{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Itunes hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har smidt nogle cdér ind på min computer, og når jeg så spiller dem på mit anlæg bliver jeg vildt skuffet, musikken er lav og uden sjæl ... er der nogle indstillinger udover mp3 og 256mb som jeg burde lave inden jeg igen prøver at ligge lidt musik over ..

har en stationær pc med et godt lydkort " x-fi creative" og så en ledning med et jack stik over i et NAD anlæg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Itunes hjælp
  • #1   30. maj 2010 off topic måske?

• #3   30. maj 2010 Asger synes du ikke emnet passer ind - bruger jo musikken på min cykel hahah

• #4   30. maj 2010 Det er vel ikke Off Topic i ´Generel diskussion´ smiley

Christian M : Hvad har dine mp3 filer og anlæg, med iTunes at gøre?

iTunes er et program til at synkronisere filer og data med bla. iPhone og iPods.

Hvis du vil lægge musik CD´ere over på din PC, så brug software der er beregnet til formålet.

Jeg kan anbefale et program der hedder EAC (Exact Audio Copy).
    Det er ganske gratis, og kan findes på 2 sekunder via Google.

Og ellers er Windows Media Player en udmærket CD ripper, som også kan hjælpe dig med at holde styr på musikken bagefter.
    Vælg en bit-rate under indstillinger for mp3 filerne, på ikke under 192kbps - så får du en hæderlig lyd ud af det. Jo højere bit-rate, jo større mp3 fil (og bedre lyd).

Men husk : MP3 er et komprimeret lydformat, og du vil ALDRIG få CD lyd ud af en mp3 fil smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #5   31. maj 2010 Allan Dyrbye K:
    "iTunes er et program til at synkronisere filer og data med bla. iPhone og iPods"

Aldeles ikke... iTunes er da *meget* mere end "det"... også import af musik/video til sin computer.

christian M:
    Du kan vælge Importindstillinger - vælg MP3 og min. 160kpbs. eller 192. Disse indstillinger er gode og giver en super-okay kvalitet ved afspilning - også via "jack til anlæg".

Rene B: Er der forskel på de omtalte "jack koblinger" ?? Jeg ser *mange* DJ's medtage deres Macbook's og blot koble dem til mixer - og der mangler bestemt ikke noget "kvalitet" i afspilningen...

• #6   31. maj 2010 Jeg ved godt at iTunes kan andet og mere - men jeg køber altså heller ikke mælk hos slagteren smiley Jeg vil til stadighed fastholde, at et program til CD-rip er vejen frem til god mp3 lyd!
    Brug så iTunes, til at lægge musikken over på din iPhone/Pod.
    (Har selv iPhone 3GS, så kender godt iTunes (lorteprogram btw.)) smiley

Mini-jack er udmærket, og er også standard forbindelsen imellem langt de fleste mobile enheder idag. Der er forskel på kvaliteten af disse stik/kabler, men da der er tale om komprimeret lyd, så tror jeg man skal være hund eller blind, for at kunne høre forskellen på 2 fabrikater jack kabler.

Lydkortet har muligvis en SPDIF udgang, og er klart at foretrække. Evt. en optisk. Ved CD og DVD afspilning, får man markant bedre lyd.
    men det er som sagt ikke så udpræget med mp3 lyden, i forhold til jack forbindelsen.

• HNG .
    HNG . Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 27
    #7   31. maj 2010 Det er efterhånden længe siden jeg sidst har importeret en CD ind til computer, da det er nemmere for mig at anskaffe mine musik ved at købe dem online.

Men den gang brugte jeg et program som hedder CDex
    http://cdexos.sourceforge.net/

Du kan vælge at importere dem som mp3 med en bitrate på 320kbps eller VBR (Variable/Varierende bitrate).

Jeg foretrækker VBR da filen fylder noget mindre end en mp3 fil med 320 kbps.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#8   31. maj 2010 Allan Dyrbye K:

Sådan noget vrøvl.... Import af CD til PC/Mac sker jo netop (også) via iTunes! CD-Rip som du kalder det.. har altid været- og vil altid være en del af iTunes! Men bare fordi der ikke er fyldt op med blink, røg og blå lamper... så betyder det bestemt ikke, at iTunes laver RIP's der er dårligere... som beskrevet ovenfor, så tilse at du har sat dine import indstillinger korrekt (optimalt) - så ER og bliver der ingen forskel... Det må være en solid omgang gammelmandsgalskab du har fået imod iTunes.... at lave et RIP kan kun laves på én måde...såhhh.... smiley

Rene:
    Wow... ser spændende ud... Jeg vil sende link til knægten... smiley

• #9   31. maj 2010 tak for det alle , nu har jeg lidt at gå efter, tror jeg vil ha mit musik liggende på pc ca 700 cder så kan jeg smide lidt over på min ipod, og vil ellers bruge mit anlæg som jeg altid har gjort, for mig er der en kæmpe forskel i kvalitet og lyst til at høre det i musik i ordenlig kvalitet.....

jeg takker mange gange

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#11   31. maj 2010 Kenneth - Horsens:
    Om du har set lyset eller ej... tja, det afhænger jo helt og holdent af dit "setup". iTunes gør "lige det - det skal" og intet mindre! Når et program kan- og gør det - så kan men næppe forlange mere! iTunes - isoleret - er faktisk ret godt - og kobler man det med f.eks. Airport-link/s ift. anlæg i huset, flere brugere med iTunes - måske en fælles "medieserver", så begynder det at tage form. iTunes skal enten have musikfiler liggende lokalt (dvs. på maskinen hvorfra du afspiller din musik) - eller også skal den afspillende enhed (pc/mac) have adgang til musikfilerne på anden vis... Og det med "anden vis" kan være en udfordring - men ikke en showstopper! Vi har her i huset en lille fælles server stående hvorpå vi også har en iTunes (alike) share-deamon kørende. Det betyder at vi ripper vores (dyrt indkøbte) CD'er til en fællesområde, hvorefter denne deamon kan vise- og afspille musikken via iTunes - på alle iTunes i hele huset. Hvis du flytter dig væk fra din hjemme-netværk, så kan iTunes selvfølgelig ikke se din musik på netværket (den omtalte deamon), hvorfor du ikke kan afspille det. Derfor skal du trække dine musiknumre - du vil høre "off-netværk" over i din lokale iTunes inden afgang... Jeg har kopieret alt vores musik til den lokale iTunes - og det fælles område fungere blot som familie-bibliotek... Hertil findes der en mænge iTunes add-on's som betyder at du kan høre DAB radio og IP-radio på de respektive enheder (her tænker jeg primært via Airport). Alt i alt en løsning som i hverdagen er nem... spiller sammen med det meste....

Men ja... Apple's "tankegang" er ikke altid logisk... og nogen vil fremhæve at deres koblinger er alt for låst....ift. den varians man på Windows kan finde... men jeg gider ikke alle de mystiske (mulige) problemstillinger med lydkort, format og og og... det skal bare virke... derfor iTunes + Mac/iMac, iPod/iPhone mv.

/h

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#13   31. maj 2010 Øh...fisk - spørgsmål til mig?

• #14   2. jun 2010 Hans M : Jeg siger ikke at iTunes ikke kan lave et godt rip.
    Jeg siger derimod at iTunes er et skodprogram, som - Du selv er inde på - er ulogisk, og alt for stift.
    Deres tåbelige indretning med, at alt hvad du vil have på din iPod/Phone, skal ligge lokalt på en iTunes kompatibel enhed, er kun lavet for at tilgodese dem der hyler over at deres musik bliver stjålet (læs = musikbranchen).
    Det eneste tidspunkt et Apple produkt optræder som et eksterne lager, er når man kobler det til PC´en/Mac´en, og får adgang til... fotoalbummet!
    Musik SKAL synkroniseres gennem iTunes (eller, som jeg gør - Winamp).

Jeg har også en NAS server, Itunes kompatibel, men synes i dén grad at det er noget rod. Jeg forstår udmærket spørgsmålet om, "hvordan opdaterer man"? For jeg vil tro han mener, hvordan synkroniserer man/opdaterer sin playliste når noget tilføjes.
    Det tog mig en rum tid inden jeg fattede hvad det gik ud på.

Der skal ikke være røg og blå blink når man ripper en cd til mp3 smiley
    Hvis du prøvr at installere EAC, vil du lynhurtigt finde ud af, at det er et program der er lavet for at virke - ikke se godt ud. Og at det er gratis, indikerer at det er folk der brænder for sagen - ikke for pengepungen.
    Og så er der lige det der med, at rip til mp3 kun kan gøres på én måde...nej - der er flere måder, og ikke alle er lige gode. Mp3 kvaliteten afhænger bla. af mp3 encoderen, som er selve ´motoren´ i komprimeringen.
    LAME er én af de gode (som benyttes i EAC), Fraunhofer er en anden.
    Jeg har opgivet at finde ud af, hvilken encoder Apple benytter i iTunes.
    Men der er delte meninger om samme sag, og i denne blog-artikel kan du bla. læse, at der faktisk findes en LAME variant, der kan implementeres i iTunes - netop fordi dens encoder er af tvivlsom kvalitet smiley
    http://creativebits.org/mac_os_x/a_word_about_encoding_music_and_itunes

Hvis man kan blive venner med iTunes, så er den sikkert fin - og ligeså god som så meget andet, men den er altså ikke særligt brugervenlig smiley

Og så fik vi vist kastet nok mudder i denne omgang - haha =)

PS - Jeg har rippet CD´er siden `95 (hvor iTunes muligvis var på fosterstadiet), og været temmelig aktiv dengang i undergrunden, så gammelmandssnak kan man vel godt kalde det - jeg vælger så at kalde det erfaring ;-))

Kommentér på:
Itunes hjælp

Annonce