4.967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Gammel Harley lov??????? Gammel Harley lov???????

Jeg ved godt at det er forbudt, men har en bekendt der mener at når harleyen er helt fra 48, er der andre regler der gælder både ang. stoplys, nummerplade lys og plade på siden . . Hva er lov.. kan ikk rigtig finde det på politiets lov register for gamle veteran motorcykler?? nogle der kan hjælpe.. gider ikk de løber om hjørner med mig fordi de ikk kan deres egen lov som tidligere bevist ..

Jeg har ALDRIG haft problemer med mine bikes ang. syn. nu har jeg en harley som jeg lige har bygget færdig, og første tur til skærtorsdag i Esbjerg bliver den stoppet 5 gange af politiet og ALT er galt, mente panserne, trods den er synet og godkendt..
Min drøm om en ombygget harley er fuldstændig ødelagt og den er sat til salg.. efter 2 uger på plader.. forstår ikke overhovedet at jeg skal straffes for at eje en gammel harley fra 48.. det er sq ikk det værd desværre.. ;( politiet stoppede 118 cykelister ud af 1500 og ud af de 118 stop, var min harley de 5 af dem.. Ja, mangler ord!!!! føler mig sq lidt nærmest cikaneret af pansere. .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel Harley lov???????
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   3. apr 2010 Jeg er normalt ikke til den slags cykler, men den er sgu fed. :o)

Hvis de stopper dig, må de også vide hvilke regler de vil give den bøde for - og hvis det er regler som den ikke kører under, er det bare slet ikke dit problem.

Har du kigget på f.eks synopsis.dk eller fstyr.dk?

• #2   3. apr 2010 Ja det er sku trist læsning du der kommer med......

: (

ved ikke om der er nogle sær regler fra 48 ...

mvh

• #3   3. apr 2010 Mange tak, nej har ikk kigget de steder, vil jeg self gøre!!

• #4   3. apr 2010 Fik kun at vide at alt var ulovligt næsten, de tog billeder af cyklen til skat (er betalt) fik ikke nogen bøder men fik at vide at de ville kontakte mig.. Eller vil sige min kammerat, for har mistet mit kørekort nogle måneder endnu så måtte nøjes med at kigge på den i aktion.. fed fornemmelse og så sq godt ud, var totalt glad og egentlig stolt af mit arbejde.. men hva sker der???

• #5   3. apr 2010 Her er lidt læsning til kaffen.

Færdselskonvention af 8. november 1968

http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/kap20.ashx

Hvis den lever op til dette skulle det være OK

• #6   3. apr 2010 Ja, den klassiske danske smålighed kender sq ingen grænser. Staten skal sat. have fisket de sidste ører ud af folk, som eller allerede er højt beskattet.

BO T: Du skal sq ikke lade sådan nogle oplevelser ødelægge glæden ved at bygge og køre MC.

OT: Var der ikke også synsfolk og Skatte-basser i razziaen, på vej mod
    lyngby, fra Bakkeåbningen??

Iøvrigt, en af politierne stod iøvrigt og forsøgte at gemme sig bag et vejtræ - desværre for ham - kunne man se hans selvlysende "politi" på ryggen - på lang afstand...

Blev godtnok ikke snupzet - kørte også på min Kawa ER6 smiley

• #7   3. apr 2010 mangler at betale afgift på dele, og det er jeg igang med skat med at få opklaret hva det løber op i. .

Til Jesper: Ja der skal self forskærm på, Og den var jeg egentlig også enig med panserne i. . hvis din Bobber er efter 72 må der ikk være højere styr end 30 cm fra sadlen

• #8   3. apr 2010 OK.. kan ikk finde noget på hvor pladen skal sidde i 1948 , men lad os nu sige at den snildt kunne synes med pladen på siden dengang.. betyder vel ikk at den kan synes med det nu?? eller?

• #9   3. apr 2010 uden at vide det............
    så tro jeg altså der er forbehold for visse ting... ellers skulle din mc måske også have nummerplade foran osv osv..

mener jeg

mvh

• #12   3. apr 2010 Hvis den kunne synes med pladen på siden dengang, kan den stadig. De regler der er gældende for din mc, er de regler der var gældende da den blev født.
    Jeg har lige synet min Honda fra 84 uden sidespejle, det var ingen problem, for sidespejle blev først lovkrav i 1995.

• #13   3. apr 2010 nr.pladen skal sidde bagpå med mindre den er EF-typegodkendt med pladen på siden.

• #14   3. apr 2010 Nemli. Nr.plade placeringen hører under registreringloven.
    Alt det andet med lygter, skærme, styr og udstødning hører under Detailforskrifter for Køretøjer, som er lovgivning om køretøjers indretning og udstyr.
    Afgift hører under skattelovgivninger.
    Så det er mange instanser, der kan blive involveret i den lille sag.

• #15   4. apr 2010 Som de Danske regler er er din MC pisse farligt at køre på bare det du har sat skivebremse på , kan bevirke at når du bremser kan en højskole lærer i sn Suzuki Wagon skal bremse op og få piskesmæl , og da du ovenikøbet er set flere gange med over 250 km/t på div motorveje hængene med benene bagover uden at kunne nå sadlen , så må du kunne forstå at det er din MC slet ikke beregnet til , og da jeg er næsten sikker på at din MC hvis man kan kalde en HD en MC er bygget med 6 v lys anlæg er bygget om til 12 v blænder du sikkert alle modkørende , når du laver wheelie på den , kan du vel godt se , at den intet har at gøre på de danske veje
    Glemmer ikke ham til Mosten træf , hvor politiet sagde til en ældre mand , din Harley er desærre 100 % lovlig fordi den stod mere end 112% mere orginal end den dag den kørte ud fra fabrikken
    TV2 østjylland i ca 2007
    Hvor lang tid vil i finde jeg i det ! ! !

• #16   4. apr 2010 Skat vil typisk hænge sig i at der er en shovel motor i et panhead stel, samt at der er skivebremser på for og bag og sporviden er øget betydeligt bag, hvilket ikke kan lade sig gøre uden at "øge" lidt i stellet og selfølgelig det manglende forskærm, det er de fejl som jeg umiddelbart kan finde, hvor meget har du afgiftet på cyklen ???

• #17   4. apr 2010 Glemte sgu lige det med lyset, der skal være nummerpladelys på og uden at ville hænges op på det så mener jeg at det først var fra 1978 at der kom lovkrav om bremselys virkende ved aktivering af forbremsen, den er lidt tricky at læse ud af færdselsstyrelsens paragraffer. Er der efter at billederne er taget blevet sat bremsegreb/hovedcylinder på til forbremsen eller styrer du forbremsen via fodpedal ? ja så lige den 6 trins gearkasse er også en ting som skat sikkert vil spinde guld på. Jeg har selv en HD Dyna fra 2004 som vil koste mig 4000 kr i afgift hvis jeg sætter en 6 trins gearkasse på, det er helt hen i hegnet og kun en pengemaskine og idag hvor skat står sammen med politiet ved hver enkelte træf, så er man jo garanteret på at blive vinket ind når man kommer på en HD. Dem med ombyggede japanercykler kan slappe af endnu, da skattevæsenet endnu ikke har fået øjnene op for dem, men det kommer sikkert nok en dag med garanti og så skal pengene endnu engang strømme ind i den slunkne skattekasse, sørgeligt men desværre en realitet, jeg håber da at du slipper ud af kløerne på skattevæsenet med skindet på næsen, du må gerne skrive hvad udfaldet af sagen ender op i evt. i en pm, hvis du ikke ønsker at offenliggøre det.

Mvh. Belsi

• #18   4. apr 2010 Ang din nr plade, må den vel gerne side på siden, det er lauge jensen´s cykler jo blevet godkendt med, den skal bare BAG bagakslen.

Du skal også være opmærksom på aftgiften, der SKAL skat tage hensyn til årgangen og at det ik er helt nemt at skaffe tromle bremser og motor dele mere og derfor er der et vis fradrag for i afgiften

Lad os høre mere om hvordan det spænder af..

• #19   4. apr 2010 det er sku meget meget skidt læsning som du skriver .. havde selv en kammerat som fik det samme af vide .. så var der en forkert motor, (en shovel i et for gammelt stel.) så var der skiver for og bag, så de mente at det kun var hans stel der var fra 40érne og altså veteran så han blev hals hugget...
    skat skal sku nok få penge ud af folk..

• #20   4. apr 2010 Palle K: Lauge Jensen er blevet godkendt sådan, men det er den eneste MC der har en EF gokendelse på sidemonteret nr.plade. Andre må ikke have den på siden, fordi de ikke er godkendt med det.

Men egentligt er det jo tåbeligt at der skal betales ekstra afgift. Du burde vel få noget igen. SKAT's påstand er, at du med den nye motor og ombygning skifter identitet, hvilket jo også er rigtigt, det er ikke længere en panhead med en late shovel.
    Men hvad er mest værd. En 100% original panhead fra 1948 eller en af de mange amatørombygget?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #21   4. apr 2010 Det er den der giver flest penge i statskassen...

Det er jo sådan de tænker...

• #22   4. apr 2010 Den med manglende forskærm - er det pga. afgift - eller sikkerhed?

• #23   4. apr 2010 Det ville være lidt nemmere hvis skat lavede et point system
    Sådan så f.eks en anden type motor kostede 2 point, skiver i stedet for tromler 1 point.
    Så lægger man point sammen, og det koster så og så meget.
    OG det skulle gælde ALLE MC ikke kune HD

Hvor meget afgift er bliver der betalt af f.eks en totalt ombygget intruder. som regel intet

• #24   4. apr 2010 Mener også at stoplys på forbremse, først er gældende fra 1978, min 75' er er da godkendt uden.hvornår støjkravet er ændret husker jeg ikk, men jeg kørte til vurdering med mine dragpipes på(en årgang 75") og det var i en gammel vaskehal i Horsens og det blev kun påpeget på godkendelsen, at der kunne komme 610,kr på i ekstra afgift, men skete ikk selv om de 2 gamle hønisser, der gik der, ikk var særlig imponeret min Harley's FEDE lyd ....

• #25   4. apr 2010 Det med Shovelmotor i ældre stel, mener jeg der kan dispenseres for , ved at skrive til "skat" at, din motor er færdig og og dele ikke kan fremskaffes.så du derfor ansøger om tilladelse, til at bygge en Shovel i istedet for.

• #26   4. apr 2010 Er i fuld gang med skat med at finde afgiften på den samlet.. det sidste svar var: "Jeg syntes du skal bygge den helt færdig og så finder vi ud af afgiften" Øhh.. Det eneste jeg skal bygge om un er til den originale stand.. Og fatter satme ik at så mange andre kan komme ud over loven med deres gamle Hdér. . sq yderst sjældent jeg har set en der står original. . Hmm.. jeg er nok bare uheldig. .

• #27   4. apr 2010 Pt. virker det som om at det er godt dumt at søge afgiften på den, da den først nu er kommet i søgelyset hos skat.. skulle da vist bare have holdt min mund, Kan vist ikk betale sig at være lovlig, ved da godt man for en bøde for manglende afgift, men kender sq ikk nogen der har betalt den endnu. . så det er måske de færeste fælden klapper rigtigt hårdt for. . måske for dem der hører skat hva der skal til for at køre lovligt bliver snuppet for det meste.. ARGH!!

• #28   4. apr 2010 Gad totalt godt at smide en evo i et dragstar stel og se hor billigt det kunne blive. . Yamahaerne er jeg aldrig blevet stoppet på. . smiley

• #29   4. apr 2010 Ha ha. . fedt sagt!!

Kommentér på:
Gammel Harley lov???????

Annonce