Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0-100 GSX600F
  • #1   6. apr 2006 Jep, men der er dælme så langt til Sjælland! smiley Hehe.

Er det fabriksopgivede tal eller noget du selv har målt?

• #2   6. apr 2006 det er fabrik..

• #3   6. apr 2006 Kategori Sportstourer
    Tophastighed 210 km/t
    Acceleration 0 - 100 km/t på 4,5 sek.
    Forbrug 18 km/liter
    Motor 4-cylindret luft-oliekølet 4-takts motor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder. Boring: 62,6 mm. Slaglængde: 48,7 mm. Slagvolumen: 599 ccm. Kompressionsforhold: 11,3:1. Maks. effekt: 86 hk / 63 kW ved 11000 o/min. Maks. moment: 58 Nm ved 10000 o/min. 4 stk. 33 mm mikuni CV-karburator.
    Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
    Stel Dobbelt, lukket rørramme i stål. Kronhovedvinkel: 65,3°. Efterløb: 98 mm. Akselafstand: 1430 mm.
    Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel med 41 mm gaffelben. Fjedervandring: 130 mm.
    Affjedring bag Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 135 mm.
    Bremser For: 2 stk. 290 mm skiver med flydende ophæng. 4-stemplede fast ophængte calipere.
    Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2 stemplet fast ophængt caliper.

Dæk og fælge For: 110/80-17 på 2,50" alufælg.
    Bag: 140/80-17 på 3,50" alufælg.

Mål og vægt Totallængde: 2110 mm. Sædehøjde: 795 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet/reserve: 20,0/5,0 liter. Egenvægt: 201 kg.
    Vægt/kraft forhold 2,34 kg/hk

• #4   6. apr 2006 Model 1994

• #5   6. apr 2006 Lol

Tusind tak... Var sgu da nogle oplysninger der ville noget! smiley

Er sådan én ikke en okay begyndercykel?
    Har også kigget på Honda Cbr 600 men kan sgu ikke lide designet og hvis man vil under 50k så har de kørt pisse langt! smiley Så derfor er jeg endt på denne mc som den ultimative begyndercykel. Hehe.

• #7   6. apr 2006 Louis: Hold dig til Cbr'en, lækker cykel, så brug hellere små 55kg og få noget er der holder, som sagt er gsx'eren også en god cykel, men... smiley

• #8   6. apr 2006 GSX holder hehehe som sagt Cbr'en er en okay cykel
    smiley

• #9   6. apr 2006 Hehe ja, det kan godt være jeg skal bruge 55, men når man nu kun har 50 så er det lidt svært! smiley Køber den nemlig kontant og har besluttet mig for IKKE at give mere end 50. Så skal jeg jo til at spare på alt muligt andet og gider jeg dælme ik! smiley

Må jo kigge mig om efter en cbr, men kan bare ikke finde nogen der er pæne og velholdte.
    Hvor langt plejer man at sige en motor kan gå? Dem jeg har kigget på ligger på ca 60-70 tusinde km og det syntes jeg er vildt meget!?

• #10   6. apr 2006 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4916

kunne være det var noget

• #11   6. apr 2006 Hva skal du have for den, dannie?
    Sikkert mere end 50!?

• #12   6. apr 2006 Helt klart en cbr 600 frem for en 600 F'er jeg byttede selv i tidernes morgen i 93 fra en 600 F'er til en CBR 600 og der er ingen sammenligning ud over de har 2 hjul *S*

• #13   6. apr 2006 Hmm altså... Nu smadrer i jo hele min dag! Hehe! smiley Troede jeg havde fundet den cykel jeg skulle have og så hagler alle den bare ned!
    Nu er jeg jo nødt til ATTER at bruge timer efter timer efter timer på at kigge på mc'er! lol

• #14   6. apr 2006 Hvis jeg skal finde en cbr kommer jeg helt tilbage til 88 for at få den til den pris. Udseendet kan jeg som sådan godt lide, men det er da en gammel bike, eller? Det har måske ikke så meget at sige?

• #15   6. apr 2006 Det er lige meget mht forsikringen hos GF... De tager kun udfra kubik...

Og ja, prisen og årgangen matcher ikke gsx'eren. Skal jeg finde en cbr til under 50 så er de fra 88-89. Men jeg ved så bare ikke om det har nogen betydning?

• #17   6. apr 2006 Man kan ikke finde en cbr fra efter 90 til under 50... Så kan bare ikke finde ud af om gsx'eren ikke er et bedre køb når man kan få en mc fra 94 til samme pris som en cbr fra 89!? Det er trods alt 5 år.

• #18   6. apr 2006 CBR = Ceriøst Billigt Ragelse,,, hold dig fra det lort, den lyder som 2 ton skruer i en blik spand, der rystes voldsomt...

Nej seriøst. så glem alle folk forudindtagede meninger og køb den DU syntes er den bedste valgt ud fra DINE kriterier, som jo kunne være ;:

penge
    udseende,
    design.
    komfort
    kvalitet

og jeg giver dig helt reti at f´eren er langt flotterer end cbr.

Men køb den du syntes om fopr det er den DU bliver gladest for....

du vil altid på et forum som dette få lige så mange delte menigner som der er medlemmer....

min konklusion må være at begge cykler er dejlige cykler, og kører pisse godt. så valget er dit.

Kenneth

• #19   6. apr 2006 Hehe ja, men man er næsten nødt til at spørge når man er førstegangskøber! smiley Så har man jo nul forstand på noget af det. Hehe.

Er altid rart at høre hvad folk har af erfaringer med de cykler jeg vakler imellem, idet jeg ikke selv har nogen. Men selvfølgelig falder valget jo på den cykel jeg bedst kan lide, det er klart!

• #20   6. apr 2006 Jeg ville nu ikke være, så bange for at købe en gsxf. Jo gu fanden er Hondaén bedre, hvis man tager samme årgang. Men hvad er prisen så lige i forhold, jeg stod i nøjagtig samme situation som dig Louis. Da jeg skulle have min den første mc, det skulle bare være en cbr. Men jeg kunne købe en helt spritny gsxf, til faktisk billigere penge. End en cbr. Som jeg ikke kunne vide om var voldkneppet, jeg valgte selvfølgelig gsxf. Jeg var meget glad for den maskine, den kørte upåklageligt. Og jeg kørte mange km. på den, uden nogen problemer af nogen art. Jeg solgte fordi vi skulle til at køre to på den, det kunne den nu også sagtens. Men vi ville prøve at ha båd istedet, så det var ikke fordi jeg var utilfreds. Men den var nok blevet solgt alligevel, for en vil altid ha mere jo....:-)
    Held og lykke med dit handlen...
    Mvh.
    Ronni G.

• #21   6. apr 2006 Okay... Så tror jeg også det bliver en cbr fra 89 med 93 hk. Fordi skal selvfølgelig ud at køre med drengene(Som faktisk har hurtigere cykler)
    Der bliver nok ikke så meget touring over det som der bliver "ræs". Altså tror jeg også mere cbr er noget for mig.

- Men takker i hvert fald til alle der har skrevet og hjulpet!

• #23   6. apr 2006 Narj vil have bike med fuldkåbe... Er ikke meget for det der andet noget. Hehe! smiley

• #24   6. apr 2006 HELT KLART HOMNDA CBR 600 fremfor suzien der er lysår til forskel imellem de 2

• #25   6. apr 2006 Louis J -> du kan altså spare en del hvis du rykker en dag ud af din kalender og kører en tur til tyskland/holland og så har 5-10 forskellige cbr'er som du kan tage rundt og se....... det gjorde jeg og jeg sparede en del penge i forhold til hvis jeg skulle have købt min i DK.... du kan jo selv tjecke afgiften på sådan nogle på www.skat.dk jeg gav ca 28000 kr i afgift for min og den er fra 1990...
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5553
    ps. for din egen skyld så læg lige de ekstra 5 kilo hvis det er nødvendigt og få dig en cykel du er glad for, i stedet for at købe en og så ærgre dig hver gang du ser en cbr køre forbi... smiley

• #27   6. apr 2006 René <Brønshøj.> P -> BEDRE??????? det var dog en dårlig joke

• #28   6. apr 2006 45K

• #29   6. apr 2006 Dem der stemmer for suzukien må da være nybegyndere og kender sikkert ikke andre mærker og modeller end den .
    Renè fra Brønshøj
    det kan da ikke være alvorligt ment ???

• #30   6. apr 2006 Torsdagsklub kører , så kører den sikkert fint , men jeg vil da absolut mene at vil man køre lidt seriøst så ville jeg da vælge hondaen også selvom der stod en suzuki 5 år nyere og med færre km.
    + suzukien sikkert er dyrere i reservedele og service

• #31   6. apr 2006 Kristian:... Jeg er da glad for at blive kaldt nybegynder, og ikke vide noget om andre mcér..... Så lad mig spørge om, du helt ærligt mener det du skriver der....?...

• #32   6. apr 2006 Dannie - Meget interesseret!!!

Gider du evt smide en besked med dit telefonnummer i? Og hvornår jeg evt kan komme og kigge på den!?

• #33   6. apr 2006 Skal jeg svare på den ? okay forstå den som du vil men jeg skyder ikke efter nogen her og vist heller ikke dig .... skriver hondaen er mere seriøs
    og langt mere gennemført end suzukien
    cbr600 vs. gsx600f

• #34   6. apr 2006 `du kan sku da købe en GXF tror mig jeg syntes den rykker er begynder selv om det er nok til mig til at starte på

og så købr da en næsten ny de fåes til 60-75kilo og det er da til at betale tilbage så får du en nye cykel og køb den i rød eller sort har min i sort og den er jeg bare rigtig glad fro smiley

• #35   6. apr 2006 Kristian(Aalborg)R

Hmmmm hvis det er mig du hentyder til med torsdagsklubben så kan jeg ikke helt se hvad dit problem er med mindre du ligge og kører med stram kabel hele tiden for det kan jeg nemli godt lide at gøre men det er sq da også rart at have nogen og kører med nå man skal til div. træf men okay kan da godt se nu hvor du siger det så er det jo en klub hvor man kun kører 15-20 kmt

div cykler i klubben

VTR 1000 Firestorm
    FZS 600
    CBR 600
    YZF R1
    CBR 900RR
    FZR 1000
    GPZ 900R 2STK
    SV 650
    VFR 750F
    SV 1000S
    SV 1000N
    CBR 1100 XX
    GSX 750F 3STK

Så jeg kan da kun give dig ret i at det er cykler der kun kan tulle stille og rolig rundt

• #36   6. apr 2006 Nej du behøver sådan set ikke at svare, du har jo skrevet det tydeligt nok.
    Jeg citerer:
    Dem der stemmer for suzukien må da være nybegyndere og kender sikkert ikke andre mærker og modeller end den .
    Der er jo ikk så meget at tage fejl af der, men det er jo så bare din mening.
    Og Torsdagsklub... tja måske, men det må så også være din mening igen.
    Vi har en i klubben der kører på sådan en gammel gsxf, og jeg tror nu nok at han vil kunne køre. I cirkler omkring en hel del cbr, hvis han ville....:-)
    Det har vel også lidt at gøre med erfaring, inden man kan udnytte det Hondaén kan mere.

• #37   6. apr 2006 Ronni

skal i med til Esbjerg på torsdag hvis vejret er ok
    og hvis i gør kommer i så ind over Mc-94 ???

• #38   6. apr 2006 Vil lige afslutte indlægget med at sige:

JEG HAR SGU KØBT EN SUZUKI GSX 750F!

Yes sir. Den er fandme lækker!

• #39   6. apr 2006 Hey Dannie-boy...
    Nej vi kører ud og kører med fra Mini-motor.
    Men jeg kigger da bare efter din gyldne hingst ude i Esbjerg.
    vh.
    Ronni G.

• #40   6. apr 2006 jeg kigger også efter busaen skal jo se om erik har fået ramt den rigtige farve eller om han skal ha en gang klø smiley

• #41   6. apr 2006 louis

Hvilken årgang blev det så

• #42   6. apr 2006 1992'er! smiley

Kommentér på:
0-100 GSX600F

Annonce