Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæde smøring hvor tit
  • #1   23. apr 2010 jeg smører mellem 200-300 km den der smører godt kører godt :o)

Men kører man regnvejr som jeg dog ikke gør kan det være det skal gøres mere ofte.

Vester

• #2   23. apr 2010 Jeg aner ikke hvor tit jeg smører. Jeg kigger bare på kæden når jeg kommer hjem efter en tur. Ligner det at rullerne er på vej til at blive blanke får den lige et pift. Smører ofte men lidt...synes det er federe da det sviner mindre

• #3   23. apr 2010 500 km bør man kunne køre og gerne mere, hvis føret er tørt. Køres der og i regnvejr skal der smøres oftere ... smiley

• #4   23. apr 2010 Hej Heine
    Monter en Scottoilers V-system koster mindre end et kædekit, så det er tilmed rigtig god forretning. og glem, så alt om kædesmøring
    det kræver dog en indkørsel og justering

• #5   23. apr 2010 Morten: Hvad bygger du lige dit udsagn på?

• #6   23. apr 2010 500km er ingen sag.

Har engang kørt over 1000km uden at smørre smiley Glemte det simpelthen, og der skete intet med hverken kæde eller tandhjul.

Folk er generalt alt for overforsigtige når det kommer til deres motorcykler.. Men husk nu på, de er blevet lavet som transportmiddel.. Tænk hvis du skal køre til Frankrig eller lign. Så har de nok ik tænkt sig du skal holde ind 10 gange og smørre kæde undervejs smiley ?

Men det er jo nok bare mig smiley

• #7   23. apr 2010 Ja det er nok bare dig kristoffer smiley

Hvad du så kører 3000km var der sikkert heller ikke sket noget umiddelbart, men det er ret meget forskel i hvor lang tid kæden varer.
    Jeg synes virkelig ikke det er noget problem at sprøjte lidt på når jeg alligevel har sat den på buk

• #9   23. apr 2010 hmm..mit kædekit trænger til udskiftning. har kørt næsten 20kkm og er blevet brugt i alt slags vejr og til alt fra ferietur med oppakning og paradekørsel i regnvejr, til trackdays. Jeg smører efter behov, altså kigger på kæden og kan godt køre over 1kkm uden at smøre..en moderne O-ringskæde kræver ikke nær samme smøring som gammeldags kæder...

• #10   23. apr 2010 Dannie: Det kunne være jeg baserer mit svar på erfaring smiley

Smører når rullerne bliver blanke og det er det. Jeg ser bare ingen grunde til at vente til man har kørt 500-1000km for så at smøre helt vildt. Når kæden får sådan en dyne smørefedt sidder det meste alligevel bare i fælgen.
    Det jeg ikke forstod var at han siger man bør kunne køre 500 og gerne mere. Det er da helt individuelt hvordan man ønsker det skal være og der er også ret meget forskel på hvor meget fedt der bliver slynget af kæden når en kawa fx kører 250km/t og en geely kører 80 km/t
    Det er desuden meget stor forskel på hvornår man dømmer et kædekit ude. Jeg har lige solgt en crosser hvor jeg synes kædekittet var godt slidt ned. Det virkede ikke som om køber var specielt bleg for at køre det helt "færdigt" ihvertfald.

• #11   23. apr 2010 Det er tilfældighedernes orden der rangerer her.
    Men prøver på at gøre det hver 3-4 køretur. så det er nok pr 300 - 400 km.
    Bruger dette produkt http://www.bel-ray.com/consumer/product.fsp?pid=1294

• #12   23. apr 2010 mojn vil sige smør lidt men tit jeg smøre næsten vær gang hved tankning og vær gang hvis jeg har kørt i regnvejr , og det skal siges den må og skal aldrig nå at blive blank på rullerne går meget udover holdbarheden af kædekittet

• #13   23. apr 2010 Jeg smør enten hver gang eller hver anden gang jeg har været ude at køre. Så får den lige et pust mens jeg snurrer baghjulet hurtigt rundt. Kæden rotorer kun en enkelt runde.

Et lille tip, sprøjt på den indvendige side af kæden, f.eks. midt på forneden (så man ikke sviner bagtandhjulet), og hold et stykke pap bag ved så man ikke sviner baghulet eller støddæmperen.

• #14   23. apr 2010 Min smør selv, men det kan nye mc´er ik finde ud af..:)

• #15   23. apr 2010 Raleigh laver også med lukket kædekasse smiley

• #16   23. apr 2010 Raleigh er det ik en cykel. ?

Altså jeg mener total iorden gammel engelsk teknink, med en lukket kædekasse til forkæden og en smørrenippel der tager olie fra forkædekassen og smørrer bagkæden genialt, det eneste man skal gøre er at hælde lidt olie på kædekassen en gang imellem..:)

• #17   24. apr 2010 SCOTTOILER.....

• #18   24. apr 2010 He he Bertil, det gør min BSA også..indbygget scottoiler smiley

Kommentér på:
kæde smøring hvor tit

Annonce