4.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

DK i skilt i udland DK i skilt i udland

Jeg har ikke kunnet finde noget regler hvad angår mc. Men nu har jeg printet et DK-skilt, -er det lovligt? Man kan jo købe dem på tankstationer til ingen penge?
OG HVOr placerer man dette skilt? Er der regler for det? Det skal selvf være synligt, men må man fx placere det på siden af mc'en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DK i skilt i udland
  • #1   12. maj 2010 Jeg har aldrig kørt med dk-skilt i udlandet.. og er blevet stoppet af politiet der, som intet sagde til det.

• #2   12. maj 2010 Det er eftersigende nødvendigt i det omfang at man ikke har en EU plade hvor der står landekoden på.

Reelt er det muligt at en betjent i udlandet kan stoppe en fordi man ikke har den på, hvilket er ok til at jeg smider et DK mærke på min MC i morgen når jeg kører på ferie til spanien.

Jeg gider ikke stå der med bukserne nede hvis jeg møder en emsig betjent med flair for detaljer. smiley

Det kan jo pilles af igen hvis man sætter det et fornuftigt sted hvor det er synligt bagfra.

• #3   12. maj 2010 Enhver bilforhandler deler gerne ud af sine egne DK-skilte. Reklamen for forhandleren kan man jo lige klippe af, inden man sætter det på cyklen.

• #4   12. maj 2010 Et synligt sted bagfra?! Hvor er det? smiley Jeg skal have taske bagpå, så synes ikke rigtigt, der er nogen steder, hvor der er plads..

• #5   12. maj 2010 hmmmm hvad med på tasken ..

• #6   12. maj 2010 Fra BIKE:
    Med EU-symbolet på nummerpladen behøver man ikke længere at sætte et separat DK-klistermærke på bilen, når man kører i EU-lande, Norge, Island eller Liechtenstein. Kører man i andre lande, skal man
    stadig have nationalitetsmærke på bilen, uanset hvilken type nummerplade man har.
    (link fjernet)

• #7   12. maj 2010 hmmm hvad er det for noget pis... er de da fat svage i de andre lande...

Kommentér på:
DK i skilt i udland

Annonce