{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Forsikring af R6'er - 28 årig {{forumTopicSubject}}

Hej MG

Jeg har seriøst brug for noget hjælp!

Pga. af skilsmisse skal jeg til forsikre min R6'er i eget navn. Dette giver lidt udfordringer eftersom, den hidtil har været forsikret hos GF, som kræver at man er over 30 år.

Har i nogle forslag til selskaber - synes det er en jungle?! :o(

Lidt fakta:

Jeg er 28
Cyklen er fra 2000
Jeg har haft egen bil fra 2003 - 2006 og siden da hvideplade firmabil. 0 skader.
Har kørt på R6'eren i 6 år, men altså i min eksmands navn.

Dbh. Louise



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af R6'er - 28 årig
  • #1   17. maj 2010 prv top dk de gir 20 procent hvis du er medlem af turing nyt. eller thisted forsikring de er også billige nok når du har kørt i seks år:-)håber det kan bruges:-)

  • #2   17. maj 2010 går ud fra det er kasko du går efter så, for man kan da godt have ansvar hos gf selvom man er under de 30.

    men jeg tror det bedste du kan gøre er at gribe knoglen og ringe rundt, har erfaret at man sagtens kan presse de forskellige selskaber lidt ud over deres egen politik nogle gange.


  • #3   17. maj 2010 hvis det er ansvar så er gf billig. og hvis du har haft den der før, så er du nok et par gode trin oppe. = lav forsikring. men ved kasko kan man vist ikk før man er de 30.

  • #4   17. maj 2010 Det er selvfølgelig kaskoen jeg er ude efter... ;o)

    Jeg ved godt, at jeg er nødt til at prøve at ringe rundt for at presse dem - men det ville være fedt at have en liste at starte med....ellers er der godt nok mange selskaber at skulle i gennem! :o/


  • #5   17. maj 2010 Du får en erklæring fra din arbejdsgiver om at du har været bruger af deres firmabil. Så henvender du dig til arbejdsgiverens selskab med denne erklæring samt din tidligere historik, og så spørge du dem hvad det koster for en ny "gammel" kunde at forsikre hos dem!



  • #6   17. maj 2010 in that case

    (link fjernet)


  • #7   17. maj 2010 er man gift og bliver skilt , overføres den samme anncinitet , dvs er din mand elitebilist , er du det også nu ,

  • #8   17. maj 2010 Michael: Er det rigtigt??? Er du sikker?? Hvis det er rigtigt er det næsten for godt til at være sandt!

  • #9   17. maj 2010 Michael.. Hmm er det ikke kun hvis man står som bruger af køretøjet, sådan var det i hvert fald da min kæreste og jeg gik fra hinanden.

  • #10   17. maj 2010 jeg er 99 % sikker ,100 % sikker er jeg kun med ting jeg her været i retten med .min eks blev elitebilist på den måde

  • #11   17. maj 2010 Det skal i hvert fald undersøges!! :o)

  • #12   17. maj 2010 håber da også hun har stået som bruger ellers er det da forsikringssvindel, nå,, kan se du kommer fra nordjylland, hvad med thisted amt forsikring? bruger den selv og gav 5k for min r6 da jeg var 25 pga at de forsikrer efter, hvor lang tid at du har kørt bil smiley

  • #13   17. maj 2010 Det er absolut ikke forsikringssvindel! Så er der vist mange "hr. og fru Danmark'er" som ville være svindlere, hvis det var tilfældet... ;o) Det er jo ganske normalt at ægtefæller forsikrer alt i den enes navn.
    Hvis jeg har fået en forælder, ven eller andet til at forsikre, så havde det været svindel! ;o)

    Problemet med GF er, at de ikke bruger begrebet "registreret bruger":

    (link fjernet)



  • #14   17. maj 2010 altså, din mand må gerne forsikre den, men "må" kun bruge den selv medmindre du står som bruger, hvis du står som bruger er det dig der er fører af køretøjet.. du må ikke lade ham forsikre den og så han står som bruger og så det kun er dig der ligger og fræser rundt på den, de må´es man ikke nej nej smiley

  • #15   17. maj 2010 I GF er det ikke muligt at registrere som bruger. :o) Min mand og jeg delte motorcyklen indtil 2008, hvad skulle vi ellers have gjort? Forsikret den i mit navn? :o/ Og det du skriver betyder, at man aldrig kan lade en anden prøve sin cykel medmindre de står registreret som bruger? Det er virker meget ulogisk i min verden? :o/



  • #16   17. maj 2010 Som >michael/skønne dele til salg B< Siger..
    Er den god nok... c",)

    /Rass


  • #17   17. maj 2010 du må godt lade folk prøve og div, ligesom du må med bil, men skal du følge reglerne er det rigtigt som jeg siger smiley

  • #18   17. maj 2010 Nej, Louise, man må godt prøve en andens motorcykel. Han siger, at hvis man kører på den JÆVNLIGT, så skal man registreres som bruger. Hvor ofte er jævnligt? Det er op til retten at afgøre, hvis der sker en skade på din motorcykel, mens den er lånt ud til en ven, og forsikringsselskabet mener, at det er sket jævnligt, så vedkommende burde have været registreret som bruger.

    Men du har kørt helt lovligt, for ægtefæller og samlevere behøver man slet ikke registrere som brugere. Sådan er det i hvert fald hos Alka og jeg tror, det er det samme andre steder. Og ja, har I boet sammen mindst 6 måneder kan du vist få ancienniteten overført. Ring til GF og hør, om det ikke er sådan hos dem. Hvis de siger nej, så kan du måske stadig ringe til et andet selskab, og fortælle dem, at I går fra hinanden og du har boet samme med ham I X år. Så kigger de vel på jeres folkeregisteradresser for at validere, at I har boet sammen, og så kan de sikkert tilbyde dig at blive elitebilist med det samme.

    P.S.

    "Pga. af skilsmisse"

    Hvad tror du, "pga." står for? smiley


  • #19   17. maj 2010 Bo : alt det der gælder ikke når man er gift/samlevende.
    Louise jeg ville gerne have postet et linket inat men faldt i søvn smiley
    her kommer det : http://www.codan.dk/web/beregn/GetCodanPage?PageID=3326 Får du problemer så skriv lige igen , kan være jeg kender en med en løsning , men tror det er smertefrit.


  • #20   17. maj 2010 Hej Louise

    Hvordan regler er skruet sammen ved jeg ikke, men vi har oplevelser der understøtter hvad "michael/skønne dele til salg B" siger.

    Vi skulle forsikre en bil for første gang og billigselskaberne ville kalde os begge for nybegyndere, til trods for at min samlever har kørt bil skadesfrit i årevis på job og med sin tidligere ægtefælle. Så henvendte vi os til TopDk (som i forvejen har alle vores forsikringer). De gravede oplysninger frem fra min samlevers tidligere ægteskab og *ding* så kørte vi som elitebillister.

    Det spøjse sker så her forleden da jeg vil oprette forsikring på en lille MC i mit navn. Jeg er godtnok 31, men har kun haft kørekort til bil knap 3 år og til mc i knap 2. Fordi min samlever gennem flere år jo er elitebilist, jamen så er jeg det også. Det gælder også for mig og MC, så jeg er altså spurtet frem til elitebilist-status på nul tid, i kraft af min samlever (og dennes tidligere ægtefælle, som var den der havde sit navn på bilen i sin tid).

    Det er ikke unormalt at det hænger sådan sammen, så vidt jeg ved.
    Skal så lige tilføjes at vi faktisk ikke har lavet nogle ulykker, så det er sådan set konsekvensfrit for dem at vi er elite. Samtidigt ville de sikkert være kede af at miste os som kunder på hus, bil osvosv.


  • #21   17. maj 2010 Hmm kan være man skulle sætte en annonce i avisen på et "elite bilist ægteskab", jeg vil da også være det smiley

  • #22   17. maj 2010 @Morten P: *lol* Ja, god ide!

  • #23   17. maj 2010 prøv Lloryds. Jævnt nyt i dk mig bekendt, men har min forsikret til 4.5k med kasko.

  • #24   17. maj 2010 Ok så er jeg også med... Og jeg kan så berette at jeg lige har talt med Thisted forsikring, som kom med et yderst fordelagtigt tilbud! :o) Nu venter jeg bare på papirerne fra dem for jeg tør tro helt på det! :o)

    Og tak for oplysningerne om registreret bruger/ægtefælle - var ved at blive bange for at jeg havde kørt dybt ulovligt!! :o/


  • #25   17. maj 2010 jeps, thisted er billige :-))))))))

  • #26   17. maj 2010 "Og jeg kan så berette at jeg lige har talt med Thisted forsikring, som kom med et yderst fordelagtigt tilbud!"

    Hvad er et yderst fordelagtigt tilbud? Lad os da høre prisen, der er jo ingen skam i at være god til at forhandle, og så har vi andre jo noget at stile efter. smiley


  • #27   17. maj 2010 skidegodt , altid fedt der også er gode historier om forsikring .

  • #28   17. maj 2010 Grunden til at jeg ikke skriver prisen er, at jeg ikke kan huske den præcist!! ;o) Det gik temmelig stærkt over tlf, men 6000-7000,-. Hun sender heldigvis papirerne i posten også! :o)

    Det er forudsat 9 års skadefri kørsel - kan både bruge min egen eller min eksmands ancennitet - og både fra MC og bil (inkl. hvidplade firmabil)...

    Fantastisk med så fleksibelt et selskab!

    Det er så et krav at man samler alle sineforsikringer hos dem!



  • #29   17. maj 2010 det er da billigt nok, min kæreste er 25, og de vil have 17000 for hendes r6 fra 2005

    det er tryg der knepper hende så hårdt


  • #30   17. maj 2010 Min kæreste behøver ikke en gang at være gift med mig for at få fordele af min ancienintet - vi skulle bare have folkeregisteradresse sammen hos Tryg.

    DESUDEN!!!! Hvis du har et arbejde der kvalificerer dig til at tegne en gruppeforsikring kan der være MANGE penge at spare der. Eks. kan man som ansat med kommunikation eller marketing som hovedvirke komme ind i Tryg Gruppeforsikring gennem Kommunikation & Sprog.

    Jeg sparede ca. 40% på forsikringen af min cykel på den måde.


Kommentér på:
Forsikring af R6'er - 28 årig

Annonce