981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fox V
Fox V
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30

bremseskive ujævn bremseskive ujævn

Hej alle

Jeg var lige ude og checke tykkelse på mine bremsekloder og skiverne den anden dag, på min Yamaha FZR 600..

Og klodserne ser ud til at have en fin tykkelse, dog har jeg et spørgsmål om skiven på baghjulet.

Når jeg køre fingrene over skiven, kan jeg mærke at den er en lille smule ujævn, som om der er en masse små riller i.

Har det nogle betydning ? (syntes at have læst et sted der laves bremseskiver som er en lille smule rillet?, men ikke sikker.)

Jeg føler ikke der er problemer med at bremsen ikke tager til på baghjulet, eller mislyde, eller at den går på når man ikke bremser.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremseskive ujævn
  • #1   12. maj 2010 det er bilskiver man kan lave noget ved, mc er for tynde og de kan ikke drejes men skal slibes... I øvrigt har det ikke noget betydning, bare skiven overholder mindstetykkelse hvis du skal til syn... den skal nok bremse tilstrækkeligt om der er riller i eller ej

• Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #2   12. maj 2010 Ok.

Jeg takker for svaret. Den skal ikke til syn. og standen er fin på skiven. (mærkede kun rillerne fordi jeg kørte fingrene over skiven, og det meget lidt)
    Og den bremser som sagt normalt.

Så ville bare checke med de klogere om det havde betydning smiley

Fortsat god dag, på denne ellers triste regnvejrsdag. smiley

• #3   12. maj 2010 min den bagerste skive ligner også en gramofon plade, men tror det er meget normalt de kommer til at se sådan ud efter noget tid smiley

• #4   12. maj 2010 Prøv at bruge din bagbremse lidt mere i en periode. Den kan måske gøre den fin igen. Mange bruger jo slet ikke deres bagbremse.

• #5   12. maj 2010 tag klodserne ud og puds dem glatte på et stykke sandpapir, monter dem igen, og brug så din bagbremse mere end du plejer smiley

Det kan nogen gange hjælpe lidt på det

Kommentér på:
bremseskive ujævn

Annonce