2.476 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Fradømt kortet for sprit Fradømt kortet for sprit
i en barbie bil.... og det er ikke engang 1 april hmmm http://fpn.dk/motor/bil/article2046060.ece
Noget jeg ikke fatter er hvordan man kan blive fradømt føreretten når man kører havetraktor med promille... troede kun det kunne lade sig gøre hvis man kørte noget der krævede kørekort, eller man blev snuppet for det gentagende gange og vurderet at man er ikke i stand til at føre bil til daglig fordi man har et alkoholproblem....
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Der er en eller anden bestemmelse om kørekort og ædruelighed.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
Så sent som i går spurgte jeg min kørelærer om regler vedrørende cykel og sprut, Du kan få frakendt kørekortet ved at køre sprit på en cykel og hvis du ikke har kørekort så nøjes du med en bøde på 510kr for spirituskørsel.. Reglerne for cykel og knallert er helt de samme mht spritkørsel.
Og ja Knud, hvis du er alkoholiker og panserne fanger dig 10 gange i at vælte rundt på gaden, så kan de få dit kørekort frataget pga det er uforsvarligt at du har muligheden for at køre bil når du er alkoholiker, dette skete for min genbo på sjælland efter hun lige havde anskaffet sig en sprit ny Mini Cooper... så må man droppe flasken!
Reglerne omkring sprut og gåben og kørekort omfatter ikke normale mennesker med et normalt weekend forbrug, ellers skulle de kunne fratage dig dit kørekort bare fordi du er på vej hjem på gåben fra en bytur..
mar 2008
MC-er: 1 Svar: 19
JO, de kan godt snuppe dit kørekort for at køre påvirket på cykel. Hvis de vurderer at du er helt væk, og måske hopper op på cyklen umidlbart lige efter. Så er jeg ret sikker på de siger noget.
Men nej de tager det nok ikke fordi du har drukket et par for meget og begiver dig ud på cyklen.
Men latterligt og kunne miste det i en legetøjs bil :S
Men kunne forestille mig han anker.
mar 2008
Han havde stilt sin bil så den skulle flyttes da der var nogen som skulle til (nogle arbejdende). Han var pløre fuld, sætter sig ind for at flytte den, men i samme sekund som han drejer nøglen kom politiet.
Han stod med noget af et forklaringsproblem, men slap heldigvis med skrækken da han ankede sagen og fik medhold.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 688
Hvis du bliver taget fuld på gåben, cykel eller lille knallert, så har det naturligvis INGEN indflydelse på dit kørekort...om så du bliver taget med 200000 i promille.
Men hvis det kan bevises, at man ikke er ædruelig, dvs at man konsekvent færdes fuld eller påvirket af stoffer, så kan man faktisk godt fratages sit kørekort.
Men blot fordi man bliver stoppet pissehamrende fuld, så har det altså ikke nogen betydning.
Knud: Du har flere gange skrevet herinde på MCG omkring diverse regler. Som oftest har du tydeligvis ikke forstand eller kendskab til reglerne. Hvis ikke du er sikker, så undlad venligst at svare. Det er kun med til at skabe forvirring og mytedannelser...
feb 2010
jeg citerer migselv: "Du kan få frakendt kørekortet ved at køre sprit på en cykel"
Og dem der ikke KAN miste kortet er fks 15 årige små piger der ikke HAR kørekort, grunden til de ikke kan miste kørekortet er sjovt nok fordi de ikke har noget..
Og selvfølgelig bad din kammerat om det?... Man sætter sig ikke påvirket ind i en bil for at starte den.... også selvom man bare lige skal køre en meter frem eller bare lige hurtigt flytte den, det er en af de ting man lærer når man tager kørekortet..
jan 2005
Her er svaret, citerer færdselslovens §53:
§ 53. For spirituskørsel straffes den, som fører eller forsøger at føre et motordrevet køretøj efter at have indtaget spiritus i et sådant omfang, at alkoholkoncentrationen i blodet under eller efter kørslen overstiger 0,50 promille, eller at alkoholkoncentrationen i udåndingsluften under eller efter kørslen overstiger 0,25 mg pr. liter luft.
Bemærk, at man kun straffer den, der fører et "motordrevet køretøj". Da en cykel IKKE er et motordrevet køretøj jf. § 2, men kun et køretøj, tja, så gæt selv resten.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Det sagt, en person på cykel kan være lige så farlig i fuld tilstand som en bilist kan.
mar 2008
Den linje sprang jeg vidst over
jan 2005
I øvrigt kan man sagtens frakendes et kørekort selvom man aldrig har erhvervet et kørekort.
Masser af personer er blevet frakendt for bestandig (livstid), selvom de aldrig nogensinde har set en køretime.
Hvis man f.eks. får et klip i kørekortet, selvom man aldrig har haft et kørekort, så står klippet bare og venter (i de tre år det gælder), så skulle man efterfølgende erhverve sit et kørekort, så har man fra starten 1 klip stående i banken.
feb 2010
Så må han vist friske op på hvad han fortæller eleverne?
og Stig, ja den med klippene er også rigtig nok
anede ikke at man kunne få frakendt noget man ikke har... Fuldstændig absurd? medmindre man er erklæret fuldstændig invalid selvfølgelig eller blind? ellers troede jeg ikke at man kunne blive frakendt det før man fik det
Så blev jeg da det klogere hehe
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg vil da gerne medgive dig, at i en akademisk og rå juridisk sammenhæng så angiver man kilder og henvissninger til diverse påstande. Her på stedet har vi efter min opfattelse en diskussion, i en sådan anvender man - som til de fleste andre almindelig formål - viden!
Viden kan sagtens besiddes og anvendes uden der hver gang, skal fremlægges dybere dokumentation. Du sidde vel heller ikke og bladrer i færdselsloven, når du kører bil???
I dette tilfælde afleverer jeg ikke andet end en kommentar om, at der faktisk er mulighed for at miste retten til at føre motorkøretøj, hvis der foreligger er problem med en persons ærduelighed - Det er viden - fra såvel egen som mine børns teoriundervisning.
Og så mener jeg i øvrigt, at trådstarter er bedst tjent med at få et svar, når han spørger - forvirringen bliver måske mindre af at man bare klapper i, men på den anden side, vil der så være en del aspekter, der ikke bliver belyst:-)
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 37
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Selvfølgelig bakkede han ind i naboen's relativt nye caravan og da de ikke kunne blive enige om skyldsspørgsmålet, ringede man efter Harry Haps, der kunne fortælle, at der var tale om spritkørsel og pappet nu var deres!
Om de fik en forsoningskringle den næste dag, melder historien ikke noget om!
Fradømt kortet for sprit