1.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bedste hjelm til omkring 1500? Bedste hjelm til omkring 1500?

Står og skal have ny hjelm her til sommeren, da den jeg har nu ikke er udstyret med indvendig solvisir, og da mine øjne nemt bliver blændet af solen er dette ET MUST.

Havde overvejet en flip-up hjelm, men har fået at vide at de er meget tungere end almindelige fullface hjelme, og derfor vil jeg ikke have en flip-up.

Har selv kigget på følgende hjelme:

(link fjernet)
(link fjernet)
http://www.ammotor.dk/product.asp?product=1251

Er disse gode? Eller har I bedre forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste hjelm til omkring 1500?
  • #1   23. apr 2010 Kører selv med Caberg Solo m. indvendig solvisir. Gav vidstnok omkring 2500. Det kan virkelig betale sig at punge ud for en go hjelm, både mht sikkerhed og komfort. Ganske udmærket hjelm, men ja, som
    -Cracker Jack- er inde på, er vindstøjen lige i overkanten ved +90-100 km/t.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   23. apr 2010 www.modeka.dk

Scorpion EXO 1000 skal du kraftigt overveje, og så smide dit lille budget på 1500 over bord.

Det får man sjældent særlig gode hjelme for, og Caberg er ingen undtagelse, selvom de klart ligger i den bedre ende.

• #3   23. apr 2010 En Schuberth C3 vejer lige så meget som alle de andre alm hjelme. Og at en hjelm måske har 200g i forskel, hvad betyder det? Hvis du vil ha en klaphjelm, er det en klaphjelm du skal have. Men der noget om snakken, pris og kvalitet hænger lidt sammen, så 1500kr er ikke meget at få hjelm for....
    Har aldrig fortrudt at jeg brugte de ekstra kr på en Schuberth C3.

• #4   23. apr 2010 Jeg har haft en caberg 104, og det er en skrammel hjelm, køb hellere en ordentlig hjelm og så et ekstra visir der er tonet.

• #5   23. apr 2010 hey sajmon
    Har du en scorpion ? hvor er der en forhandler der har nogen hjemme man kan prøve ?
    mikael

• #6   23. apr 2010 Der er flere der vælger klaphjelme fordi de bruger briller. Jeg synes nu ikke det gør nogen forskel, jeg kan ikke have briller på mens jeg maser en hjelm ned over hovedet. Når man sætter briller på plads bagefter gør det ingen forskel. Derfor vælger jeg fremover lukkede/integralhjelme, som har lavere støjniveau, lavere vægt og højere sikkerhed Jeg har haft en klaphjelm og kørte aldrig med den åben, hvilket sikker heller ikke er særlig klogt, men det må vel være det som er ideen - som man ser politiet køre med deres om sommeren.

• #7   23. apr 2010 Ud på de udenlandske hjemmesider. E.g. Louis, FC-Moto eller nogel af de engelske.
    http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=3

Har en bla. en Caberg nu. Rhyno med solviser, og den der elendig i koldt eller andet dårligt vejr. Visiret klapper til om hjelmen og dugger helt vildt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #8   23. apr 2010 Jeg har en Scorpion EXO 1000 - og jeg kender ikke til andre end Modeka / MC1 som forhandler dem herhjemme.

Så er der Louis.de som også forhandler den...

• #9   23. apr 2010 det er kun lort til 1500

• #10   24. apr 2010 ok må så bestillen hjem så den kan prøves
    takker

Mikael

Kommentér på:
Bedste hjelm til omkring 1500?

Annonce