7.845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Quad - Dinli vs Hyosung? Quad - Dinli vs Hyosung?

Hey.

Står og skal have mig en Quad på plader.

Valget er mellem en Hyosung 450 og en Dinli 450.

Nogle der har noget plus/minus ved de 2 maskiner?

Prisen er stort set den samme. Og synes de lige fede, så det mere med motor osv. os hvordan droslingen fjernes på de 2?

Ja, generalt bare erfaringer på de 2 maskiner tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Quad - Dinli vs Hyosung?
  • #1   4. maj 2010 Hyosung 450 helt klart

• #3   4. maj 2010 Jeg har ingen erfaringer med nogen af dem, men har læst nogle anmeldelser på Hyosungen, og de har udelukkende været positive.

• #4   4. maj 2010 Nogen der kan begrunde deres svar? smiley

• #6   4. maj 2010 jeg ville vælge Dinli med Subaru motor lavet i Japan
    men jeg ville købe den her istedet for de andre..
    (link fjernet)
    den er sej, bred og lav fra fabrikken

• #7   4. maj 2010 Har ingen erfaring med Dinli, men har kørt på Hyo'en. Godt nok uden plade, men samme model. Det var fandme sjovt smiley

• #9   4. maj 2010 synes bare ikke den SMC RAM ligner en der kan klare lidt off-road kørsel, så lav som den er?

• #10   4. maj 2010 Jeg kender ingenting til emnet, så her kommer lige et dumt spørgsmål:

http://www.mc-center.dk/products_verbose.asp?vareid=1429

"Motor.: Fuji - Subaru produceret i Japan 15 kw/20.5 hk (ubegrænset 52 hk)"

Hvad betyder det? Er motoren droslet helt vildt? Hvorfor det, når hverken biler eller motorcykler er droslet fra fabrikken? Er det også derfor, de ikke tør oplyse 0-100, topfart, etc.?

• #11   4. maj 2010 når du skriver offroad... er det så på en crossbane eller lidt skov og mark kørsel.. ?
    men du har da ret..hvis man skal ud på marken.. men tilgengæld kan smc køre på vejen, idet den er sænket og bred,
    ved normal cross opsætning er de direkte livsfarlige på landevejen, og husk at når du så fjerner plomb, så kører de meget stærkt på vejen og er ulovlig på landevejen smiley
    de styrer som en sæbekassebil ved 100 km/t med cross affjedring og er livsfarlig, så en der er sænket og bred fra fabrik ville jeg vælge, så skal du ikke ud og købe det,,

men hvorfor ikke vælge en yamha raptor 700 smiley

Claus, ja jeg har været det i mange år .-)

• #12   4. maj 2010 Snetyven... de er livs farlige hvis ikke de er drosslet og man må intet lave om eller fjerne drosslingen, de er typegodkendt til ca. 80km/t og må højst have mener det er 18kw i EU
    så er man uheldig og er med i en trafik ulykke og begrænsningerne er fjernet, så lugter der af lort

• #13   4. maj 2010 Bliver der slået mange ihjel på dem? Jeg synes ikke, man hører om det ret mange gange om året.

• #14   4. maj 2010 det blir bare lidt grusvej og lidt, blokhus strand feks...

men ja kommer nok mest til og køre på vej, så kan da godt ske det var den man skulle gå efter smiley

• #15   4. maj 2010 hej.
    jeg købte en ny hyosung 450 te udroslet , i 2008. kørte 1600 km på den.
    den kører kanon. med anden gearing og landevejs dæk topfart ca 138 km/t. den blev kørt ordentligt til . og kørte kun på det finste olie.
    jeg var godt tilfreds. da jeg behandlede den ordentlig indtil den blev varm.

minusser
    . den larmer helt vildt. hvis du fjerner uddrosling. da den så skal køre uden fløjte i udstødning. en anden potte og justering. så skulle den være hjemme.
    jeg har fortrudt jeg solgte min. den var sku fed at drøne rundt på.

senere har det vist sig. at flere er flækket i motorblok.
    nok mest pga. at folk giver dem tæsk , inden de bliver varme. og den er ikke bygget til en langtur. med 110 km/t
    men march hastighed på omkring 85 km/t burde ikke være noget problem

min erfaring med hyosung 450 TE

dinli . har ry for at være en solid fætter.
    minus jeg lige ved . at flere af dem . er gearet så højt. at du skal file på kobling for at bakke.
    så tror valget er lidt en smagssag.

til dinli kan der købes mest lir til svinet.

mvh Per

• #16   4. maj 2010 sn00py.
    de er droslet pga. at benzin økonomien. loven er sådan . at hvis den er droslet til ca 22 hk- går den så langt på literen . at afgift kan holdes på 20000 kr. intet andet.
    hyosung har 3 skiver bremser. og intet problem med at bremse fra 130 til 0 , på ingen tid. desuden virker fodbremsen på både for og baghjul.
    så den er sikker nok . men speciel at køre på. smiley

• #17   4. maj 2010 Simon,,nåh ja havde også glemt at der er gade dæk på SMC så det skal du heller ikke ud og købe smiley

snetyven. ligefrem bliver slået ihjel tror jeg ikke, men i dk er det lovligt at køre uden hjelm

• #18   4. maj 2010 Per, i EU må de ikke have mere end ca.15kw og har intet med afgift at gøre, for i sverige og tyskland er der ikke reg. afgift,
    det er rigtigt på hyousung og dinli og andre kineser atv starter afgift ved 20000kr, på en yamaha raptor 350 er afgift ca. 70000kr for 2år siden men den er vidst faldet til ca. 40000kr nu for en ny, og bliver regnet ud fra hvorlangt de kører på literen osv.

• #19   4. maj 2010 køre ud og prøver en smc 520rr i weekenden, så må jeg se om det er noget smiley

• #20   4. maj 2010 ok så du mener at hvis de går 5 km på literen . så er afgiften det samme ???.
    godt være de kun må have 15 kw i eu.
    fortæller bare hvad importøren har oplyst. de må vel vide.
    minimums afgift er 20000 kr på en atv.

nevermind. gav bare mit input. med min erfaring som tidligere ejer af en indreg atv.

PS at køre uden hjelm på en indreg atv. signalere kun at personen er total dum i hovedet.

• #21   4. maj 2010 nej afgift er ikke den samme hvis den kun kører 5km på literen
    den kommer ikke til at kører længere på literen når den bliver drosslet.andet end den overholder EU krav på max 15kw

jeg indrømmer blankt at jeg kører uden hjelm på min Raptor 700 Atv og når jeg skal kører langt eller ræs har jeg en på.. men sålænge det ikke er lov pligtigt kører jeg med og uden hjelm..så kald mig bare dum smiley

• #22   5. maj 2010 Regner da os kraftigt med jeg skal køre med hjelm, for det er jo trods alt en farlig maskine. Sikkerhed frem for alt.

• #23   5. maj 2010 "Sikkerhed frem for alt."

Hvis du virkelig mente det, så ville du slet ikke køre på en ATV. Eller på en motorcykel. Eller i en bil. Faktisk ville du nok låse dig selv nede i en beskyttelseskælder og blive der resten af dit liv. smiley

• #24   5. maj 2010 Hehe ja okay, men du ved hva jeg mener smiley

• #25   6. maj 2010 Jeg har en dinli stående kørt 1300 km med gade dæk og sådan lidt.... den er til salg med bliver slettet herinde af admin , underligt at dit indlæg ikke også bliver slettet det er jo en bil som de siger ...

Mvh
    Nisse

• #26   6. maj 2010 "den er til salg med bliver slettet herinde af admin"

Ah, det passer forhåbentlig ikke. Mener du ikke, at den bliver slettet på bilgalleri.dk? Jeg er ret sikker på, at admins netop beder folk holde ATV'er her på motorcykelgalleri.dk. Havde du skrevet, at du ville bytte med en speedbåd eller en helikopter eller noget?

• #27   6. maj 2010 nope den stod til salg herinde , og er blevet slettet !!! bilgalleri der er den inde nu ...

http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=991920

• #28   6. maj 2010 Så en ATV er en motorcykel, når den skal fremvises, men en bil, når den skal sælges? Ja, så er reglerne da krystalklare. smiley

Kommentér på:
Quad - Dinli vs Hyosung?

Annonce