{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Hjælp til første MC {{forumTopicSubject}}

Hey gutter
Skal snart til at købe min første MC. Kunne virkelig godt bruge noget 'pro' hjælp til hvilken det evt. kunne være.
Jeg har omkring 75.000 kr. at gøre godt for, + -
Jeg er 22 år gammel. Har B, C, D, BE, CE og DE så er ikke helt uerfaren med hvad der sker på vejene.
Jeg er meget kræsen og gider ikke ha' en langsom cykel til at starte med. Det behøver ikke være en sport's cykel men den skal være fed at se på, f.eks. ligesom
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=70223
som jeg synes er mega fed udseendemæssigt + den er okay hidsig. Kan det lade sig gøre for det beløb at få det jeg ønsker?
Håber der er nogle der kan hjælpe mig smiley
Mvh. Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til første MC
  • #1   7. maj 2010 tag nu lige en bid brød først smiley du skal jo lige lære det hele at kende, før du kan gå ud og købe en maskine, hvor du kan miste kortet i 1. gear.
    At forsikre sån en maskine kan du næsten kun gøre i ansvar, for kasko vil blive mere end dyrt for dig.


  • #2   7. maj 2010 køb en sv 650s , super begynder cykel

  • #3   7. maj 2010 I slutningen af sæsonen burde han godt kunne få en 636´er til den pris. De kostede 80 brugt i slutningen af sidste år.

  • #4   7. maj 2010 Rasmus, ja det er jeg godt klar over. Tager den selvfølgelig også med ro indtil jeg har lært cyklen og kende.. Det bliver også kun ansvarsforsikring.
    Kris, ja det har jeg. 2200 om året for en 636 så det er jo ikke galt..
    Michael, den er sku' meget fed. Den er hermed gemt


  • #5   8. maj 2010 og så er de billige lige nu, både at købe og forsikre

  • #6   8. maj 2010 hvor kan du forsikre den til 2200 i ansvar?! jeg giver 2400 for min gsxf 99" ved gf.

  • #7   8. maj 2010 Ved GF ligeledes. Har du andre forsikringer der? Har nemlig haft bil hos GF i 4 år plus indbo og ulykke tror jeg vidst nok, det var ihvertfald det tilbud jeg fik sidst jeg var der

  • #8   8. maj 2010 Du skal jo gøre op med dig selv hvad det er du vil..

    En kawa som den du linker til er en Racer cykel - det betyder også at du typisk skal være over 100 for at sidde ret behageligt på det, da du ellers får alle stød-bump og slag op gennem armene og skuldrene...

    Men hvis du skal bruge til korte hurtige "lege" ture, så er det helt klart en fed maskine...

    Kig evt på nogle af Yamaha's naked bikes.. De har også nogle rigtig lækre bud.... En lidt ældre Honda CBR 600 kunne også være en rigtig god cykel, med gode kræfter og en fornuftig kørestilliing, med mindre du vælger RR versionen.

    Min egen erfaring er at jo mere kåbe du har at gemme dig bag, jo hurtigere kører man generelt.

    Jeg kører selv en Honda vfr nu, det er en rigtig lækker cykel, med en rar kørestilling til langture, men er også bygget til rigti sjove sving.

    Men igen, det kommer an på hvad du vil:)


  • #9   8. maj 2010 Det bliver primært til hurtige 'lege' ture som du selv skriver.. Kommer også til at køre langt på den af og til..
    Den Honda CBR 600 er fed nok, men synes man får mere ud af zx'eren i forhold til prisen mht. km og udseende samt hk..
    Ja og det er jeg ikke sikker på hvad er endnu smiley


  • #10   8. maj 2010 22 år gammel, 3 stempler i kørekort og du er meget erfaren !!!! den har jeg ikke hørt før

  • #11   8. maj 2010 Næsten rigtig bodie, jeg har 6 stempler og det 7'ende kommer snart.
    Siger ikke jeg er meget erfaren, siger at jeg kører i bil, lastbil/ med hænger til hverdag så jeg har en smule erfaring med hvordan folk kører som sindsyge og hvordan de forskellige køretøjer bremser, accelerer, undviger osv..


  • #12   8. maj 2010 nope, har kun cyklen forsikret der.
    pas nu på derude, hvis du køber sån en kværn, det er fandme ikk for sjov.
    du skriver at du har en smule erfaring med hvordan forskellige køretøjer kører, bremser, acclerer og drejer. vent til du selv kommer op på hesten og kommer ud for at undvige eller andet, for man har ikk den fjerneste ide om hvordan det er at før man selv har prøvet det. Man køber ikk en racercykel som den kawa, for at tulle afsted. og du har nul erfaring i at køre mc. så pas på hvis du køber den smiley


  • #13   8. maj 2010 Vil gerne være uenig med at racer cykler er "dårlige" at køre på under 100km/t, man skal holde sig oppe med ryggen, gør man det så er der ingen problemer med "stød" igennem styret.

    Hvis det var mig der skulle ud og have en anden cykel, så valgte jeg nok en SV650/1000


  • #14   8. maj 2010 Bodie: Manden må køre bus så slap nu lidt af ikk smiley

    PeterK: Udfra dit billede og det du fortæller lugter det langt væk af en seriøs omgang forsvars omskoling. Det er fint nok det er ikke det, men fordi du kører lastbil gør det dig jo på ingen måde kvalificeret til at være en bedre motorcyklist.
    Tror du ikke bare du skulle tage at prøve nogle forskellige i stedet for at stirre dig blind på en model inden den er prøvet? Der kommer sjældent noget godt ud af at prioritere annoncer udfra hvor du får flest hk for pengene.

    En cykel som sv650 kan jo lammetæve de andre med dygtig pilot. Det handler om at starte på en cykel man er fortrolig med og kan lære på. Ellers ender du som en af de seje fyre på 1000cc sportsmaskine med 10cm kyllingestreg på hver side af dækket




  • #15   8. maj 2010 Fedt at du vil have kværn smiley

    Du kan sagtens få en fin cykel for 75.000 kroner.
    Det er rigtigt du har meget erfaring med andre køretøjer, hvilket helt sikkert også er en fordel. Men gør dig selv endnu en tjeneste og tag et kørekursus eller en banedag. Det giver simpelthen så meget! Lej evt. en cykel. Det er der nogle der gør i.
    Jeg er selv 22 og synes jeg er en god trafikant, både på mc og i bil. Jeg var på Padborg park til en banedag før jeg fik mc, og jeg kan mærke nu at det har været sundt for mig at kunne tæve en cykel helt ud hvor ens egen grænse slutter, lægge den ned så knæet rammer asfalten, hårde nedbremsninger før sving osv. Det synes jeg du skal gøre, for du kan bruge meget af det ude på vejene bagefter. Jeg siger ikke du skal køre råddent på vejene, slet ikke! Men det er mere følelsen af at vide hvor ens grænse går, og man finder den på banen i stedet for at eksperimentere på vejene.
    Så tager man det også mere roligt hvis der lige kommer et sving som var lidt skarpere end man troede; "Nå, det styrer jeg mig ud af", i stedet for at prøve at rette cyklen op, bremse og lave andre underlige ting, når du egentlig "bare" kunne flytte din vægt længere ud over cyklen og tage svinget smertefrit. Bare sådan nogle små ting smiley Det er guld værd at have med i rygsækken.

    Mht. motorcykler, så ville jeg ikke købe en SVer, det lyder ikke som det du søger. Men der imod noget mere sportscykel. Hvis du er lidt inde i reg. afgifter osv., kan du jo købe en uden afgift og betale den ud når du ikke gider at købe prøvemærker mere.
    Hvis jeg havde 75.000 kroner til en motorcykel, så stod den fx på;

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75436
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75473
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75576
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=70952

    Men hvis du har hænderne skruet rigtigt på, har en af mine kollegaer en lettere skadet Honda CBR600RR fra 2004 med 4500 km på tælleren. Den er uden afgift og skal vel laves for små 10.000 kroner, hvis man selv gør det. Selve motorcyklen koster 30.000 kroner som den står, og koster omkring 50 i afgift vil jeg skyde på. Den er rød.

    Send en PB hvis det var noget. Ellers held og lykke med det smiley


  • #16   8. maj 2010 Hej Peter jeg har selv haft er yamaha r6 fra år 2000 som min kone nu har overtaget, jeg har købt en suzuki tl 1000 r. Det er min kones føreste mc, og den kører hun fint på. r6éren kører som en drøm, den er så nem at kører på at den næsten gør det selv, den gør dig til en bedre kører. Den vejer kun 169 kg. og har en meget kort akselafstand, man skal ikke slås med den for at skifte retning, som man skal med en tungere mc, med lang akselafstand, hvilken jeg syntes er godt for en begynder. r6éren er nok ikke lige det man kalder en begynder, men den kører ikke hurtiger end du ber den om. Min tl 1000 r er tung og lang så den skal jeg slås med undtagen når det går lige ud. Så prøv lige en r6ér, kan også skaffes til 75000 kr. Men tænk lige over det med kasko, det er så pisse dyrt bare du vælter med 30 km/t. Håber du får den du vil have og pas nu på derude !.

  • #17   8. maj 2010 Hej igen køb ikke en lettere skadet mc. Nu hved jeg ikke om det er motoren den er galt med, men det kan gå hen og blive en rigtigt dårlig start på dit eventyr og den er uden afgift, hvilket får mig til at tro at den har fået tæsk på en bane ny og til de 4500 km, men det kan Anders B vel svare på. Ellers er det en rigtig fed mc. der sjældent fejler noget.

  • #18   8. maj 2010 En Suzuki SV650s eller Kawasaki ER6f.
    Ja, det er "fornuftige" mellemklasse maskiner, men de er også hamrende lette at lære at køre MC på, og lære at få det rigtige glid.

    Men for dit budget kan du bla. få sådan en her med ABS:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=71002
    Og hvis du så handler om prisen, kan du bruge resten af budgettet på at par kørekurser/banedag, og så lære din SV så godt at kende, at du kan ligge og køre fra grønskollingerne på deres ZX6r/R6/CBR600rr mv.


  • #19   8. maj 2010 Må give mange herinde ret.

    Du har erfaring med hvordan mange andre trafikanter kører, men det hele sker bare en hel del hurtigere på 2 hjul, og man bliver hurtig fartblind - igen, med kåbe bliver du endnu lettere fartblind.

    Jeg har en kammerat der købte en spritny Kawasaki Er6'er naked.
    Det er virkelig en lækker maskine, den følger min VFR i optræk - kører langt på literen og er villig til at tage på baghjul også.

    Han er rigtig glad for den - jeg har også prøvet den, den er letkørt og rigtig nem at føle sig tryg på.

    Og så vil jeg da også mene den er pæn, kig evt i mit album - der er der et par billeder af den.


  • #20   8. maj 2010 MR JK J, siger ikke at jeg er sikker på vejene med en mc og ja selvfølgelig tager jeg den også med ro til at starte med.
    Kasper, det har du fuldstændig ret i.. Men hvis i nu læste hvad jeg har skrevet længere oppe siger jeg intet om at jeg er bedre til at køre mc af den grund, selvfølgelig køber jeg ikke en racer, sætter mig op på den og giver den maks smadder. Men jo, skal nok have prøvet nogle forskellige. Tror også umiddelbart at sv650s er en go' idé som start mc.
    Anders B, tak for hjælpen, det er faktisk nogle ret fede cykler du har linket til. Sådan en banedag tror jeg det er det optimale for mig, som du selv siger så man kan lære cyklen at kende bedre..
    Johnny F; Yamaha r6, den er også rigtig fed, kan godt se det bliver svært at finde en mc når der er så mange fede smiley
    Tak for alle jeres svar. Det er fedt at det er så seriøst et forum/ site, efter at have læst jeres beskeder så'n samlet generelt har jeg også ændret mening med at købe en ninja som den første. Starter nok ud på en sv650s, r6, yzf r6 eller noget i den still.
    Takker mange gange og go' vind derude


  • #21   8. maj 2010 Ja David, det er sku' en pæn cykel du har dig der. Er6 er måske også en mulighed ja.


  • #22   8. maj 2010 Mht. den skadede CBR600RR, så mener jeg det er en donorcykel hentet fra Tyskland, hvor de skadede dele fra en anden maskine så bare er blevet byttet rundt. Om den har kørt bane skal jeg ikke kunne sige, men den bærer ikke præg af det (dækslid, fodhvilerslid osv.).

    Hvis jeg havde haft pengene havde jeg selv købt den og repareret den. Men hvis man ikke er så meget inde i det med mc er det nok lidt af en mundfuld at starte med. Men jeg synes du skulle have tilbudet smiley


  • #23   8. maj 2010 Jeg købte en 636 som min første mc, held & lykke med den, men pas på smiley

  • #24   8. maj 2010 En skadet cbr 600 fra 2004 som man selv skal lave og ofre 10.000 på skal efter min mening ikke koste 30K - nok snarere 20K - ellers kan man lige så godt købe en som står flot og intakt, f.eks. http://cgi.ebay.co.uk/Honda-CBR-600-RR-Located-Hampshire-/290425753342?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycles&hash=item439eb94efe

    Men hold dig bare til 636'eren, det er en fantastisk motorcykel med topklasse bremser og affjedring, som du vil kunne udvikle dig på hvis du følger rådene med kørekursus og tager det stille og roligt. 636'eren får du billigere Hondaen - eller også får du en nyere model til samme penge.


  • #25   8. maj 2010 Men den har heller ikke kørt 11.000 km eller om det så er miles ved jeg ikke.

  • #26   8. maj 2010 Og?

Kommentér på:
Hjælp til første MC

Annonce