{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.457 visninger | Oprettet:

Betinget frakendt kørekort ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Med fare for at blive høvlet ned spørger jeg alligevel ...

Man bliver jo lidt kåd i de første dage på cyklen, og jeg laver et lille "stunt", eller hvad man nu skal kalde det..

Holder ved lyskryds, og sætter af på et hjul, sætter den ned, og kører mellem biler, 2 spor i samme retning. Ved godt at det ikke er specielt smart. smiley

Der går så heller ikke ret længe,før at jeg er indhentet at et par ikke særlig glade betjente. Får derefter at vide at jeg bliver sigtet for hasederet kørsel, baghjul og slalom. De havde ingen fartmåling på mig, kørte nu heller ikke ret hurtig.

Fik at vide at det var til betinget frakendt kørekort, af betjenten.

Nogen der kender nogen, eller har prøver lign ?

Lige for at runde af - Så ved jeg godt at det er min egen fejl, og jeg bare kunne køre ordentlig osv. det er normalt heller ikke noget jeg gør det i, at køre imellem biler... Baghjul er en anden sag.

Håber på at der er nogen der kan hjælpe til afklaring, istedet for at fortælle mig at jeg har godt af det.. please smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakendt kørekort ?
  • #1   9. apr 2006 Der er mange der har prøvet det samme... Jeg snakkede mig ud af det dengang jeg stod til samme straf, men betyder i princippet bare at du skal køre pænt de næste 3 måneder såvidt jeg ved? - Ville være fedt hvis nogle lige gad fortælle om personlige erfaringer som du siger, jeg er med på en lytter.


    Ps. det eneste sure er da at du ikke har det på video smiley


  • #2   9. apr 2006 Når Stefan siger 3 måneder, så mener jeg derimod det er de næste TRE ÅR... og det er jo meget længe at skulle køre pænt på. På den anden side har jeg kørt 9 år før den første bøde kom, så det er vel som man tager det; men held og lykke med det ihertfald.

  • #4   9. apr 2006 Surt!!! Tror du skal prøve at få en advokat til at se på det, har før hørt om folk der slap ved at prøve sagen i retten.

    Held og lykke - lad os høre hvordan det går, du er jo nok ikke den eneste der kunne komme til at lave det nummer.

    Marck


  • #5   9. apr 2006 Jeg har kigget lidt i den folder med hvad der koster klip...

    Slalom er en af dem. Hasaderet kørsel kan jeg ikke finde, eller for den sags skyld baghjul.

    Kan man ikke katagorisere baghjul og hasaderet kørsel i samme ?



  • #6   9. apr 2006 (link fjernet)

    Her kan du læse lidt om hvordan de taksere og for hvad...

    Håber da ikke du mister pappet... og det med at køre baghjul, kan man ikke sige noget med at man lige skal vende sig til at køre igen og det var et uheld da man er lidt rusten i at starte op... men den dur nok ikke hvis forhjulet var højt hævet over en længere strækning...

    Morten...


  • #7   9. apr 2006 Betinget frakendt kørekort..
    Du har dit kørekort endnu. Du skal inden for tre mdr fra du har vedkendt dig forseelserne bestå en orienterende teori og herefter en orienterende køreprøve. =Teori OG Køreprøve kort og godt.
    Du beholder dit gamle kørekort ja. MEN afl det til prøverne. Dvs du får det med hjem hvis du består men skal generhverve hvis du dumper. Hvis du feks dumper teori - må du tage bussen hjem.
    Du får nok 3 klip. Jeg selv har IKKE oplevet nogen som helst form for formildende omstændigheder og når du sikkert får tre klip bliver det til en betinget frakendelse i tre år.
    Jeg selv har pga en fartforseelse og KUN fart mistet kortet på MC sidste år. Jeg har været møllen igennem, mht ny køreprøve osv. Jeg har det betinget frakendt i to år så vidt jeg ved. Det var sidste år FØR klippekort systemet.
    Du skal forresten i så fald op til køreprøve i bil hvis du har et sådant i forvejen. Min forseelse skete på MC men røg til køreprøve i kategori B. Og fik at vide at det er standard....
    Så fik du lidt info. SUR røv!


  • #8   9. apr 2006 Morten :
    Jo det kunne man vel godt forsøge sig at snakke sig lidt fra, men det er lidt svært når det er over en længere strækning, som du selv siger. Det er heller ikke det der koster klip, ifølge det link du sendte - med mindrer at de kan gradbøje de regler ??

    Men tak for linket! smiley


  • #9   9. apr 2006 Marx

    Surt,,,
    Det med "sigtet for hasederet kørsel" er pga baghjulskørsel,, der kan man jo hverken styre eller bremse iflg. politiet...

    Hvis to betjente siger at de så dig på hjul,,, så lad være med at spilde dine penge på en advokat...

    De andre ting/forseelser er nok det med klippene der gælder,,,

    Synd at du skulle rende ind i to arbejdsivrige betjente, for "andre" er sluppet med en advarsel for næsten det samme,,,

    Mht betinget dom på 3 år, så er det ikke så slemt, (min er færdig i midten af denne sæson) Du skal lige tage et kort igen,, De kalder det orienterende men det er de samme som næsten forfra,, Du skal bestå teori og praksis. Du skal dog ikke have mere end nødvendigt af køretimer en du kan styre køreskolemc'en (jeg havde 2 timer incl prøve) og du skal heller ikke på bane mm.

    Bed en betinget i lommen, må du ikke lave "grove" forseelser i åerioden, så smutter kortet 1 år... Så det betyder at du skal holde dig under60 % på motorvejen osv.. OG INGEN BAGHJULSKØRSEL. Jeg er dog usikker på det der klipsystem, alt etfer hvor mange klip du får efter denne omgang.

    Men få lidt sjov ud af det,, puds dig teoretiske viden af og snup kortet igen på mc..

    Pøj pøj
    Bo


  • #10   9. apr 2006 Jeg fik mig 2 klip(kørsels forbud) i slutningen af sæsonen for at køre for hurtig og overhale indenom, skulle så igennem 7 teori og 8 køretimer også op til en kontrollerende prøve!!

  • #11   9. apr 2006 Fik jeg sagt at du har dit kørekort såfremt du består prøverne ja.. Du har så de næste tre år stadig tre klip, MEN husk mister du tre klip får du endnu en betinget frakendelse. Dvs så har du en ubetinget frakendelse. Så er der hverken noget med at køre bil, MC, lastbil eller hvad du ellers kan. Ikke engang en knallert 45 må du føre..

    Det er rigtig sur røv. Og hold kæft hvor er det dobb. moralsk når man privat kan møde betjente, der selv kører hhv på baghjul, for stærkt osv osv. Det er sgu klamt.
    -Deres kommentar til om de ikke er bange for konsekvenserne ved at blive snuppet?! "Man melder jo ikke en kollega".
    Fy for helvede...
    Lykke til. Men kort og godt få vished om hvad der kommer til at ske. Lad være med at spekulere. Det er sket og du må tage din straf som en mand.


  • #12   9. apr 2006 Arne :
    tak for info, jeg kender godt til begrebet betinget frakendt. men de har ingen fartmåling på mig, derfor kan de heller ikke dømme mig for det. Som jeg lige kan se ud af (link fjernet) , er det eneste der koster klip, Slalom/kørsel mellem biler.. ?!?


  • #13   9. apr 2006 hvis de allerede har nævnt en frakendelse kan du ligeså godt sætte snuden op/ned efter det. Det er fakta. De handler ikke ved dørene. Tro mig - jeg gik selv i månedsvis og håbede. Hellere sluge den som den er og få tingene afklaret end at begynde at spekulere på at du vinder en sag over Snup og Jensen. Nix.. De skal nok få tingene til at passe ind i deres kram...
    Jeg selv blev snuppet med en såkaldt police-pilot hvor de måler distance og tid mens de sad over 100m bagved mig. De havde ingen video eller noget. De kan reelt sige jeg havde kørt 100 procent for hurtigt hvis de virkelig ville bolle mig i røven.. Jeg ville intet kunne gøre for at modbevise det.
    Det er meget meget skidt at prøve at gå mod politiet. Det får man ikke andet ud af end frustrationer...


  • #14   9. apr 2006 Arne:
    Det er rigtigt at det er bedst at sætte sig i hovedet at den betingede frakendelse gælder. Det vil jeg give dig ret i. Hellere det end at blive skuffet.

    I forb med fart, så sagde betjenten selv at fart, havde de ikke noget på. Men hvis de havde, ville han da selvfølgelig give mig for det også.( Jotak, tænker man bare) smiley

    Det var en betjent der var udenbys, fra Herning, og sagen skal afklares i Kolding, så den bliver sendt videre.

    Jeg har på nuværende tidspunkt ikke tænkt mig at tage den i retten. Jeg må lige se hvad den endelige dom lyder.

    Tak for svaret endnu en gang !


  • #15   9. apr 2006 Hej igen Marx...
    Lige for at give dig en lille bi-historie. Den dag jeg blev nappet sidste år sku jeg køre min MC til taksering og gav den (uden pis) gas for at være sikker på at motor var ok - og hvis den ville stå af så sku det ske mens jeg stadig næsten var hjemme. (se min profil hvorfor). Der var ingen kære mor. Jeg fik den store tur.
    -Jeg nåede til KS motor i Vejle, fik den takseret. Nåede til Fredericia hvorefter motoren stod helt af....

    Snak om en dårlig dag. :-|


  • #16   9. apr 2006 kan være du ligesom jeg skal finde et gammelt traktordæk at sidde på til søndagsfilmen. Det gør ondt...
    Efter sådan en dag så føler man sig godt nok tarvelig - men man ved hvordan det føles at blive pløjet i røven af en Dronningborg mejetærsker...
    smiley
    Kan du holde dig hængende. Og nej du er sku ikke den eneste der får sig lidt tæsk på kyssetøjet. smiley Vi er bikere og vi kan sgu tage lidt!


  • #17   9. apr 2006 Jeg har også fået frakendt mit kørekort betinget pga fart. Det er bare sur røv, og nederen at skulle gennem prøver igen, men hvis du er interesseret er her et link til nogle gratis teoriprøver du kan øve på:

    http://www.a-nk.dk/

    Føler med dig. Det er klart man kan køre lidt friskt ind imellem, det er da svært at dy sig, når man har lidt at rykke med, og i sidste ende er det som regel en selv der kommer til skade hvis der skulle ske noget. Ikke fordi jeg skal tale til fordel for dem der kører hasarderet.


  • #18   9. apr 2006 hmmmm med de barske regler, opfordre de jo næsten til at gå et par gear ned og så håndtaget i bund :o/

  • #19   9. apr 2006 Marx,jeg ved ikke om du er medlem af 'Touring Club', men der var en advokat der skrev en artikel om netop baghjulskørsel for et par numre siden. Faktisk en meget interessant artikel. Han har vist vundet nogle sager, så hvis du mener du har en chance, så kontakt ham, første konsultation er vist nok gratis. Han holder til i Ikast, hedder Jakob Fastrup. Der er åbent hver tirsdag fra 14-16 og han kan træffes på tlfnr: 97152233. Evt: http://www.advokatforum.com

    Held og lykke med det.
    Mvh
    Martin


  • #20   9. apr 2006 Kører man på et hjul ved steder der er trafik, så giver det en (u)betinget frakendelse af kørekortet med det samme.
    Hvis man gør det steder hvor der ikke er trafik, og hvor ingen andre kan blive udsat for fare hvis det går galt, er det ikke sikkert det giver en frakendelse. Det kommer an på hvordan den enkelte betjent vurderer det.

    /
    Jesper


  • #21   10. apr 2006 Tror den med baghjulskørsel vurderes lidt forskelligt fra gang til gang smiley
    Er engang blevet truet med en frakendelse, hvor jeg slap med en bøde....
    Det er da et forsøg værd og se om du kan nøjes med at få 0-1-2 klip istedet for 3.
    Kan jo oxo være at de ikke gider/har tid til at smutte til retten i Kolding......
    Men du har jo ærligt talt dummet dig så mon ikke du skal have en slapper de næste 3 år.....


  • #22   10. apr 2006 Lige et hurtigt spørgsmål her ...
    vil det sige selvom man har en betinget frakendelse i forvejen , så har man stadig 3 klip ???


  • #24   10. apr 2006 Når baghjulskørsel i almindelighed takseres med enten ubetinget eller betinget frakendelse, så tror jeg Marx skal være glad for en evt betinget frakendelse for at køre på baghjul imellem to biler.
    Man kan altid gisne om at det kun er eet klip for slalom osv osv men når den enkelte forseelse som baghjulskørsel i sig selv kan give en betinget frakendelse, så er det nok det han skal forholde sig til. Og så i stedet blive overrasket hvis der sker andet og mildere.
    Og ja - man har stadig sine 3 klip selv med en betinget frakendelse.. Der falder bare brænde ned hvis de også ryger sig en tur....Så har man ikke noget kørekort.


  • #25   10. apr 2006 Tja så må man enten lære at køre pænt eller give den gas blev stoppet i går og fik et klip jeg kørte 144,6 km/t på en 110 km/t strækning dvs 1,6 km/t over 30 procent grænsen ønsker så bare jeg havde givet ham fingeren og givet gas , han mente også der var skærpende omstændigheder fordi det havde regnet en halv time tidligere regnglat ....!
    hva rager det ham om jeg falder og slår mig ?
    det da for pokker min forsikring og helbred ;(


  • #26   10. apr 2006 Arne:
    Jeg retter dig lige - Jeg kørte ikke på baghul imellem bilerne. Jeg satte den ned inden..

    Den vil jeg alligevel ikke have på mig.. smiley


  • #27   10. apr 2006 baghjul... smiley

  • #28   10. apr 2006 hehe nå ja ok. *g* Jeg har åbenbart haft en ide om at du havde kørt lidt mere beskidt og Ghostrider agtigt end det nu var tilfældet. smiley
    Jeg kan forstå at du ikke er blevet klogere endnu mht hvor du står.
    Arne


  • #29   10. apr 2006 Njah - Både og... En bekendt har snakket med en Mc-betjent - Han ment,e som jeg har begået mig, var til 2 klip. Men jeg frygter stadig det værste.. Jeg skal nok melde tilbage, når jeg engang ved noget.

    Ghostrider - Nej så havde jeg sgu kørt fra dem... smiley Det havde jeg sgu ikke "boller" til.. smiley


  • #30   10. apr 2006 Hej igen Marx.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=4504
    Som du kan se er det vidt forskelligt også hvad folk der er blevet snuppet har fået af straf. Det kan åbenbart gå lige fra klip, bøde til frakendelse. smiley DER er det det er noget pis. Fordi så afhænger det af betjenten - og vedk's humør. Når der ikke er nogen faste retningslinier er det jo lidt til grin. Giv os da for helvede en bøde på kr 500 og så har vi haft det sjovt med det.
    Man kan håbe du slipper med to klip. Når man læser om een af gutterne herinde som får et klip på motorvejen og får at vide at det er skærpende omstændigheder at vejen var våd. Så er de sgu nogle bisser. *suk*
    Husk nu at opdatere os. smiley


  • #31   29. apr 2006 hvad er det så endt med?!?!
    Har du hørt noget?


  • #32   2. maj 2006 UPDATE :

    Så faldt dommen ...

    2 klip og bøde på 2000 kr.
    Ingen betinget frakendelse smiley
    ......... Puha

    Klip 1 : At have ført MC og skiftet vognbane til fare eller ulempe for den omkringværende trafik, der måtte trække til siden.
    Klip 2: At have ført MC og under overhaling at have kørt så tæt på på det overhalede køretøj, at føreren måtte undvige til højre for at undgå påkørsel.

    "Klip 2" kan diskuteres, da der ikke er nogen der har skullet undvige, selvom der ikke var supermeget plads.

    Men jeg skal vist bare være glad for dette udfald.

    3 år uden en eneste forkert "bevægelse" ... kan sgu godt være jeg bilver nødt til at sælge knallerten. Kan ikke undvære mit kørekørt i det daglige... det ryger lige til vurdering..


  • #33   2. maj 2006 BIlligt sluppet!
    Tillykke!

    Tænk dig om en anden gang smiley Vær kåd ude på landet hvor ingen kan se det (udover en flok køer) smiley


  • #34   2. maj 2006 meget meget billigt sluppet!

    Er du klar over at baghjulskørsel takseres med enten betinget eller ubetinget frakendelse, alt efter distancen og de ydre omstændigheder...
    Du har eddermanme fået en lærerstreg og du skal være glad for at de ikke har brugt hele klaveret Marx..
    Så havde du haft endnu mere røde ører.

    Hvis du har nosser nok så holder du jo nok i tre år uden klip..


Kommentér på:
Betinget frakendt kørekort ?

Annonce