{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Xenon-lys til RF 900 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg vil gerne montere 6000K H4 bi-xenon lys (1 stk pære) på min cykel og har læst mange indlæg om det, men tilbage står disse spørgsmål:

1. Hvilke mærker kan I anbefale? Er E-godkendte mærker bedre, eller er der ingen forskel?

2. Jeg er kun interesseret i mere lysstyrke og ikke mere ”lir-effekt”. Er 6000 K det bedste valg, eller er der kraftigere typer?

3. Vil der være ”mørkepause” når jeg skifter mellem kort og langt lys? Eller er det præcis samme virkemåde som med den nuværende halogenpære?

4. Kan resten af cyklens ledningsnet klare belastningen fra xenon-monteringen? Andre mulige problemer?

5. Kan man købe et halvt sæt i nogle af de gode mærker, eller er der nogle af Jer, som vil dele et sæt med mig?

På forhånd tak.
Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon-lys til RF 900
  • #1   1. apr 2006 du kan godt monter xenon på din mc uden problemer. min svoger køre med 8000k på hans zx9. og jeg skal have monteret det samme på min. jeg køber et xenonkit sammen med min søster . på den måde kan vil begge få xenon på vores mc til ca 1300kr pr mc de her sælger nogen gode kits. www.Xenonkits.dk
    mvh allan h


  • #2   2. apr 2006 jamen lad mig da prøve at svare på dit indlæg så konkret som muligt, selv på det her tid af døgnet smiley

    1:Jeg tror at alle xenon-kits der sælges i Danmark er e-godkendt med forbehold. Dvs hvis det skal monteres lovligt skal din cykel være forsynet med lygtespul og automatisk lyskegleniveau-kontrol. Det er der ingen mc'er der er forsynet med....

    2. Lir-efekt stiger med Kelvin. det bedste lysudbytte får du med 4300 K men det påmonteres kun OEM. dvs originalt i mercedes og bmw, ellers vælges der 6000K og opefter, hvor 6000K har det bedste lysudbytte.

    3 Der vil ikke være en mørk-pause. Hvisse kits bruger en elektro magnet til at skifte fra kort til langt, dvs. samme lyskilde, hvor det blot er reflektionen der ændres, andre ved jeg ikke men der vil ikke være den pause du nævner.

    4 Xenon bruger kun 35W pr pære hvorimod halogen bruger 55W. Startstrømmen er stor,hvorfor såkaldte balasts (boxe der medfølger xenonkitet) skal sluttes direkte til batteriet

    5. Jeg bruger wideview, det er et kvali-sæt. Men der er billigere alternativer.....



  • #3   2. apr 2006 Og WideView køber du af mig og JA det er kvalitet!! Nok det bedste du kan få på markedet og med 1 års fuld garanti. Har solgt til flere MC herinde. Se min profil for info og telefonnummer.

Kommentér på:
Xenon-lys til RF 900

Annonce