{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.116 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Tilmeldt:
3. apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tips til mc-køb/leje i USA. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, gæve mc-ryttere.

Vi skal til USA i 2 måneder og vil gerne køre hele turen på hver vores mc. Turen starter og slutter i Californien, ud fra tanken at det er billigst at købe og sælge hos samme forhandler.

Foreløbigt virker både leje og køb-og-salg dog ret dyrt. Vi havde først udset os et par japanermaskiner, som begge taber MERE end 50% af deres værdi ved tilbagesalg. Det virker hammer dyrt!
Desuden har vi kigget hos Eaglerider, som andre her på sitet har haft stor succes med, men det er stadig hammer dyrt (små 4.700 USD for knap 2 mdr.)

Er der nogen, som har erfaringer med køb-og-salg kontra leje af mc når rejselængden er ca. 2 mdr.?

Nogen som har gode kontakter/erfaringer med specifikke forhandlere i San Francisco?

Vi har ikke låst os fast på nogen mærker, men er mest interesseret i et par fede maskiner, hvor vi taber mindst.

Glæder os til at høre fra jer.

MC-eventyrerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til mc-køb/leje i USA.
  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   15. apr 2010 Hej Støy.
    Tak for linket. Det ser lækkert ud på craigslist.org.

    Hvad gjorde du med registreringsattest. Hvor får man fikset det?

    Jeg kan ikke finde Province Insurace nogen steder - har du link til dem? Hvor hurtigt kunne de levere policen til dig - print-selv fra nettet?

    Peter


  • #4   15. apr 2010 Ja Støy, krav om et 'Proof of residency' ved indregistrering i USA er klart den største forhindring smiley Hvordan klarede du det?

    - jeg videresolgte før turen min mc til en lokalt bosat ven, der indregistrerede den og tegnede en forsikring med mig som fører. Plade, registrering og forsikringer kostede i alt knap USD 80 for 20-21 dage (i 2008 i NH, der ikke har de normale 5-6 pct. afgift paa brugte mc købt i en anden stat), saa det tyngede ikke budgettet som mc-leje til 100-120 USD/dag ville have gjort smiley


  • #5   15. apr 2010 Peter, hvis du tager lidt aeldre mc'er til 5-6 kUSD taber de naeppe 50pct, selv ved forhandlerhandel IMHO, fhvad har du kigget paa?

    Ideen med at starte og slutte i CA er fornuftig i og med, at den eliminerer problemet med at saelge en CA-model i en anden stat.

    Men for at indregistrere skal du bevise, du har en bopael - se reglerne paa den uofficielle, landsdaekkende:
    http://www.dmv.org/ca-california/
    eller CA's egen DMV-side:
    http://www.dmv.ca.gov/


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   16. apr 2010 @Støy.
    Nice. Det er lige præcis Progressive vi har kigget efter - flere anbefalinger.

    @Støy + Richard.
    Jeg kender én, hvis mor bor i LA, så adressen er nogenlunde hjemme. Bortset fra at jeg ikke har det på skrift at jeg bor hos hende. Ok, jeg indrømmer at det er lidt naivt, at jeg ingen bevis har ved indregistreringen. Er I sikre på at de vil se bevis = papir med tekst og underskrift eller?

    @Richard.
    Indledningsvist havde vi udset os en Yamaha FZ-1 og en Kawasaki Versys. Men da jeg forhørte mig hos forhandleren om tilbagekøbsprisen (<50% af nypris) faldt interessen voldsomt. Siden har vi været forbi BMW F800GS, F650GS og R1200GS og en Yamaha FZ6.
    Dette sekund ser det ud som om, at vi køber på Craigslist (billigst) og sælger til forhandler, som er sikrest inden flyveren afgår til DK igen.


  • #9   16. apr 2010 Peter K
    Adressen skal naturligvis vaere din, men du kan maaske overtale din svigermor til at indregistrere cyklen i sit navn? For at du kan bruge hendes adresse, skal du vaere registreret paa den, kunne fremvise et huslejebevis ell. lign. paa dit navn. Saadan er reglerne, men masske er der huller?

    Udfordringen i egen feriecykel til mindste serviceomkostning og afskrivning er jo, at koeb af aeldre cykler er bedst til det sidste, nye til det foerste. I dit felt ville jeg ikke turde koebe en 6-8 aar gammel FZ6, men maaske nok en 12-15 aar gammel 1200Gs, eller hvad der svarede til den foer. Mit eget valg var en 23 aar gammel VF1100S, gennemserviceret af specialisten Dave Dodge og med backup af flere lokale, meget kyndige V4-ejere langs ruten, skulle der ske noget. Men min skulle med mig hjem til DK efter turen, saa det styrede valget.

    Et lokalt netvaerk i form af medlemmer af ens maerke/model-mailingliste er imidlertid en rigtig, rigtig god ting at have i baghaanden smiley


Kommentér på:
Tips til mc-køb/leje i USA.

Annonce