2.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

se lige denne leasing aftale.... se lige denne leasing aftale....

1. Sikkerhedsstillelse, returneres efter endt leasing (ekskl. Moms) 17.600
2. Moms: 25% Moms af sikkerhedsstillelse (returneres efter endt leasing) 4.400
3. Samlet sikkerhedsstillelse overføres til Hansen & Breinholt (inkl. Moms) 22.000
4. Estimeret registrerings afgift for perioden (ekskl. Moms) 2.542
5. Kasko forsikring inkl. gebyr og vejhjælp -
6. GPS overvågning inkl. 1 års abonnent (ekskl. Moms) -
7. Kontraktoprettelse (ekskl. Moms) 8.000
8. Leveringsomkostninger, transport, syn, told syn, nummerplader (ekskl. Moms) 1.580
9. Periodens leasingydelse ialt (ekskl. Moms) 308
10. Moms af leasingydelsen (25%) 3.108
11. Leasing ydelse for hele leasingperioden alle mdr. (inkl. 25 % Moms) 15.538
Leasing ydelse pr.mdr inkl. Moms (Trukket over PBS) 2.856
”Leasingtager er ved leasingperiodens udløb eller ved anden opsigelse af leasingaftalen forpligtet til at
tilbagelevere leasinggenstanden og er forpligtet til at anvise en tredjemand som køber af den leasede
genstand til den i leasingaftalen oplyste skrapværdi. Hvis leasingtager ikke kan anvise en tredjemand til
køb af bilen til den i leasingaftalen oplyste skrapværdi, er leasinggiver berettiget til at bortsælge
leasinggenstanden bedst muligt, og en eventuel difference i forhold til skrapværdien i henhold til
leasingaftalen opkræves af leasinggiver hos leasingtager."
(12). Skrapværdi af køretøjet efter endt leasingperiode, ekskl. Moms. 22.000
(13). Restværdi uden Moms (sikkerhedsstillelse fratrukket ) 4.400
Aftalen er underlagt Hansen & Breinholt Finans standardvilkår som leasingtager, bekræfter jeg at have
modtaget og gennemlæst før underskrift. Alle oplyste beløb er i DKK, leasing tager garantere for en
eventuel ekstra opkrævet afgift og Evt. moms difference vil kunne opkræves efterfølgende. Aftalen er
først bindende ved underskrift af begge parter.
Bilens beskatningsgrundlag ved firmaordning pris inkl. fuld afgift og moms. 82.000
Leasing tager / bruger Hansen & Breinholt
______________________ ______________________
Dato / underskrift Dato / underskrift

der må da være nogen, der kan gøre det bedre.. nogen forslag??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af hvepsebo 1.500 kr.
  • Opsætning af knager, lampe mm. 1.200 kr.
  • Rengøring af bad og køkken inkl. skabe. 8 skabe i køkken og tre små i badeværelset. Jeg regner med 4 timers arbejde. 1.200 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Skift af membran på vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  se lige denne leasing aftale....
  • #1   13. maj 2010 for at gøre det kort:) det vil koste mig over 15k for at have de plader på min R1 i 6 mdr.. SLAP AF!!!!!!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #4   13. maj 2010 Værditabet på de første 6 mdr er mere end 15k, så det der er da ikke nogen helt tosset aftale?

Folk lever jo i en drømmeverden når de regner med at et køretøj er at betragte som nyt efter "kun 6000km og 2 år" som man ser en gang imellem.
    Det er ligesom folk der tror at SV1000'ere fra 04 (selvom de er indreg i 05 og nyere) skal koste tæt på 100k. Wake up and smell the coffee...

• #5   13. maj 2010 nu ved jeg ikk hvor gammel du er, men så vidt jeg kan se er det inklusiv kasko..

og 15k for 6 mdr med plade og forsikring for en R6 er IMO ikke dyrt..

ellers køb din egen og lav ansvar

• #6   13. maj 2010 Mirza A

nu som jeg læser det..

så er det hans egen mc han kommer med... de skal kun stå for nummerpladen.. som jeg læser det..

• reinhardt k
    reinhardt k Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 8
    #7   13. maj 2010 Leasingtager er ved leasingperiodens udløb eller ved anden opsigelse af leasingaftalen forpligtet til at
    tilbagelevere leasinggenstanden og er forpligtet til at anvise en tredjemand som køber af den leasede
    genstand til den i leasingaftalen oplyste skrapværdi. Hvis leasingtager ikke kan anvise en tredjemand til
    køb af bilen til den i leasingaftalen oplyste skrapværdi, er leasinggiver berettiget til at bortsælge
    leasinggenstanden bedst muligt, og en eventuel difference i forhold til skrapværdien i henhold til
    leasingaftalen opkræves af leasinggiver hos leasingtager."
    (12). Skrapværdi af køretøjet efter endt leasingperiode, ekskl. Moms. 22.000
    (13). Restværdi uden Moms (sikkerhedsstillelse fratrukket ) 4.400

Er der en der lige kan skære det her ud for mig? -evt bøje det i neon
    - skal man selv finde en der vil købe maskinen, eller??

• Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Svar: 15
    #8   13. maj 2010 Ja, hvis du vil have den "bedst mulige" pris, så må du selv finde en køber - ellers sælger leasingselskabet til den første og bedste køber uanset hvor lidt køber vil betale, og det er så dig der kommer til at betale for prisforskellen. Så i praksis skal du selv finde en køber.

• #9   13. maj 2010 der står ingen pris ved forsikringen.... så det er uden forsikring, har spurgt til det, over telefon.. blev sku selv lidt forvirret over alt det der står:)

• #10   13. maj 2010 syntes bare man har læst noget andet, andre steder.. feks.. der var en der havde en k7 til salg, uden afgift... han skrev så i sin annonce: kan komme på leasing plader for den sølle sum af: 5000 kr i oprettelse, og derefter 1200 kr i måneden.. husk nu at det er en meget nyere cykel end min og derfor dyrer i kontant handel... men hvor han havde de tal fra, nåede jeg ikke at se inden den blev solgt.. sendte ellers en pb, men ingen svar:(

• #11   13. maj 2010 Leasingmarkedet står lidt i stampe for MC'er i øjeblikket, det skyldes at SKAT (efter meget kraftig opfordring fra såvel bil- som MC-forhandlere), har skærpet reglerne i år, således at der ikke må være en købsforpligtelse for leasingtager efter endt leasing, idet det så regnes for et skjult kreditkøb og afgiftsundragelse. Til gengæld er det højst sandsynligt lovligt, hvis dette i stedet gøres til en ret, men Skatterådet er kun kommet med en foreløbig tilkendegivelse, og vil ikke tage endelig stilling førend der foreligger konkrete leasingkontrakter. Dette indebærer også visse risici for leasingselskaberne. Derfor udformes de i øjeblikket med formuleringen "salg til 3. person". Det gør det alt andet lige dyrere og mere bøvlet at skulle gøre det på den måde, hvis man vil lease egen cykel.

Der arbejdes fra visse selskabers side på at formulere kontrakterne på en mere hensigtsmæssig måde tilpasset de nye regler (så kontrakterne kan godkendes).

• #12   13. maj 2010 Steffen... jeg vil også sige... køb pladen selv og forsikre den efter en rundringning. jeg ved at har du ikke meget andet der er forsikret så er det så godt som umuligt og få en supersportscykel kaskoforsikret. Men sådan er livet.
    Ellers kan du sende mig en pb så kan jeg prøve og sende dig noget kontakt info til en jeg kender der er igang med noget leasing halløj...

kunne jo være han kan lave netop det du har brug for til den rigtige pris...
    mvh Offslow

• #13   13. maj 2010 har skam en masse ting forsikret. hus, bil, begge børn, konen og så mig selv jo;). men kunne da være fint med et tilbud mere.. for det her er sku for dyrt...

• #14   13. maj 2010 så forsikringen er ikke noget problem:)

• #15   13. maj 2010 Her problemstillingen pligt/ret/kreditkøb eller ej for dem, der er til de mere langhårede svar fra SKAT -

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880239&vId=0&search=leasing

• #16   13. maj 2010 wow en smøre man:)

• #17   13. maj 2010 Jeg syntes egentligt den er rimeligt udformet den kontrakt.

Men det er klart at jo billigere et køretøj, og dermed lavere afg. jo større virker kontraktoprettelsen.

Men levering og kontraktoprettelse, er de 9580 plus moms.

Selve afgiften er jo ikke det vilde. Men helt ærligt, de driver også en forretning, og vil gerne betales for det.

Deres arbejde er det samme om det drejer sig om en gammel R1 som din, eller en spritny ferrari til 5mill.

Forskellen er bare at han skal betale eks. 100000kr om måneden i afg. så udgiften til kontraktoprettelse mm, er forsvinder i det samlede regnestykke.

• #18   13. maj 2010 Søren B.

Ja det skal du da...

Det er jo ikke anderledes end hvis du opretter et lån i banken, der er også stiftelsesomkostninger, pantgebyr mm...

Det tager tid, og den tid folk er på arbejde, vil de have betaling for..

Du går jo heller ikke gratis på arbejde vel?

• #19   13. maj 2010 Tjah , jeg betalte 3500,- inkl moms sidste år for kontraktoprettelse (inkl nummerplade), så jeg ved ikke hvor rimeligt det er. Der er ikke meget arbejde forbundet med det (ikke på std. kontrakter i hvert fald), og i hvert slet ikke noget, der kan berettige en pris på 10.000 IMO. Men sådan er det, priserne varierer enormt på et markedet delvist præget af lykkeriddere :-).

• #20   13. maj 2010 Jeg skal garantere dig at din bank, løsørepantebrev eller ej.

Tager et oprettelsesgebyr for at oprette en lån til dig.
    Men nu sidder jeg og går tallene ovenfor igennem igen. havde ikke forstået det sådan at de ud over oprettelse, lev. og depositum skulle have 2600/md...

Det er sku dyrt så.

Der kan jeg godt se vi burde tage noget mere ved, for vores priser er SLET ikke i nærheden af det her smiley

Kommentér på:
se lige denne leasing aftale....

Annonce