Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PIS!!! Saltet igen!!!
  • #1   4. apr 2006 http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning

Det er nu ikke meget de har været ude i den her omgang.... Jeg kan leve med der:)

• #2   4. apr 2006 De må godt nok have mange penge hos amterne/kommunerne, siden de er helt vilde med at køre al den ekstra unødige salt ud og bruge tid på det,,,

De skal nok have fyret lortet af, så de ikke skal leve af æg med salt hele sommeren

;-(((

• #3   4. apr 2006 de er fandme sindsyge............... hvorfor skal der saltes når det er over frysepunktet?????

• #4   4. apr 2006 Fordi der er glat kunne man forestille sig? smiley Men ja det virker åndsvagt. Men de har vidst ikke saltet hernede i en uges tid nu.

• #5   4. apr 2006 De burde bare ikke salte fra 1/4 det burde være en regl - og så skulle man stramme op så de tænker sig om en extra gang inden man køre salt ud - det er jo helt udnøvendig.

• #6   4. apr 2006 Det er slet ikke nødvendigt at salte. Det er om vinteren at der sker færrest glatførre ulykker. Folk kører bare pænere og mere forsigtigt om vinteren. Drop salten og regnen så vi kan komme ud og kører

• #7   4. apr 2006 her er en mail fra de skyldige da jeg MÅTTE sende dem en røffel :-)) .

-----Oprindelig meddelelse-----
    Fra: Kommentar fra web [mailto:web@vintertrafik.dk]
    Sendt: 1. april 2006 16:38
    Til: VINTERTRAFIK
    Emne: Kommentarer fra website

Fra : chris hald : Kommentar :
    hvorfor i alverden vælger man at salte i kbh natten før bakkeåbning den 30/3 det var jo ikke frost vejr ???? .nu har i skreget op om hvor svært det var at skaffe salt i løbet af vinteren og når i så får det så kaster i det ud som om i var på provisionsløn .
    se for pokker at bruge skatteydernes penge til noget fornuftigt istedet .

Indledningsvis skal jeg lige nævne at vi salter selvfølgelig kun når der er behov for det.

For at forklare lidt situationen i øjeblikket:

Med de vejrforhold vi har i øjeblikket er der typisk positive vejtemperaturer i dagtimerne. Det er blandt andet positive lufttemperaturer, solskin og biltrafik der bidrager til opvarmning af vejene. Men denne vinter har været meget kold, og derfor er der stadigvæk en del frost i jorden. Derfor falder vejtemperaturen nogle steder under frysepunktet i nattetimerne, og hvis vejene samtidigt er fugtige eller våde så salter vi. Dette fald i vejtemperaturen sker især hvis vi får opklaring i løbet af natten. Skyerne fungerer som varmeisolering og hvis de forsvinder om natten sker der en hurtig udstråling af energi fra jorden og den afgiver kulde.

Om efteråret er denne effekt omvendt, dvs. en del nætter med nattefrost men ikke desto mindre positive vejtemperaturer eftersom jorden stadigvæk er varm efter sommeren.

Dette var måske lidt "teknisk" svar, men det er ikke desto mindre forklaringen til det hvorfor det er blevet saltet i området den 30. marts.

Med venlig hilsen,

Stefan Sigurdsson
    Vejdirektoratet.

• #8   4. apr 2006 Nej en dårlig forklaring

Uhhh om dagen ok varme/vejr

om natten kunne det evt snige sig ned på minus,,,,

Helt ærligt det er ikke hviderusland vi taler om her , men en anelse nattefrost.

Kan vi trafikanter ikke forstå lidt grænse overgang mellem vinter og ahemmm forår, uden at man "skal" stå fast for enhver pris ,, ???

Fyr de saltbøderer,,,, og skån omkostningerne, miljøet og bilerne/motorcyklerne....

• #9   6. apr 2006 Hmmm - ikke (bare..;-) for at være på tværs, men jeg synes faktisk det er en rigtig udmærket forklaring Stefan disker op med:
    Jeg vil klart hellere vente et par dage på (eller køre i) regnvejr end jeg vil risikere at ryge på røven i et "pletvis tilfrosset" sving. Eller blive røvramt af en firhjuler, der ikke kan bremse af samme årsag...

Det burde være unødvendig t ast nævne at jeg er MINDST ligeså ivrig efter at komme på to hjul som majoriteten herinde. Og det er dog også blevet til godt og vel 500 km siden 25/3...;-)

Kommentér på:
PIS!!! Saltet igen!!!

Annonce