men vaskes en gang om ugen mindst i disse perioder.

Geden har været anvedt sådan i de 9 år jeg har haft den, den er 23 år gammel og har kørt 100000!!!!!

Jeg synes slathus er - HYS.

P.S. Jeg ved da godt at en åben cykel er noget nemmere at rengøre end en cykel med kåber!

• #10   31. mar 2010 hmm har altid kørt helårs kørsel! MEN jo salten HAR givet problemmer, både for mig, og andre jeg kender der har kørt. MEN kun i bremserne, ingen andre steder (og NEJ jeg vaskede aldrig min gsx-f når jeg havde kørt en tur, da jeg kører hver dag til og fra arbejde hele vinteren!)
    80000km. og INGEN RUST, heller ikke på forrør m.m...

MEN bremsekalibrer blev iret af salten, så de her andet år SKULLE skilles, og have nye pakdåser, samt slibes lidt på!! smiley
    SÅ saltet har en negativ effekt. spørgsmålet er så om ikke det er det værd?? for mig er det!

• #11   31. mar 2010 Tjah, tidsgad var vejene igen tørre – ihvertfald omkring Kø'stup – så et eventuelt ltyndt lag saltsstøv forsvandt, da cyklen blev tørret over med en lampeolievædet klud efter hjemkomsten smiley

– så nu ikke meget saltstøv der, men mandagsregnen har nok taget det sidste.

• #12   31. mar 2010 jeg har kørt hver dag hele vinteren hele vinteren og min fejler sq ikke noget af den grund og den blev kun vasket når jeg gad og det er ikke særlig tit smiley

• #13   31. mar 2010 er du helt sikker på at det hvide på dine sko ikke bare er kalkpletter?

Det har man jo set før når sorte sko tørrer efter de har været godt våde

• #14   31. mar 2010 tror sku heller ikke det er salt. de har jo ikke saltet i et par uger og det har regnet rimlig meget siden da

• #15   31. mar 2010 Det er da muligt, det slet ikke er salt. Overvejede et kort sekund at smage på det, men så meget betyder det ikke for mig, så det må stå hen i det uvisse.

• #16   31. mar 2010 Hvornår kalker bønderne markerne?? Kunne også være fuglelort.

• #17   31. mar 2010 Når jeg slår så hhårdt på at så er salt ikke værre skyldes det en ting.

Det er fedt at køre MC om sommeren, men de allerbedste ture jeg OVERHOVEDET har er vintermorgenture.

Sådan en frostklart februar morgen(eller marts), hvor der har været barfrost om natten og vejene er tørre (man skal kigge rigtigt godt efter rimpletter og huske at vej og dæk er kolde), hvor man starter i mørke eller daggry og så ser solen begynde at dampe rim af marker, buske og træer, mens jorden bare begynder at dufte - det slår alt - OGSÅ SEX!

Det snyder man sig selv totalt for, hvis man er bange for saltkorn, og det synes jeg ingen skal snyde sig selv for - det er intet mindre end FANTASTISK!

• #18   31. mar 2010 BEDRE end sex - arghhhh

• #19   31. mar 2010 Det minder mig om sidste år, jeg kørte på motorcyklen over Storebæltsbroen mod Sjælland påskesøndagmorgen ved 6-tiden (skulle nå en færge i Stockholm). Jeg så ingen andre på vej over broen, solen var ved at stå op, det var helt klart og temperaturen var vist lige omkring frysepunktet. Det var også ret flot.

• #20   1. apr 2010 Hvis man kalder det "fjas" er det vist heller ikke i forgårs man var rundt om blokken smiley

• #21   1. apr 2010 Næh knajter, det er såmænd ikke så længe siden, men som så meget andet - har man fået en masse, så falder attraktionsværdien noget.

Vintermorgenturene har kund de rigtige omstændigheder til et par gange om året - og salt er en uundgåelig del af dem:-)

• #22   1. apr 2010 Jeg tror at min definition på en vintermorgentur ikke er helt den samme som Knud's.
    Måske ligesom morgensutter er noget Knud efterhånden har stående for enden af sengen.

Kommentér på:
Salte fødder

Annonce