{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Pisser benz/olie? {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg er helt grøn inden for alt det her. Har lige købt en '75 CB 400 F - forrige ejer sagde, at den ikke lækkede noget som helst. Men nu stod den natten over, og da jeg kom ud i carporten i morges, lugtede det af benzin. Der var en lille pøl under mc'en. Og nu hvor jeg starter den, leger lidt med gassen, ja, så kommer der også en lille pøl.

Hvorfor? - Jeg bruger choker til at starte, kan det være det? Og jo, jeg husker at sætte tanken på "off", og chokeren ned, når jeg slukker.

Hmmmm.. Hjælp! er det normalt? Eller er det et dårligt tegn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pisser benz/olie?
  • #1   21. apr 2010 er hanen med vacuum funktion ?

• #2   21. apr 2010 Urban Viking

Her må jeg melde pas. Det ved jeg ikke. Den er så vidt jeg ved standard, og som sagt '75 modellen. I midten er den på "off", nede på tanken, og øverst på reserven.

• #3   21. apr 2010 Kan du se hvor det kommer ud henne? tank, kaburator osv...

• #4   21. apr 2010 Kan være både svømmere eller svømmerventilerne i kaburatoren der hænger ...
    men har den vacuum aktiveret hane kan det også være membranen i hanen der er defekt - i begge tilfælde fyldes din motor langsomt op med benzin

prøv at kigge nærmere hvor det kommer fra

• #5   21. apr 2010 Jeg er slet ikke inde i hvordan en motor virker, er stadig ved at lære det hele. Men det ser ud til, at det kommer ud helt nede ved bunden af motoren, sådan foran.. Hvis det hjælper jer? evt kan jeg lige tage et billede og vise jer det.

• #6   21. apr 2010 ja tag et billede

• #7   21. apr 2010 (link fjernet) - selve motoren. Kan ikke lige forklare det bedre?

Og på det næste har i pølen:
    (link fjernet)

• #8   21. apr 2010 På en trailer og afsted til nærmeste værksted eller få en hånd med af en kammerat der ved hvad han laver

• #9   21. apr 2010 Synes sgu bare det underligt. Ham der solgte kørte den jo hertil igår. Og der var intet. Og han sagde, at den ikke lækkede(hvilket den heller ikke gjorde da jeg var ude og prøvekøre den) .. Men når jeg starter den sprøjter det jo nærmest ud? Er bange for at jeg gør noget banalt forkert.. Kan det med om tanken er sat til off/on etc og choker have noget med det at gøre?

• #10   21. apr 2010 Hold motoren slukket !

hvis den flyder over med benzin er det ikke sundt for motorens lejer da benzin smører meget lidt !

• #11   21. apr 2010 Amen for faen. Jeg købte jo skidtet igår. Kan jo ikke passe at jeg har ødelagt den ved at have startet den 2-3 gange?!

Tror lige jeg skriver til sælger. Han var mekanikerlærning. Han må vide hva' der lige er gået skævt her..

• #12   21. apr 2010 Den burde holde til at starte 2 - 3 gange

• #13   21. apr 2010 Det vil jeg også mene. Og sælger har da brugt den til/fra arbejde ret ofte i de siger par uger? Så at den pludseligt pisser benzin lige når jeg har fået den virker da ret ulogisk. Men jeg er stadig bange for at det er en fejl 40 vi har med at gøre her? kan jeg have gjort noget galt mht choker/on/off tanken?

• #14   21. apr 2010 Sikker på den sættes på off og ikke pri/res?
    Svært at se præcis hvor det kommer fra, men enten er det benzin der løber over eller også en utæt pakning i motoren der lader olien komme forbi.

• #15   21. apr 2010 Jesper P

Øverst oppe står der "res". I midten "off", nederst "on". Når den står stille, står den på off, og choker er trykket så langt ned som den kan. Når jeg skal starte, sætter jeg den på "on", og gir den lidt choker, som jeg så sætter ned igen, når den kører.

Men så pisser den jo bare løs.

Forstår ikke lige hvad der går galt? Kan sgu ikke passe at min motorcykel er gået i stykker dag 1 jeg har den, uden at jeg overhovedet har så meget som kørt en tur på den! smiley

• #16   21. apr 2010 Som sagt: Er bange for at det er en fejl 40, for den kan da ikke have røget en pakning på at være startet 2-3 gange, når forrige ejer kørte på den på job flere gange om ugen?

• #17   21. apr 2010 Se lige om benzinslangerne sidder på.

• #18   21. apr 2010 Snakkede med forrige ejer.. Teorien var:

Jeg har haft tændt/slukket for den 4-5 gange, og slukket med det samme igen, ret hurtigt, uden at køre den varm. Det har den ikke godt af, og så har den sprøjtet benzin ind hver gang, der ikke er blevet brugt. Det oversvømmer den så lidt.

Løsning: giv den en tur, hvor jeg først sætter den på on, og derefter off, så den brænder det der allerede er i af, kør tilbage, og sæt den op off.. Så skulle den være løst.

Og så i fremtiden ikke tænde den, uden også at køre den varm.

Lyder vel egentlig meget logisk.

• #20   21. apr 2010 Torben K

Ved ikke hvor mange eller hvilke haner der er hvor.. Men prøver hans teori af, og kører den varm imorgen her i villakvarteret, og lader den brænde det af. Og så ikke starte den kold mere, og slukke med det samme. Det må virke.

• #21   21. apr 2010 Hvis det Løber under ud og der er overløbsslanger på kaburatorene burde du kunne finde frem til hvilken af kaburatorene det er galt med ved at følge den slange det løber ud af.... når du har det tager du en stor skritrækker / lille hammer eller ligende.... så pøver du at banke på svømmerhuset på den kaburator (det er den nederste del / bunden) det løber ud af... alternativet er at banke på dem alle sammen ikke noget vold...! men heller ikke for tøset.. nogen gange kan svømmeren godt hænge... og så kan det godt hjælpe at banke på svømmerhuset...

Øster

• #22   21. apr 2010 Hej Christian. Tillykke med di MC. Sådan en har jeg også ejet for mange år siden, og jeg var dengang rigtig glad for min Haynes ejer håndbog. Der er billeder og diagrammer som kan hjælpe dig forstå din maskine og hvordan den virker. Dem af os herinde der ikke er mekaniker eller roder konstant med motorer har lært det vi ved fra situationer meget lignende den du står i nu....... velkommen til starten af din læringskurve!!:-) Der er også masser af info på nettet og et par gode videoer på youtube. vh Martin
    ps der er andre udgivere end Haynes det er bare et af dem.

• #23   21. apr 2010 martin C

Sælger har faktisk sådan en til mig, ska' lige have den hentet her en af dagene.. det glemte vi ved handel smiley

Kommentér på:
Pisser benz/olie?

Annonce