1.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Uheld grundet glatte skivebremser... Uheld grundet glatte skivebremser...

Hej MCG

På vej hjem i regnvejr fra studiet i dag, oplevede jeg svigtende skivebremser, formentlig grundet det meget regnvand. Uheldigvis resulterede det i at jeg gokkede op i en bil foran mig, dog med lav fart. Ingen skade på bil eller mc.

Jeg har ikke prøvet det før på hverken denne cykel, min tidligere cykel eller på andres.

Er det noget som I har oplevet?

Er der noget man kan gøre for at forhindre det?
(- Det skal siges at jeg kørte langsomt og bremsede forholdsvis forsigtigt, så er godt opmærksom på dosering af bremsetryk.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheld grundet glatte skivebremser...
  • #2   20. apr 2010 Det kan med fordel godt betale sig at tørre skiverne af med Bremserans eller acetone ... Det fjerne også den trafikfilm som kommer

• #3   20. apr 2010 vand er ikke årsagen... måske gled dit forhjul?

• #5   20. apr 2010 Enten er der tale om at du har fået noget olie etc. på dine skiver, eller også er det en "fejl 40", efter min overbevisning. Vand får ikke en skivebremse til at svigte.

• #7   20. apr 2010 Vand koster en enkelt omdrejning på en ellers ren skive.

Enter er de fedtede, dine klodser er fedtede eller også er du klodset - sorry;-)

• #8   20. apr 2010 Tror nu ikke på det med vand.

tror du skal finde fejlen et andet sted.

evt 40 cm ca fra styret af;-)

Ej tror du ikk som nævnt før at dit forhjul skred eller har den lige fået lavet bremser.

• #10   20. apr 2010 Du har jo også huller i bremseskive hvor vandet kan forsvinde hen under bremsning, køber ikke vand som grund alene.

• #12   20. apr 2010 Den gt380 jeg havde engang, den gjorde det samme dog kun i kraftig regn.. man pressede alt hvad man kunne, men den gled bare videre smiley spænnende..

• #13   20. apr 2010 Det er vidst kun gamle gamle bremseklodser der ikke virker når de er våde.
    Ja og så hyperrace klodser som skal have en hvis temperatur før de virker.

• #14   20. apr 2010 Hmm, ja må jo nok indrømme at Knud (Vestegnen) J nok har ret med hensyn til min klodsethed. Drejer sig nok om at jeg har blokeret forhjulet og så nok også kørt for tæt på (pinligt).
    En del af det kommer jeg forhåbentlig efter. Er helt ny på cyklen, og det var første gang jeg kørte i kraftig regn med den.

Nå, altid noget at jeg ikke kørte hurtigt, ellers var jeg måske bare blevet til statistik.

Tak for de mange gode svar, og husk at det (åbenbart) kan være glat i regnvejr ;o)

• #15   20. apr 2010 Jeg synes sgu det er stort at du tør indrømme at det nok er sådan det hænger sammen, og så i stedet for at blive tøsefornærmet over den sårede stolthed, og påståelig, vælger at arbejde med det i stedet... That´s the spirit, og det er dét der gør dig til en god motorcyklist!

smiley

• #16   20. apr 2010 Hvis du nu også havde placeret dig i venstre side af vejbanen, så havde du ikke båttet lige lukt op i bilen, men kunne have undveget venstre om

• #17   21. apr 2010 "That´s the spirit, og det er dét der gør dig til en god motorcyklist!"

Muligvis, men en rigtig motorcyklist ville aldrig indrømme noget som helst. De fleste ville i stedet have konkluderet, at det var den forankørende bilists skyld, da han slet ikke holdt nok afstand til dem. smiley

Og desuden var vejen nok fedtet, sikkert pga. de skide bønder og deres mejetærskere. Ja, selvom motorcyklisten styrtede på København's rådhusplads, for det er da utroligt at de åbenbart har kørt rundt med store, beskidte mejetærskere midt inde i byen. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #18   21. apr 2010 Bilistens skyld - der er grænser for hvor hårdt man må bremse når man kører så langsomt, at folk kører tæt på en bagved.

Han kunne bare have orienteret sig i bakspejlet, så var det aldrig sket. Ring og meld ham til betjenten for groft uagsomt vådt forsøg på manddrabsforsøg i trafikken. :o)

Kommentér på:
Uheld grundet glatte skivebremser...

Annonce