{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.713 visninger | Oprettet:

Garanti hos daekonline. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med det?
Det ene mcdæk jeg købte hos dem var skævt. Skrev så med dem og forklarede at det var skævt i karkassen. Jeg skulle bare sende dækket over til dem og så ville de overføre mine penge til mig.
Fik købt mig et nyt dæk og det hele var fint igen. Det var i starten af sidste sommer.
Nu har jeg så lige fået en mail om at de ikke kan finde nogen fejl på dækket og de vil ha deres penge tilbage igen..
Kan de det?? Mener, de kan da ikke først sige at de dækker det. Og så knap et år efter sige at det vil de ikke dække.
Har selv vendt og drejet det gamle dæk for og se om det var sat forkert. Men det blev ved med og være skævt det samme sted på dækket.
Fælget fejler intet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti hos daekonline.
  • #1   16. maj 2010 du har jo din retur ret i følge købeloven så de skal bare fise af, med deres pis

• #2   16. maj 2010 (link fjernet)

• #3   16. maj 2010 Hvor lang tid gik der inden du returnerede ?
    Ved køb over nettet har man i modsætning til køb i fysisk butik 14 dages returret.

Martin K
    Er du ikke lidt hurtigt til at dømme andre og kender du i det hele taget købeloven ?

• #4   16. maj 2010 Du er da ihvertfald hurtig til at linke smiley

• #5   16. maj 2010 alt du køber over nettet, har du 100% 14dages retur ret på. da det betegnes som et fjernkøb. så hvis du har leveret det tilbage inden de 14dage er der ikke noget at rafle om.

men ellers har du jo stadig dig garanti i forhold til købeloven.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #6   16. maj 2010 Som sagt - hvis dato for modtagelse og afsendelse er indenfor 14 dage, så gælder din returret og så kan de ikke røre dig og dine penge på nogen som helst måde.

Hvis du derimod IKKE har fået dækket sendt inden de 14 dage efter modtagelse, så er de i deres juridiske ret til at kræve pengene fra dig igen, mod at de selvfølgelig leverer dækket til dig. Det inkluderer også inkasso og rykkere osv...

Sådan ligger landet, så du kan altså ikke vide dig sikker før du tjekker de datoer....

• #7   16. maj 2010 hvor står det henne at man kun har 14 dage (hvis der fejl på varen) jeg kan sku ikke se det på forbrugerrådet's hjemme side smiley

jan et helt år efter come on smiley de gør det jo kun for at hæve tallet på bund linjen.
    det er ikke meningen det skal ses sådan men altså, jeg syntes det lugter langt væk, de skal jo også bevise at de har ret, så kan man jo bare kræve de beviser

• #8   16. maj 2010 heps har fundet det med de 14 dage smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #9   16. maj 2010 De 14 dage er din returret - men er det en reklamation du har sendt det tilbage på, gælder den selvfølgelig i 1 år efter købet. (Det følgende år er omvendt reklamationsret - dvs du skal bevise at dækket havde fejlen fra nyt)...

Problemet er så at de siger at dækket ikke har en fejl, så de vil jo selvfølgelig gennemføre handlen som det hele startede med, og det er de i deres gode ret til.

• #10   16. maj 2010 Ja har henvendt mig mig til dem om en reklamation på dækket om at det var skævt i karkassen så man ikke kunne køre på min mc. Og har fået pengene retur af dem for længe siden. Nu har de så lige skrevet at deres levrandør ikke kan finde nogen fejl på dækket så de vil ha pengene retur

• #11   16. maj 2010 Var lige inde på min net bank og se. køble dækket den 10/8-09 og den 13/11-09 fik jeg grønt lys fra dem og købte et nyt dæk og den 7/1-10 fik jeg mine penge retur fra dem på det defekte dæk.
    Var skriven frem og tilbage om hvordan det skulle gøres med dækket. for de ville ha jeg bare skulle sende det til dem med det samme og så ville de sende et til mig i løbet af et par mdr. derfor det er den 13/11-09 jeg fik grønt lys til og købe nyt dæk

• #12   16. maj 2010 det er faktisk noget svineri syntes jeg da dækonline burde høre under det punkt her.
    - Handel med en virksomhed i et andet EU land, der markedsfører sig specifikt til danske forbrugere, bør give dig samme beskyttelse, som ved handel med en dansk virksomhed. Eksempelvis en 14 dages fortrydelsesret, og retten til at klage over fejl og mangler.
    det undgår det ved at henvise til tysk lovgivning selvom de markedsfører sig specifikt det danske marked.

• #13   16. maj 2010 De skriver sådan på deres hjemmeside om klager/garanti:
    Hvad gør jeg hvis det dæk som levereres er defekt?
    Venligst meddele os, så sender vi et reklamationsformular til dig. Send dette tilbage fuldstændigt udfyldt og underskrevet. Den reklamerede vare sender vi videre til producenten for bedømmelse. På samme gang bestiller vi et erstatningsdæk til dig under et nyt ordrenummer. Da erstatningsleveringen ikke bliver beregnet af os, får du ikke nogen kredit/tilgodekvitto. Denne regel gælder under forbehold af et afslag fra fabrikanten. I dette fald (yderst sjældent) blir erstatningen beregnet af os.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, dækker de så ikke garantien hvis fabrikanten ikke gør?

• #14   16. maj 2010 men så skal du jo bare have det dæk igen

• #15   16. maj 2010 og de må jo også høre ind under dansk lov, idet de har et .DK domæne

• #16   16. maj 2010 Det kan jeg også godt få. Men hvad skal jeg med et dæk der er skævt

• #17   16. maj 2010 Gør dig selv den tjeneste at spørge en jurist. At lede efter brugbar juridisk rådgivning herinde er som at lede efter en nål i en høstak - også selvom folk mener det godt.

Undersøg evt. om der ligger en gratis retshjælp i nærheden af dig, som du har adgang til at benytte.

Pøj pøj med det smiley

• #18   16. maj 2010 Prøv evt. at få dem til, at bevise at det er det selv samme dæk, som det du havde hjemme smiley Kan man overhovet det ? er der serienummer på så'n et dæk ?

• #19   16. maj 2010 De har ellers ledt grundigt efter fejlen...... et helt år !!!!!!

• #20   16. maj 2010 Jeg ville skrive pænt tilbage til dækonline, at jeg ser sagen som afsluttet, da de selv lod dækket gå retur, og frigjorde pengene for dækket til køb af et andet dæk.

• #21   16. maj 2010 Ved godt der er rigtig mange forskellige meninger når man spørger her inde. men sådan er det jo nu en gang når man spørger mange mennesker om råd.
    Har også sendt dem en mail hvor jeg også skriver at jeg ikke kan forstå de vil ha pengene retur

• #22   18. maj 2010 ak ja, godt man køber sine dæk ved den lokale......

Kommentér på:
Garanti hos daekonline.

Annonce