{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stresstest af superbikes
  • #1   16. apr 2010 Avs smiley

• #2   16. apr 2010 Ja, det var sgu ikk en god statistik :S

Så længe de får køling og smøring burde de kunne klare en del mere end et par timer skulle man mene... Jeg er dog glad for at se den nye BMW overlevede hehe.

• #3   16. apr 2010 Lyder lidt utroligt.
    Men den motor der er billede af, er absolut ikke nogen ny motor der kun har kørt et par timer.

Nu skriver de godt nok at Motorad kan have været uheldige denne gang... Ja det tror jeg da vist nok de har!

• #4   16. apr 2010 det var da en ringe artikel, der efterlader en med en masse spørgsmål..

men selvf klarede Honda den..

• #5   16. apr 2010 Jeg er ked af at sige det, men det afspejler nok desværre det man hører rundt omkring...

Generelt, så undrer det mig ikke at Italienerne går i stykker. Jeg har arbejdet i 7 år med Fiat/Alfa, og mekaniske problemer ses gentagende gange. ikke de samme ting, men forskellige ting. Knuste motorer i ny og næ.

Derfor undrer det mig ikke med deres motorcykler. Ducati er så lige undtaget her, men omvendt, så har de brugt den samme motorkonstruktion i mange år.

BMW - i deres bilverden, der er mekanikken i orden. Vitale motordele menes der. Og det er bare i orden. Den er bare ikke længere.

Honda - Typisk japansk. Kald det kopi eller hvad i vil, men det er både i bilverdenen og motorcykelverdenen, mekanik der ikke fejler noget som helst. Bevares, alt kan splittes ad, men generelt set er japansk mekanik på højde med BMW.

• #6   16. apr 2010 Bo: Hvis man skal tage testen som et konkret udtryk for de mærkers kvalitet, så har den lige modbevist din teori om den høje japanske kvalitet, kva 50% af japanerne bryder sammen. Og det plejer nu ikke at være mekanikken der fejler på italiernene, men det elektriske.

• #7   16. apr 2010 ZX10R for the win smiley

• #8   16. apr 2010 Lige suzuki og yamaha er begge mærker der har småproblemer med mekaniske ting... Hvis man tar de japanske mærker, så er det nok der er flest fejl.

Måske ikke så meget yamaha, nok mere suzuki..

Ducati kender jeg da flere historier om knækkede remme og udskiftede krumtapper..

Men alt er jo en vurdering smiley Jeg holder mig til Kawasaki, og Honda, hvis jeg en dag finder penge til en VTR1 smiley

• #9   16. apr 2010 Sjov test og det er så det, skulle den være pålidelig og kunne bruges til andet end at man kan mærkedrille lidt, så skal den gentages flere gange med identiske motorer.

Bo tvivler på du har ret men smid da lidt konkrete fakt på bordet, og du har selvfølgelig taget højde for sammensætningen af køretøjer/antal etc i din konklusion

• #10   16. apr 2010 Jeg har ikke brug for at bevise noget for nogen, tolk og lyt til ting som i lyster, jeg har mine egne erfaringer, og dem vælger jeg og rette mig efter.

Det er et velkendt problem når ting som folk selv ejer, eller har magen til, går i stykker, så er det temmelig velkendt at det ridser i tilliden, og man søger forklaringer og beviser på om ens kæreste lille eje var noget lort, eller det bare var tilfældigt.

At det sårer nogen at andre, på baggrund af egne erfaringer, siger deres mening om en given ting, det kan ikke være mit problem.

• #11   16. apr 2010 Tja så ved man da hvilke mc'er man IKKE skal købe ;o)

• #12   16. apr 2010 Jabbekot:

Tjaeh.. Tolk testen som du lyster, alle har ret i at det var EN test der viste ET resultat. Tolk det som værende tilfældigt eller som et lille fingerpeg i en given retning.

• #13   16. apr 2010 Er sgu ikke bange for den Test.. Yamaha har jo 5 års garanti på motor og elektronik.

• #14   16. apr 2010 Jeg vælger at ligge vægt på at Kawaen holder hjem.....

At hondaen holder overrasker ikke, den er jo heller ikke så hårdt pumpet som de andre...

Suzukien overrasker dog.... Her havde jeg nok mere forventet at Stellet var flækket eller lign.

Yamahaen viste vi jo godt var noget hø, med den nye rystemotor der....

• #15   16. apr 2010 -> Bo Sloth

Som tidl. ejer af en italiensk bil og tidl. teknisk rådgiver på et italiensk produkt - er jeg tilbøjelig til at give dig ret... smiley

Efter 2 besøg og efterfølgende kurser på fabrikken, er jeg ikke imponeret over den høje standard for fremstilling og efterfølgende reklamationsbehandling... skal vi ikke bare sige det???

Jeg havde ihvertfald ENORMT besvær med at forklare mine kunder, at der kunne være op til 3-4 måneders reklamationsbehandling fra fabrikkens side på selv det mest åbenlyse, og at det måske bare var bedre at betale reperationen selv (i hvert fald i første omgang - og dernæst var det min hovedpine at prøve at trænge igennem til fabrikken).

Men det samme behøver nu ikke gælde for motorcyklerne, og bilerne er blevet noget bedre (en hel del faktisk)...

• #16   16. apr 2010 He he, Bo, det var nu også ment som en joke.. Jeg kører f.eks. selv Renault så jeg går selvklart ikke op i tests ;o)

• #18   16. apr 2010 Steinmar G: Det skal det sku kunne, det er R-maskiner lavet til gade-Race.
    Hvis skidtet ikke holder mere end "et par timer" ser det sku sort ud. I øvrigt er 250 km/t ikke fuld tryk for disse maskiner, der er mere at give af.

Anyway... Ud fra indholdet i denne artikel, er det en skodtest, der mangler så meget information omkring omstændighederne at den ikke kan bruges til noget fornuftigt.
    Man fristes jo til at tro at formålet (for kørerne) har været at se hvem der først kunne splitte en maskine ad....

• #19   16. apr 2010 Steinmar G

Det var der jo så 4 der kunne.

• #21   16. apr 2010 Steinmar G

Nu er det jo en "stress-test". Der er jo ikke noget formål ved at tage 10 superbikes og kører dem rundt på en bane med 100 km/t i 2 timer og se hvormange der falder fra.
    Efter min ydmyge mening, er det da netop sådan en test, hvor man kan se hvad der er skidt og hvad der er kanel. Hvad holder til flest tæsk inden den giver op.
    Så skulle man bare have flere af samme slags, så man kunne sammenholde dataerne, og se om der ikke viste sig en trend.

• #22   16. apr 2010 Kennet (Holstebronx) P

Havde de nu brugt 50-100 maskiner fra hvert af de respektive mærker og de test viste det samme, kunne man bruge det til noget, men 1 enkelt stående test kan bruges til røv og nøgler!

• #23   16. apr 2010 Brian Fjeder J

50-100 er måske lige i overkanten. Hvis nu man have en 5 stk fra hver mærke, så burde der vise sig en trend, hvis testen er ens hver gang.

• #24   16. apr 2010 det er sku da ikke meget mere end hjemturen fra toppen i raskt tempo smiley

• #25   16. apr 2010 Kennet (Holstebronx) P

Prismæssig er det i overkanten med 50-100 maskiner selv for japanerne, men test mæssig er 5 maskiner intet brugebart.
    Derfor kan de test her ikke bruges til en fis.

• #27   17. apr 2010 Brian Fjeder J

Jo hvis resultaterne er nogenlunde det samme i alle fem test. Så er der vel ikke grund til at smadre 10 suzukier mere, bare for at få det bekræftet at det nu også er rigtig smiley

• #28   17. apr 2010 Mind mig lige om jeg skal afbestille mit trackday på Nardo...

• #29   17. apr 2010 Kennet (Holstebronx) P
    Det er fløjtende lige meget hvilke mærker der holdt eller ej, testen er ubrugelig, så drop bare "fanboi kortet" jeg bider ikke på det.

• #30   17. apr 2010 Honnnnnnndaaaa he he smiley

Kommentér på:
Stresstest af superbikes

Annonce