{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Dæk? Bridgestone Battlax BT-057!? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Jeg vil gerne, inden jeg lægger min Blackbird for meget ned i svingende..

Vil jeg kunne stole på de originalt monteret Bridgestone Battlax BT-057 kan lægges aggresivt og dybt i kurvene, eller er de kun til blød hat kørsel?

Det vil glæde mig, hvis nogen har lidt erfaringer med netop de dæk. I mellemtiden kører jeg pænt... :o)

... Ellers hvis det ikke går, har jeg læst mig frem til de nye BT-023,(afløseren af BT-021) skulle være tilstrækkelige?
Eller skal det være vildere! BT-003???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk? Bridgestone Battlax BT-057!?
  • #1   2. maj 2010 jeg køre på bt 016 dem er jeg glad for, men de holder ikke så mange km ca 5000-6000 for mig. Har kørt på bt 21 og dem var jeg ikke tryk ved når man nedlæger den i sving

• #2   2. maj 2010 Grundlæggende så bliver Bridgestone dæk mere og mere sportslige jo lavere nummer der har (om omvendt touringorienterede for de højere numre).

003 på en Blackbird synes jeg ikke umiddelbart hænger sammen, så jeg ville nok gå efter 16 eller 21 som et godt kompromis (lænende til 21'eren).

på 16 kan du sagtens nå "ud til kanten" (no chickenstribes) og lur mig om ikke også 21'eren skulle være oK til det.

JLL

• #3   2. maj 2010 Jeg vil sige BT016 er til frisk kørsel og BT023 til touring med lidt frisk kørsel... Kender ikke BT057, men kører på BT016 og de hænger fint i til min hornet og kørestil...

/ Bülow...

• #4   2. maj 2010 Kanon.. tak for i vil blande jer i mit spørgsmål.

Jeg fornemmer en vis mistillid til de nuværende dæk jeg har på, bare ærgeligt. Der er nemlig masser af mønster endnu. Men sikkerhed frem for alt..

• #5   2. maj 2010
    >Bulow<... Har du erfaringer med BT023, BT21?

... Kan du beskrive din kørestil, man læser jo om "kyllinge striber".

Til alle der ellers skal have nye dæk, se her:
    http://www.busters-accessories.co.uk/

• #6   2. maj 2010 Med al respekt.. BT016 er ikke et "Bird dæk" + der skal køres frisk til, og man skal blive ved med at køre frisk til, før BT016 virker optimalt !
    BT023 virker "hurtigt", skulle holde godt på varmen, så jeg tror det bedste valg vil være BT023, den sidste tiendedel, den sidste millimeter der kan vrænges ud af et sæt BT016, er ganske simpelt ikke det værd - du får mindre kilometer ud af dem, du vil konstant køre med den nagende tanke i baghovedet - er de nu varme nok osv...
    Skrot de "gamle" BT057, og put et sæt nye 23'ere på - det fåes ikke bedre til de fleste af os :o)
    Mine fem cent.....

• #7   2. maj 2010 OY05, med al respekt, så er det ikke helt rigtigt hvad du begiver dig ud i. BT016 bliver meget hurtigt driftsvarmt, og holder varmen. Selv korte ture på BT016 giver tilpas varme til maksimal nedlægning.

Jeg har et drømme højhastighedssving ca. 900 meter fra hjemmet, og lige nu tages det med fornuftig nedlægning og "OK" hastighed BT016, uden nervøsitet.

BT016 behøver ikke lang "opvarmningstid", og skal ikke tæskes for at holdes driftsvarmt

Jeg er dog enig med dig i at et BT021/23 eller hvad lige sportstouringdækket lige nu hedder er et bedre kompromis til en "Bird".

JLL

• #8   2. maj 2010 Hey,

Har kørt med 016 men har siden skiftet til 021. Jeg har været rigtig tilfreds med begge dele. 016'eren blev kørt lige til grænsen og på 021'eren er der heller ikke meget tilbage hvad angår kyllingstriber. Jeg oplever helt konkret at 021'eren kan køre ca. dobbelt så lant som 016'eren, men til gengæld er der ikke meget varme i dækket nu her så tidligt på året - så det skal nok ikke køres super aggressivt lige p.t. Jeg kører Fz1 til orientering...

Anna

• #9   2. maj 2010 Som Anna skriver så holder BT021/23 længere end BT 016 og begge kan køres komfortabelt til grænsen, men det kommer jo an på hvad du vil. Dæk er et spørgsmål om kørestil og behov.

Kører du touring og lejlighedsvis vil lege lidt i sving, så køb et touringdæk, vil du primært lege svingteknik, så køb et mere sportsligt dæk, og kombinationerne findes så også.

Holdbarhed er irrellevant, hvis du tænker på det, så bliv bare ved BT057 :o). Jeg kører Ducati 999S til orientering.

JLL

• #10   2. maj 2010 Kørte 17.200 km på mine originale BT-057 - bl.a. 2 dage på jyllandsringen,hvor dækket blev slidt helt ud til kanten og venstre fodhvilerstift blev slebet. Jeg havde tillid til 057. Nu er det BT-021 - og dem er jeg godt tilfredse med. Næste gang er det nok 023. Jeg kører nok 12-14.000 km årligt - bl.a. til sydeuropa og kræver et kompromis med god holdbarhed og grib - det har både 057 og 021 givet mig.

• #11   2. maj 2010 Jeg har haft BT016 på min bird og de holder kun til 2.500 km med blandet frisk kørsel, og BT021 holder 14.000 km med blandet frisk kørsel, 16'ern bider noget mere end 21 ved langt, hurtigt nedlægning, men 21 er et godt dæk, men som der bliver nævnt så prøv da 23'eren den skulle bide som 16 og holde som 21, det må da siges, at være en god kombination. Det skal på min næste gang...

• #12   3. maj 2010 By the way - måske jeg skulle æde mine ord i mig igen vedr. "gamle 57ére"......... læs evt denne tråd, og ikke mindst se billederne
    http://wristtwisters.com/naked-bikes/24113-9-year-old-tires-can-stick.html
    ;o)
    Ved godt at en Hornet ikke er en Bird - men 9 år gamle dæk der kan skrubbes sådan, det taler en temmelig positiv snak om BT57

• #13   3. maj 2010 hehe... Det ser ud til at det godt kan lade sig gøre, tror bare først at man kan få dækkene til at se sådan ud i høj sommeren.

Det er Fremont i California og der er generelt varme somre..

Tak for en god debat...

Kommentér på:
Dæk? Bridgestone Battlax BT-057!?

Annonce