435 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
PIS!!! Saltet igen!!! PIS!!! Saltet igen!!!
Jeg har lige været inde på vintertrafik.dk
Saltvognene har været ude i nat - sikke noget pis. Heldigvis lover meterologerne regn i de kommende dage, så vi ka' få "djævelskabet" væk.
- Jonas.
0 synes godt om
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 506
Det er nu ikke meget de har været ude i den her omgang.... Jeg kan leve med der:)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
De skal nok have fyret lortet af, så de ikke skal leve af æg med salt hele sommeren
;-(((
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Kommentar fra web [mailto:web@vintertrafik.dk]
Sendt: 1. april 2006 16:38
Til: VINTERTRAFIK
Emne: Kommentarer fra website
Fra : chris hald : Kommentar :
hvorfor i alverden vælger man at salte i kbh natten før bakkeåbning den 30/3 det var jo ikke frost vejr ???? .nu har i skreget op om hvor svært det var at skaffe salt i løbet af vinteren og når i så får det så kaster i det ud som om i var på provisionsløn .
se for pokker at bruge skatteydernes penge til noget fornuftigt istedet .
Med de vejrforhold vi har i øjeblikket er der typisk positive vejtemperaturer i dagtimerne. Det er blandt andet positive lufttemperaturer, solskin og biltrafik der bidrager til opvarmning af vejene. Men denne vinter har været meget kold, og derfor er der stadigvæk en del frost i jorden. Derfor falder vejtemperaturen nogle steder under frysepunktet i nattetimerne, og hvis vejene samtidigt er fugtige eller våde så salter vi. Dette fald i vejtemperaturen sker især hvis vi får opklaring i løbet af natten. Skyerne fungerer som varmeisolering og hvis de forsvinder om natten sker der en hurtig udstråling af energi fra jorden og den afgiver kulde.
Om efteråret er denne effekt omvendt, dvs. en del nætter med nattefrost men ikke desto mindre positive vejtemperaturer eftersom jorden stadigvæk er varm efter sommeren.
Dette var måske lidt "teknisk" svar, men det er ikke desto mindre forklaringen til det hvorfor det er blevet saltet i området den 30. marts.
Med venlig hilsen,
Stefan Sigurdsson
Vejdirektoratet.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Uhhh om dagen ok varme/vejr
om natten kunne det evt snige sig ned på minus,,,,
Helt ærligt det er ikke hviderusland vi taler om her , men en anelse nattefrost.
Kan vi trafikanter ikke forstå lidt grænse overgang mellem vinter og ahemmm forår, uden at man "skal" stå fast for enhver pris ,, ???
Fyr de saltbøderer,,,, og skån omkostningerne, miljøet og bilerne/motorcyklerne....
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Jeg vil klart hellere vente et par dage på (eller køre i) regnvejr end jeg vil risikere at ryge på røven i et "pletvis tilfrosset" sving. Eller blive røvramt af en firhjuler, der ikke kan bremse af samme årsag...
Det burde være unødvendig t ast nævne at jeg er MINDST ligeså ivrig efter at komme på to hjul som majoriteten herinde. Og det er dog også blevet til godt og vel 500 km siden 25/3...;-)
PIS!!! Saltet igen!!!