{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

knirke lyde på TL1000R !? {{forumTopicSubject}}

Da jeg flyttede lidt rundt på min TL´er her i eftermiddags, bemærkede jeg at der kom kraftige knirke lyde fra bagenden....jeg tænkte at kæden måske trængte til olie eller var for stram - men det var ikke tilfældet !?

Hmm jeg ved ikke det store på mc´er - jeg vil bare køre på dem ;o) men det er kun 500 km siden den var til 24.000 km´s service - og der bemærkede de ikke noget !?

Måske nogen af jer kan løse knirke spørgsmålet for mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knirke lyde på TL1000R !?
  • #1   15. apr 2010 Jeg har det samme problem på min TL1000S når jeg stiger af den så knirker den...

    Når jeg skubber let på bagenden så Knirker den..

    Jeg tænkte på om det kunne være støddæmperen...


  • #2   15. apr 2010 MIn gamle TLR knirkede også, jeg sprøjtede op i ved alle de ophæng omkring bagstøddæmperen hos mig kom lyden derfra.

  • #3   15. apr 2010 Smør alle de bevægelige dele fra en ende af, så er det vel løst... Kan jo godt stå og udtørre lidt her hen over vinteren.

  • #4   15. apr 2010 Prøv at stille jer på en vægt, hvis den også knirker, er det jer der er problemet :).

  • #5   15. apr 2010 Kennet : ha ha ha du har måske fat i noget der ;o)

    Knirke lyderne kommer når jeg trækker cyklen frem og tilbage.....uden at sidde på den - så det kan vel ikke være bagdæmperen eller hvad !?


  • #6   15. apr 2010 Hov hov Kennet (Holstebronx) P

    Min vægt kan klare 200 kilo uden at knirke... Så det er ikke mig der er problemet..


  • #8   15. apr 2010 I skal nok have gennemgået alle jeres små nålelejer til bagdæmperen. TL modellen er født med en roterende bagdæmper og en separat fjeder (ofte kaldet en SOAS = Spring on a Stick) som gør at dens bevægelser i visse dele er næsten lig nul, vil de gro fast.
    Det kan også være tegn på at SOAS er ved at være træt. Har læst om flere som har skiftet den ved små 30000 km.

    Ellers er der en mulighed for et komplet bitubo ombygningssæt til små 300$ (uden told og moms, men man kan være heldig) som forbedre dens affjedring betydeligt


  • #9   17. apr 2010 Hvis alu. bagstellet er boltet på selve alu. stellet som på min gsxr 750, kommer lydene helt sikkert fra boltene der holder bagstellet.. tag en ud af gangen og smør dem op med fedt.. jeg havde tidligere samme problem..men fandt heldigvis problemet.

    Håber det funker..


Kommentér på:
knirke lyde på TL1000R !?

Annonce