{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af hjelm - 5 stk.
  • #1   15. apr 2010 Jeg har et relateret spørgsmål: Da jeg købte min hjelm kunne jeg ikke drømme om at købe en, der var andet end ensfarvet. Min motorcykel er ensfarvet, mit tøj er ensfarvet, selvfølgelig skulle min hjelm da også være ensfarvet. Sådan er vi åbenbart så forskellige, for jeg ser en del motorcyklister på en ensfarvet motorcykel med en ensfarvet dragt og en spraglet hjelm. Hvorfor er hjelmen anderledes? Hvis det er så fedt at køre rundt med en spraglet hjelm, hvorfor så ikke en spraglet dragt og en spraglet motorcykel?

  • #2   15. apr 2010 Hvis du spørger mig, så er der ingen af dem der ser fornuftige ud, det er hjelme som koster 600-700 kr, og hvis du spørger mig, så er det et rigtig skidt sted at spare.

    Pris og kvalitet hænger i dette tilfælde meget sammen.
    Hvis du går ned i en mc butik og tager en billig plastik hjelm til 1000 og en god fiberhjelm til 3000 kr. så prøv at mase hjelmen sammen sammen, så kan du mærke at der er MEGA meget forskel på billige hjelme og dyre hjelme.
    Dumt sted at spare, da hoved/hjerne ligesom ikke kan lappes sammen efter et styrt.


  • #3   15. apr 2010 Ville vælge kvalitet der er ingen af dem der der er fornuftige.
    faktore som støj, pasform, beskyttelse er det jeg går efter og ville bestemt ikke gå på kompromi


  • #4   15. apr 2010 johndoe .: Lige mine ord. Det er virkelig et dumt sted at spare.

  • #5   15. apr 2010 Du hjelme du linker til er da kun brugbare på en gammel Maxi Puch.

    Kig efter noget ordentligt i stedet for - dit hoved er det vigtigste du har, og der gror ikke et nyt ud hvis uheldet er ude


  • #6   15. apr 2010 Jeg fik anbefalet denne af mc forhandleren.

    http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/26983


  • #7   15. apr 2010 Enig med de andre.. men hvis jeg skulle vælge en ville jeg vælge den der sad bedst..

  • #8   15. apr 2010 Okay. Kan godt forstå jer. Men en hjelm skal vel være godkendt, dermed sikker under et styrt. Om den er billig eller dyr??

  • #9   15. apr 2010 Kan kun anbefale dig at gå ned i en mc butik, tage en billig hjelm og en dyr hjelm. Tag fat omkring bunden af den og tryk derefter alt hvad du kan på hjelmen. En billig plastik hjelm kan du trykke ud af form, hvorimod en dyr fiber hjelm kan du ikke trykke sammen overhoved. Tænk så på hvis du køre galt og det er dit hoved der bliver trykket i stedet for.

  • #10   15. apr 2010 Hej Rene
    Det er korrekt at den skal være godkendt - Men fordi den er godkendt er ikke ensbetydende med at den er god. Lige som med biler - de er "alle" godkendt, men der er nu nogen jeg heller vil sidde i, end andre hvis man bliver ramt af en firehjulstrækker. Der er stor forskel på hvor holdbar de er under et styrt, nogen falder fra hinanden første gang de rammer jorden, og hvis man rigtig ryger rundt, så rammer man tit jorden med hovedet flere gange i samme styrt. Og du har kun ET hoved - pas på det.

    Når det er sagt så kan jeg bedst li designet på nr. 3.

    Mvh Rasmus


  • #11   15. apr 2010 Selvfølgelig skal den være godkendt. Men til sammenligning ville jeg da også hellere køre galt i en Mercedes end i en Hyosung i samme klasse, selv om begge biler er godkendt til at køre på vejen...

    Men det er jo ikke uden grund, at du også kan finde hjelme der koster over 10 gange så meget. Det får da i hvert fald en alarm-klokke til at ringe i mit hoved, når jeg ser de hjelme du linker til.



  • #12   15. apr 2010 Pris er ikke afgørende for slagsikkerheden:
    (link fjernet)
    Men med højere pris kan der følge bedre komfort. Altså bedre pasform (er dog individuelt), bedre lukkemekanisme på visiret, bedre levetid på rem mv.
    Men rent sikkerhedsmæssigt er der ikke sammenhæng mellem pris og kvalitet.
    Til sammenligning er denne Schubert 6,5 gange så dyr som den anden jeg linker til, men med dårligere slagsikkerhed:
    (link fjernet)

    Rene J: Det er ikke super udbredte hjelme, så skal du være sikker på at få noget ordentligt, skal du afprøve pasformen inden køb. Hvis det bare er af hensym til hvilket design du skal vælge, så er dette ikke stedet at få hjælp, for vi har næppe samme smag som dig.


  • #13   15. apr 2010 SJ: OT. Men den mellemklassse bil der har opnået bedst chrashresultat i NCAP er koreansk... Både du, dine passagerer, børn på bagsædet og dem du kører ned, er bedre stillet hvis det går galt i en Chevrolet Cruze fra Korea and i en Mercedes C-klasse fra Tyskland. Skræmmende, men sandt.

  • #14   15. apr 2010 Se den linkede sharp test, og kig så her bagefter
    http://www.louis.de/_408783d06c3a2213c3dbd7c81e506835df/index.php?topic=rubrik&article_context=list&grwgr=150&wgr=837&list_total=21&new_sort=Preis
    Gode hjelme til en fair pris


  • #15   15. apr 2010 Det er jo sådan at den standard som anvendes herhjemme. EC05 normen faktisk ikke er ret god. Det strengeste godekendelses norm hedder Snell. De har netop udgivet en ny liste fra 2010

    Link til listen: http://www.smf.org./cert.html

    Køb en Arai så får du den bedste der er.... smiley


  • #16   15. apr 2010 MON ikke René J havede søgt i forummet, hvis han ville høre om sikkerhed ? (Ellers tag og gør det René) !

    Derudover er der kun Ramus som vælger at svare på mandens spørgsmål !!!

    René: Jeg vil undlade at rådgive dig overhovedet - fordi mit synspunkt ligger helt op af de andres... Dobbeltmoralsk at smide denne bemærkning ind? måske - men syntes bare at emnet har været oppe 10.000 gange og du har jo tilsyneladende truffet et valg, mht. hvilken type og prisklasse du vil være i, såe... ...



  • #17   15. apr 2010 Richard: Ja hvis den vel og mærke sidder godt på ens hovede. Det er jo ikke sikkert.

  • #18   15. apr 2010 Tak for jeres hjælp. Jeg kan godt se det ikke er et smart sted at spare, synes bare de havde et flot design, og så var der penge til en masse andre ting også, som GPS tracker, kædelås osv.

    Men det er ikke at gøre, i har ret. Sikkerheden af ens hovede er sku det der betyder mest når alt kommer til alt. Så nytter det ikke at spille smart et flot design, hvis du er død første gang du rammer jorden.

    Jeg kan høre i er mange der har styr på det med hjelme herinde, og kunne derfor godt tænke mig at høre, om i har nogle hjelme, i nogenlunde god kvalitet, men alligevel til en rimelig pris, som i kan anbefale mig??

    På forhånd tak for hjælpen.


  • #19   15. apr 2010 Jesper [Virum] P -> Du har fuldstædig ret. Det er langt fra sikkert at den pågældende hjelm sidder godt på ens eget hovede.

    En lille side bemærkning til jer som handler på nettet. Jeg ved at når vi snakker Arai hjelme så findes der 3 standard hoveder som de designer hjelm efter. En asiatrisk, amerikansk og et europæisk std. hoved. Det betyder at hvis man køber en Arai GP7 hjelm i USA over nettet så vil størrelse og pasformen ikke svare til den samme hjelm købt i Europa.

    Jeg har ikke kendskab til hvordan andre fabrikanter gør, men jeg kunne forestille mig at det var noget lig det samme...


  • #20   15. apr 2010 Ricahrdt L : Godkendelsesstandarden herhjemme og i resten af Europa hedder ECE 22.05 - og den er faktisk ikke så tosset som du antyder !

    I modsætning til f.eks. Snell som du henviser til, kan man sætte spørgsmålstegn ved ( i min verden) - dels er det en privat fond !
    Dels er det nok at de fabrikanter som de een gang har godkendt hjelme fra, blot giver deres ord på at hjelmen er sikker - så kan de få "stemplet" !

    Ved ECE 2205 - skal/bliver hver enkelt ny model gennemtestet ! (blot til info).



  • #21   15. apr 2010 Kim S -> Blot giver deres ord for??? Ahh den tror jeg sku ikke på... Jeg har været på Arai teknik kursus i Holland over 2 dage og set Snell testene gennemført på godkendte Snell maskiner på div. Arai hjelme og på konkurende hjelme... Det er noget omfattende dokumentations arbejde der skal gøre for at for Snell godkendelsen... Faktisk blev vi også undervist i foreskellen på den europæiske norm, som du har fuldstædig ret i hedder ECE 2205, og på snell normen. Efter og have set foreskellen i testene udført så skal jeg aldrig have andet end en Snell godkendt hjelm på hovedet.

  • #22   15. apr 2010 Thomas N: Så du anbefaler ham at gå ned i butikken og trykke skummet i stykker i hjelmen ?, må da være trælst at købe en ny hjelm, også er der lige aftryk i den efter hvor du har "testet" smiley

  • #23   15. apr 2010 Jeg "væltede" sidste år, mit hoved gik i jorden med voldsom kraft så jeg fik blod/jern smag i munden.......min hjelm var en Shoei XR 1000, den ville jeg ik være bange for at købe igen, den holder fantastisk godt....
    Ved at netop XR 1000 i år er blevet en del billigere...så det er et godt køb....
    Har så godt nok lige investeret i en Arai Haga Monza limited.....men den er sågu dyr...fik den for 5300kr i UK den koster jo 6995 her hjemme...
    Men der er da andre rigtig gode mærker, se eks hvilke hjelme de kører med i Wsbk og Motogp....og de drenge må jo om nogen vide hvilke hjelme der holder til styrt og sådan...........

    Mvh Kim J


  • #24   15. apr 2010 Mit hoved passer ikke til Arai.. så jeg kører med Shoei som passer mit hoved perfekt.. ulempem ved begge mærker er at de ikke er de mest støjsvage.. dog ikke mere end man kan leve med dem uden ørepropper.. men god pasform virker til god kvalitet og jeg føler det er en sikker hjelm..

    minimotor i kolding har pt både nogle raid2 og xr1000 på tilbud.. raid2 i udgået farver og alle xr1000 da der er kommet en ny xr1100.. sidst jeg var der havde de da nogle stykker.. men kan jo være de er ved at være væk(kun en uge siden jeg var der så tvivler)


  • #25   15. apr 2010 en hjelm skal prøves på dit eget hoved. og tag hellere en kvalitets hjelm. kigger selv på ny hjelm også på nettet men skal prøv dem hos en forhandler inden jeg køber noget på nettet.

  • #26   15. apr 2010 schuberth så går du ikke galt. som en sofa til hovedet.

  • #27   15. apr 2010 NR 5

  • #28   15. apr 2010 Schubert sidder så af lort på mit hovede!!!

    Der er ingen hjelm der passer til alle hoveder..


  • #29   15. apr 2010 "kigger selv på ny hjelm også på nettet men skal prøv dem hos en forhandler inden jeg køber noget på nettet."

    Så du går ind hos en forhandler, hvor de har en fin udstilling og flinke ekspedienter til at vejlede dig. Det koster dem selvfølgelig en del i husleje og lønninger, men det må de jo så bare ligge oveni priserne, så de kan fortsætte med at tilbyde den service til kunder som dig, der gerne vil prøve inden de køber. Så prøver du hjelmene, indtil du finder den, du ønsker at købe, hvorefter du går hjem og bestiller den fra et lager på en tysk mark. Hm.


  • #30   15. apr 2010 Det kan godt betale sig at spørge om prisen, var nede og snakke med den lokale MC pusher, skulle have en ny hjelm fordi min gamle var købt for stor.
    så valgte en ny XR-1000 fik den til samme pris som jeg gav for den i tyskland smiley selvom den stod til 2995kr


  • #31   15. apr 2010 morten p
    købte denne hjelm for 2 år siden til 3800 kr

    http://www.roadbikebitz.com/images/products/Helmets/Shoei/Shoei_XR_1000_Rogue_TC-6_Motorcycle_Helmet.jpg

    nu fåes den til 2465 kr. billigt for sådan en hjelm som stadig er herrefed


  • #32   15. apr 2010 har sendt dig en pm

  • #33   15. apr 2010 Har besluttet mig for denne, når den kommer i handlen!

    (link fjernet)


  • #34   15. apr 2010 Snetyven:

    Jeg har ikke købt noget på nettet. jeg siger bare at jeg køber ikke noget på nettet uden jeg har prøvet det først.
    Ville du selv købe sådanne noget på nettet uden og have prøvet det?


  • #35   15. apr 2010 Nej, jeg ville købe hjelmen i butikken, hvis jeg havde benyttet mig af deres udstilling og mulighed for at prøve hjelmene. Hvis alle bare gik hjem og købte hjelmen på nettet... ja, det kan du nok selv regne ud. smiley

  • #36   15. apr 2010 Der er ikke noget mere irriterende, end en dårlig hjelm. Efter at have købt Arai skal jeg ikke have andet. Klasser bedre end min Shoei Raid II, som så igen er klasser bedre end de Caberg osv., som mange køber pga. flip-down solbrille.

    Du kan godt komme langt for 2000kr.


  • #37   15. apr 2010 Du kan lige så godt bare få muldvarpen op at hullet og indse at en rigtig (god og sikker) koster nogle penge.
    Spar ALDRIG på sikkerheden når det kommer til mc-beklædning.
    Tro mig, har selv krøllet en mc rundt om en lygtepæl, og der var sparet...


  • #38   15. apr 2010 Åbenbart ikke på lygtepælen. smiley

  • #39   15. apr 2010 Jeg har en Shark hjelm, og har prøvet mange hjelme på hovedet, hvor jeg synes de er nogen af dem der sidder bedst. De er ret godt med både kvalitetsmæssigt og prismæssigt, så prøv evt. at kig på dem. Men tag at prøv hjelmen på hovedet inden du køber..

Kommentér på:
Hjælp til valg af hjelm - 5 stk.

Annonce