700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lau A
Lau A
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 10

Forsikring i Sverige mm. Forsikring i Sverige mm.

Er der nogen der har erfaring med at forsikre MC i Sverige må de gerne svare på dene tråd.
En buddy flytter til malmø og vil gerne have noget info på MC området.
Drejer sig i dette tilfælde om en sports cykel 1000CCM årgang 2006 og ejeren af den cykel vil i dette tilfæde være 29 somre gammel/ung.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring i Sverige mm.
  • #1   6. apr 2006 jeg tror han skal til lommerne!

• #2   6. apr 2006 Med en 1000CCM fra 2006 (tror det er en blade´ det drejer sig om) vil han skulle slippe i toppen af hvad de kræver under alle omstændigheder, men om det er mere/mindre end i Dk og/eller om der er andre ting der gør sig gældende....-er et godt spørgsmål -har prøvet at søge lidt på det,-det bedste jeg fandt frem til var IF der havde et specialt samarbejde med Triumph Honda og ét til mærke jeg ikke kan huske, det virkede som det mest seriøse jeg kunne finde.

• #3   6. apr 2006 Mener der er noget med at de kræver man har haft MC kort i min 5 år ellers er det at man sku være 35år + for at kunne oprette. -Må lige søge lidt på det men tak for input,-alt er velkomment -Som sagt er ham der skal oprette 29 år og har kørt siden starten af 2004 (det glemte jeg vist at skrive i min hoved tråd).

• #4   6. apr 2006 Ja og hvis det har noget at sige har han kørt bil siden 98´ ,meeen det tror jeg nu ikke har noget at sige.

• #5   7. apr 2006 Det er helt umugligt at sige noget om hvad han skal give i forsikring!!
    Det kommer helt an på hvor han har tænkt sig at bo, hvor lang tid han har haft kørekort, hvilken cykel og om den er privat impoteret eller svensk solgt, og ikke mindst hvilket selskab han vælger!!
    Han skal først have et svensk person nr, og nr pladen, på den cykel han vil have og den adressen han vil bo på, ellers kan han ikke få nogen fast pris!!
    Hvis han vil vide mere kan han ringe til mig på 40620323 eller +46 40922743

• #6   7. apr 2006 Lau a den sidste du tænker på er BMW som samarbejder med IF

• #7   7. apr 2006 Tak Thomas, vil give dit tlf.nr videre ,-som sagt alt info er velkomment. -Tak

• #8   7. apr 2006 Nå har da fået svar af én asurandør, har pasted det så i kan kigge mig overskulderen,-er der nogen der har noget input i forb med den skrivelse må i sige til ,-efter dansk standard ser det fornuftigt ud.

"Hi!

We will insure the bike and the rate will be:

Full insurance: 18960SEK/Year
    Partial Insurace: 11376SEK/Year
    Trafic insurance: 7584SEK/Year

See the attached pdf for more info (in swedish) and reply to me if you have any
    moore questions.

Best regards
    Stefan Westin
    Honda MC-Insurance
    If"

• #9   7. apr 2006 PDF filen indeholder en bla. et opslagsværk for div. modeller disse er :125cc, EU-moped ,Touring 1,2 ,Custom 1, 2 Offroad 1,2 Street 1, 2, 3 ,Enduro ,Sportstouring 1, 2 og Sport** (godt gættet den sidste er den dyreste) og det er så delt op i trafikzoner så vidt mine svensk kundskaber rækker OG alderen på cyklen. Igen er det så delt op i to,-for de 25-34 og for dem over 35. Dette er jo så måden IF har valgt at gøre det på. Har set mange andre måder de beregner forsikring,-feks. er det nogen stedder et krav at have haft MC kort i min 5 år før de overhoved vil forsikre én.

Nå det var så lidt ekstra imput.

• #10   13. apr 2006 Hej Lau A,

kan du ikke lægge en kontaktinfo ind på ham der Stefan Westin.
    Jeg har selv lidt problemer med at forsikre en Yamaha i Sverige. R1, 2005.
    Jeg skal umiddelbart give ca 65.000SEK. Det er jo helt vildt.
    Er også 29, og har kørt bil i 10 år.
    Takker.. smiley

• #11   13. apr 2006 Hey Michael,- ham Stefan Westin var asurandør for IF/Honda, i IF har de åbenbart et samarbejde med Honda, BMW og Triumph som gør at kan/vil lave nogle billige forsikringer til de mærker,-vil ikke udelukke at IF også kan forsikre en Yamaha til en ok pris men så skal du no ikke have fat i ham der sidder og forsikrer for honda.

Jeg ville gå ind på IF sverige og prøve at finde et tlf nummer til en af deres "almindelige assurandører" ,-insisterer du på at få oplysningerne skal jeg nok lægge dem ud, men du kan selv finde dem på IF sverige´s hjemmeside under Honda forsikring.

Er der nogen læsere der kender til special forsikringer til andre mærker som f.eks Yamaha , ja og Ducati ku jeg da godt selv li´ at vide, så skriv endelig løs.

God påske!

• #12   16. apr 2006 Yamaha

Du opnår den billigste Yamaha forsikring hos http://www.lansforsakringar.se

Da de har en aftale med Yamaha, men hvis du skal bo i malmø så forbered dig på det koster.....

Angånede dit ønske om et køb af ny danske import mc, så lad være.

Jeg gjorde det samme da jeg flyttet herover og uden problemer, det tog 14 dage at få den ind reg. og få nummerpladen, så kunne jeg køre ( det kostet 3000 svenske )

Nu kommer det største problem, når du vil af med den igen, midster du mange penge på at det er en import bike, jeg var et år om at sælge min og endte med at gå til en forhandler.

Så moralen er let tjent = let tabt.

Desuden koster en ny R1 kun 132.900 svenske , eller gør som mig køb en 05 til 115.000 smiley ( det er 92000 danske ) og altså kun ca 10000 mere end den koster i dk uden afgift - den udgift der kommer ved ind. reg spare du altså kun ca. 7000 på en model 05 og ca 20000 på en 06.

Men som sagt det er svært at komme af med en inport bike igen til en god pris.

Håber det er til hjælp.

Michael B

Kommentér på:
Forsikring i Sverige mm.

Annonce