1.375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Det mest stillede soørgsmål fortsætter Det mest stillede soørgsmål fortsætter

Er 17 år og står i lærer som tømrer. Jeg skal om nogle måneder have mig et køretøj som jeg kan bruge hele året til og fra arbejde (10 km i alt).
Vil helst kaskoforsikre min cykel hele året rundt, og der er derfor ikke mulighed for at starte ud med drømmecyklen.
Har gjort mig nogle store tanker omkring en sv650 med kåbe, fin cykel til billige penge. Ellers en gammel cbr f3 med ansvar..
Den skal selvfølgelig drosles, hvordan foregår det?
Nogle som har prøvet at køre hele året rundt altså i alt slags vejr?
-.jens


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det mest stillede soørgsmål fortsætter
  • #1   4. apr 2010 Kørsel hele året er dejligt smiley Sålænge man vedligeholder sin mc, og kører efter forholdene. Og tager ordentligt tøj på.

  • #2   4. apr 2010 Har du glemt den vinter vi lige har haft? Det er virkelig dejligt at køre MC i sne til røven, ik.....)- to gange om dagen, i tre måneder.............

  • #3   4. apr 2010 Vil nok være smartest at vælge en SV650, den trækker noget mere end CBR'en, også vil jeg også mene at forsikringen på den er noget billigere.

    Jeg har aldrig selv kørt på cykel i frostvejr, men tror ikke det er specielt sjovt, bare tanken om hvor lidt man kan bremse før hjulet blokere, er nok til at holde mig indenfor

    Men hvis du vil have kasko på den, så check lige priserne først, nogen cykler koster grimt meget


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 61 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
    #4   4. apr 2010 Hvis du skal kører hele året så køb en lille let en der er til at tumle med når det er glat, gerne en uden for meget motor på..:)


  • #5   4. apr 2010 du kan købe min.. en rigtig lækker sv

  • #6   4. apr 2010 Pris?

  • #7   4. apr 2010 Som Bertil A skriver: Så lille og let som mulig ved vinterkørsel.
    Jeg har nu gennem 7 vintre kørt på en Geely Grand Puma. Og jeg har kørt uanset vejret. 28 km hver dag. Den er helt perfekt til sådan en kørsel.
    Tidligere har jeg kørt Yamaha DT 250 og Honda Dominator.
    Yamaha-en var nogenlunde, men Hondaen var alt for høj når man kommer i problemer.
    Om vinteren gælder det oftest om at køre forsigtigt, så her er det bedst at have en cykel med få hk.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 61 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
    #8   4. apr 2010 Sidst jeg var på et værksted stod der en kineser offroader, hvad den hed kan jeg ikke huske, men 1 år gammel, pris 6000kr. så er der ikke meget at miste selv om man skulle lægge den ned..:)
    Det ville jeg da gøre og så gemme den der sv til om sommeren.


  • #9   4. apr 2010 jeg har kørt på sådan en aprilia leonardo 150 de første 2 år jeg havde mc-kort, kørte i alt slags vejr, gik fint så længe man klædte sig på til det.
    Hvis du vil køre året rundt vil jeg anbefale dig noget All-road eller en offroader med nogle gadevenlige dæk.

    Apriliaen vil jeg også turde anbefale, da den acc. rigtig fint med sine 15 hk, motoren går godt, komforten er i top og man har bagageplads under sædet til hjelm eller andet når man holder parkeret.

    Men bedst af alt, ud og prøv lidt forskelligt og så tag den derfra. En cbr600 f3 er en rigtig god cykel der ikke har de store svagheder.... og motoren har den skønneste lyd. Men til vinterkørsel? - smiley

    god fornøjelse med at finde din nye mc.


  • #10   4. apr 2010 Hvornår er sv 650 begyndt at trække mere end CBR 600 ?

    nå pyt - glem vinterperioderne , forsikringen er ALT for høj i forvejen og vinterkørsel giver kun ekstra skader som skal udbedres for ikke at snakke om dig - en begynder starter ikke ud på glatte veje , godt forfrossen eller bundfrossen så er du da sikker på at bule nogle biler

    nærmest alt i 600 f og området er rimelige begynder cykler - ud og prøvesid dem - hvis du får lov


  • #11   4. apr 2010 Min far har kørt vinterkørsel i 10 år uden et eneste uheld.
    Nøgleord; Kør efter forholdene!!!
    Han kørte på en MZ... Ved det godt.. Ikke en smart mc, MEN det jeg vil med dette indlæg... Give ret i, at en lille let mc altid vil være at foretrække i glat føre...;o) Held og lykke med dit forehavende...
    Venlig mc hilsen
    Morten.


  • #12   4. apr 2010 Jeg synes at min CB400F var perfekt til det, med et par ordentlige dæk på. Lav og let, og let at dosere gassen på. Plus, det er en sjov cykel at køre

  • #13   4. apr 2010 Morten : din far er vel ikke nybegynder ?

  • #14   4. apr 2010 Vinterkørsel? har kørt siden jeg var 18, vinter, mere eller mindre hver vinter!

    Har dog valgt, nu jeg har 100 hk, IKKE at køre vinter på den, det kan man ikke styre, hvis det pludseligt er glat. SÅ har købt en Suzuki ts185er til vintermånederne
    Ville helst have haft en http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=72142 til vinterkørsel, men det rakte finanserne ikke til!!

    Som de andre skriver, groft gadedæk, og en let cykel, er bedst om vinteren!!


Kommentér på:
Det mest stillede soørgsmål fortsætter

Annonce