{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.322 visninger | Oprettet:

Bilkørekort kontra mc-kørekort? {{forumTopicSubject}}

Hej derude på den anden side af skærmen (:

Jeg starter til MC-kørekort her den 1. juni, og det er ikke særlig lang tid siden jeg fik mit kørekort til alm. bil. Derfor sidder en del af teorien jo heldigvis stadig i hovedet. Men jeg kom til at tænke på hvor stor forskellen mellem bilkørekort og mc-kørekort er i teoridelen?

Grunden til at jeg spørger er, at man kan undvære at tage nogle af teoritimerne hvis det er under 1 eller 2 år siden man fik sit kørekort, og da jeg fik mit i marts, er det ihvertfald under 1 år siden :b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilkørekort kontra mc-kørekort?
  • #1   11. maj 2010 Altså du skal jo have de lovpligtige timer i teori og praksis! Men du kan slippe billigere i prisen på hele kortet fordi det en under 2 år siden du har taget bil-kortet! Mener i hvertfald det er 2 år, kan godt være det kun er 1 år.. Men jo meget af teorien sidder stadig i hovedet når du starter, men vær glad for at det bliver frisket op igen, for der er helt sikkert en masse du har glemt.. Men du skal have de lovpligtige timer i teori

• #2   11. maj 2010 der er ikke den store forskel.. lidt med placering på vejen.. ellers er det meget ens..

• #3   11. maj 2010 Jeg kan ikke mindes, at der er teoretisk forskel på bil og mc. Jeg er usikker på, om du kan få merrit, på dit grundlag.

• #4   11. maj 2010 man kan spare en del vis ikke al teorien.. især når det er under et år siden han bestod.. men steffen,, spør da din kørerlære...

• #5   11. maj 2010 Ligesom Steffan siger, placering på vejen og derudover vejens beskaffenhed. Biler kan i de fleste tilfælde køre over lidt større buler i vejen end en mc kan.
    Jeg kan tydelig huske et billede jeg svarede forkert på:
    Der var et sving længere nede af en landevej, man kommer med ca 80km/t og der er derudover et advarselsskilt, der advare mod køer. Jeg svarede at man skulle holde øje med køerne, men jeg glemte at kigge på vejens beskaffenhed, som var meget ujævn og med forskellig lag asfalt og huller.
    Nok ikke det mest udprægede billede man vil få, men det er bare et billede der har printet sig fast. Da det var min eneste fejl.

• #6   11. maj 2010 Man kan ikke få merit, at køre bil og mc er to vidt forskellige ting.
    Man kan tilgengæld få det billigere hos vise kørelærere i helt op til 2 år efter man har fået kørekort til bil.

• #7   11. maj 2010 Jeg takker først og fremmest for alle de gode svar. Man er som altid lidt usikker første gang man går ind til noget, så derfor ville jeg gerne vide lidt mere om hvad det hele handlede om.
    Men jeg er mere rolig nu hvor jeg ved, at det stort set er det samme (:

- Igen, mange tak.

• #8   12. maj 2010 Teorien ligner hinanden meget til Bil og MC. Færdselsloven er jo den sammen til begge kategorier. Hos os i BKVejle er der 1500kr at spare ved at tage MC kort inden for 2 år efter man har taget til Bil. Så er du nogenlunde sikker i din teori så ville jeg tage det tilbud. Ved dog ikke om du har PC undervisning eller Klasseundervisning.

• #9   12. maj 2010 Det eneste du kan få merit for er faktisk førstehjælps kurset kom jeg i tanke om.
    Førstehjælpskurset blev indført et stykke tid efter jeg fik bilkørekort, men jeg kunne alligevel få merit for det på motorcykeldelen. Sidenhen har jeg så taget kurset alligevel.

Kommentér på:
Bilkørekort kontra mc-kørekort?

Annonce