{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Nordjylland er også farligt {{forumTopicSubject}}

Har læst en masse tråde med folk der er blevet overset af biler, og har altid tænkt "det er der da aldrig nogen der har gjort ved mig".
Men det ændrede sig så idag, vejret var jo super så havde trillet rundt på bøhlandet i en 2 timer tror jeg, så kommer jeg ind til hjørring og køre lidt rundt der.
Så på vej ned af en rimelig bred hovedvej, holder der en bil ved en sidevej, og der står en mand på fortovet ved siden af bilen.
og da jeg så er en 15meter cirka fra bilen, er kvinden færdig med at snakke med sin ven på fortovet, og syntes at hun skal køre over vejen.
Så kommer suzukien ellers op på forhjulet og nosserne godt ind i tanken (av), men hun når at komme så meget over vejen at jeg ikke rammer ind i hende.
Men hun så godtnok sjov ud i hovedet smiley også hånden op for munden

Kan være jeg skal bestille mig en refleks vest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nordjylland er også farligt
  • #1   9. apr 2010 Glem vesten og regn med at de alle kører som hende du mødte i dag.
    Mvh.
    Jan L


  • #2   9. apr 2010 den havde nok ikke hjulpet dig
    nu siger du at hun så sjov ud i hovedet, men hvad med dig selv???? he he


  • #3   9. apr 2010 Morten den der gule vest hjælper krans når du ligger ind over tanken på din ram air godt skjult bag kåbe glasset.
    Gør som Jan siger, kør som om keglerne ikke har eller vil se dig og forbered dig på det værste, så kan du kun blive positivt overrasket.


  • #4   9. apr 2010 Kan være det var godt jeg havde mit mørke visir på idag :P, jeg havde nok også set lidt underlig ud, men rystede bare på hovedet og kørte vider, hjælper jo ikke noget at skælde hende ud, var jo ikke noget hun gjorte med vilje.
    Men det var ret mystisk havde kørt ude på bøhlandet og øvet mig i at bremse smiley


  • #5   9. apr 2010 Kender skam godt smøren med at køre usynlig, men man kan jo ikke stoppe hver gang der holder en bil på en sidevej :), men havde jeg ramt hende så havde det ikke været med mere end 20-30 stykker, så der var nok heller ikke sket noget med mig, men kan da være jeg havde fået en ny cykel smiley

  • #6   9. apr 2010 Har jeg nu også oplevet et par gange hvor jeg bor.

    Den ene gang var det en kommunebil med en dame bag rattet som man ikke lige kunne få øjenkontakt med... Nå, så ned og køre 40 km/t og med hånden på bremsen. 10m før bliver bilen hugget i gear og lige ud foran mig.

    Så fik hun øje på mig og kvitterede med en gang rysten på hovedet og "er-du-dum-i-låget" tegnet... Der blev satme råbt en masse grimme ting inde i min hjelm... Nogle ser bare ingenting, og mener der kun er plads til dem selv på vejen smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #7   9. apr 2010 Jo det var sådan set med vilje hun valgte IKKE at se sig ordentligt for, så du burde have hevet fat i hende.

    Ikke for at råbe hende 14 dage ind i næste måned eller skælde hende hæder og ære fra, men for at fortælle hende at det sådan set er ret afgørende at se sig for INDEN man bare kører frem.


  • #8   9. apr 2010 du skulle have øvet dig i at give noget gas !!!! så var du kørt forbi længe inden hun kørte ud ................

  • #9   9. apr 2010 Jeg er enig i, at har man ikkke øjenkontakt med sådan en bilist, så har de ikke set en, men jeg er ikke enig i, at en gul vest, vibralys eller andet faktisk kan hjælpe.

    Om man så kan lide tanken er noget helt andet


  • #10   9. apr 2010 det mest "farlige" jeg har prøvet er at jeg køre bag (undskyld udtrykket en kælling!) som er ryger, men hun vælger så at smide et skod med glød i. ud af vinduet og rammer mig på min skulder. også tænker jeg, nu skal jeg udenom hende inden det går galt for hun er syg! når der så er mulighed for at overhale (der kommer et overhalingsspor) blinker jeg til venstre og begynder min overhaling, i det jeg når op på hendes side, trækker hun ud og lægger an til en overhaling af den foran kørende, jeg når at hugge bremsen i og blike med det lange syn, så trækker hun pænt tilbage i mens jeg kan overhale og ryste på hovedet af hende.

  • #11   9. apr 2010 Martin K: http://www.youtube.com/watch?v=cCM5jzV75uw <- sådan ?

    Knud (Vestegnen) J: Tja normalt så prøver jeg også på at få øjnkontakt, men var vidst lidt i min egen verden da det skete, men det må man jo bare lære lidt af smiley


  • #12   10. apr 2010 Martin K.
    Den med smøgen kender jeg godt.
    Men tro mig de ser rigtig sjove ud i hovedet når de bliver overhalet og der ryger en ny utændt smøg tilbage i bilen.


  • #13   10. apr 2010 Nu bor jeg i Grækenland og det undrer mig også hvorfor billister efter 3 måneder med 100% godt vejr "lige skal bruge" sprinkleren når der kører en MC bagved.
    Det skal hertil siger at jeg kører med halvhjelm.
    SPRINKLERVÆSKE SMAGER IKKE GODT.
    De gange det er sket har jeg ikke kunnet lade være med at overhale og kvitere med "NOGET DE SKAL BRUGE VÆSKEN TIL!!!!!"


  • #14   10. apr 2010 Morten P:

    Det klip har været oppe masser af gange og det er en ganske anden situation. Jo flere gange jeg ser det, jo dummere synes jeg den MC-ist er!!!

    Det er rigtigt, at bilisten ikke MÅ overhale der, men MC-isten har et stykke tid kørt bag disse to - de kører jo i elastik!!!!!

    Den bageste kører gentange gange helt tæt på den forreste og falder så tilbage - dvs MC-isten er snotdum, hvis han ikke kan slutte: "Ham der vil bare forbi, og han har sandsynligvis ikke set en skid - VENT PÅ HAM!"

    Det klip skulle være obligatorisk i køreundervisning for alle parter.


  • #15   10. apr 2010 Den med sprinkleren bruger jeg også i bil, når der bliver ved med at ligge en æggeskal lige i slipsstrømmen med lige den tilladte hastighed.

  • #16   10. apr 2010 @ Knud: Jeg har tænkt præcist det samme som dig om det klip.

  • #17   10. apr 2010 globetrotter. den med sprinkleren har jeg også prøvet et par gange, men nu har jeg dog fullface så det er bare en oplagt mulighed for at få visiret gjort rent. en anden ting er at når jeg oplever det kommer der et stort smil på mine læber. jeg mindes nemlig engang hvor jeg holdt bag en convertibel. som lige gav den en ordentlig omgang med sprinkleren... mig ramte han ikke. men hans kone og hans 2 børn på bagsædet råbte godt op. det billede popper op hver gang... og så kan jeg sgu ikke andet end smile : )

Kommentér på:
Nordjylland er også farligt

Annonce