2.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kawasaki Er6f vs. z750 Kawasaki Er6f vs. z750

Har været ude og prøve et par z750 (2008), syntes sku godt om den, men man kan jo få en Er-6f 2009 som ny, for 90-95.000 den har 72 hk.. og z750'eren har jo omkring de 110 ..
( kan ikke rigtigt kom ud og prøve Er-6f , pga jeg ikke har fået kortet endnu, og de næsten kun sælges ved forhandler, så de vil jo ikke lad den prøve den )

Men min spg. er så, er der lidt for sløv en Er-6f ?
.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki Er6f vs. z750
  • #1   18. apr 2010 Nu kommer der endnu en tråd hvor Z750 bliver svinet pga af vægten og ER6 for sin paralel twin.

Med fare for at træde nogen over tæerne

Er du pige skal du have en ER6, grundet lidt lavere vægt, jævnt trækkende motor uden overraskelser
    Er du mand, Z750 pga et klart mere skarpt og frækt design og en motor med en del flere topheste.
    Begge cykler har jævnt stabilt træk fra bunden af uden slinger i valsen.
    Vent på dit kort og få så prøvet den.
    Begge egner sig til begyndere m/k

• #2   18. apr 2010 Smag og behag. Har prøvet en Z750 og jeg har en ER6N. Hvis jeg skulle vælge i dag købte jeg en Z750'er men mest pga. jeg bliver hurtigt træt af ting.
    Har ikke nogen negative ting at sige om ER6. Den har et noget bedre bundtræk end Z750, og styrer HELT perfekt du kan kaste den rundt som du vil og lægge den helt ned så fodhvileren skraber, den er utrolig nem at lege med.

Men det er to MEGET forskellige motorcykler, så DU skal ud og prøve dem begge to før du bestemmer dig. Vi er alle sammen forskellige.

• #3   18. apr 2010 Jeg har en ER-6f og er vildt glad for den.
    Er en lidt større fyr, men der er kraft overskud til det også.
    + der er ABS.
    Kåben er rigtig god, vind mærkes ikke.

• #4   18. apr 2010 Hvordan med optræk på er6 ?

• #5   18. apr 2010 Det vil være en rigtig god idé at starte med at tage kortet, der er faktisk ret mange køreskoler der har er6 som du så kan få lov til at køre en masse km på.

ER6 er en rigtig fin og sjov cykel at køre på.

• #6   18. apr 2010 Lige til at starte med, så har Z750 2008 106hk og 78Nm, den forige Z750 har 110hk og 75Nm.

Min erfaring efter at have prøvekørt begge maskiner flere gange er...
    Af de to er ER6 er mere handy, lettere at håndtere både når du kører og trækker den, bedre passager komfort, reel vindbeskyttelse(ER6F), går længere på literen. Z750 har mere power, ser mere rå ud, federe lyd.
    Havde ER6 haft Z750'erens motor havde valget været nemt for mig. Jeg synes stadigvæk ER6 lyder som en tunet scooter, uanset hvilke potter der er på.

Hvad med SV650/1000, Honda Hornet, Aprillia shiver, har du kigget på dem ?

• #7   18. apr 2010 Shiver Shiver ! Desværre er den bare for dyr, så jeg tager armene ned igen.

Kommentér på:
Kawasaki Er6f vs. z750

Annonce