{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Ny sikkerheds ting hver måned {{forumTopicSubject}}

Så har jeg lovet mig selv at købe en ny sikkerhedsting for hver måned i sæsonen.
Jeg kan nemlig mærke at jeg måske køre lidt mere agressivt nogen gange,
i takt med at jeg har fået bedre føling med mcen.
Ved at købe en ting minder jeg så mig selv om hvilke konsekvenser det kan have at køre på to-hjul.

Denne måned blev det så til en af de smarte grønne sikkerhedsvest fra thansen, da de ikke koster en kæmpe formue mere.
Så nu skal jeg ud og se om jeg kan undgå nogle af de nerved ulykker jeg allerede har været ude for,
hvor modparten har været en bilist.

Så tænker du, hvad rager det her mig.
Tjo, dem der har været med i diskussionen omkring refleksveste og deres nytte,
har jeg lyst til at give min version på det at køre med og uden denne vest.
Hvordan folk reagere på den og om de viser mere hensyn (er mere afventende, etc etc), eller det helt modsatte.

Det var noget af det der var oppe og vende ved sidste off-topic om refleksveste.

Jeg har tænkt mig at køre som jeg plejer.

Vil i denne sammenhæng gerne byde til andres kommentare om deres erfaringer med og uden refleksvest og forslag til hvad jeg bør købe næste måned.

Det blev en hel roman....
Tak for jeres tid!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sikkerheds ting hver måned
  • #1   3. jun 2010 næste måned....en fartbegrænser måske smiley

  • #2   3. jun 2010 Carsten H
    Jeg bliver nok den første, hvis jeg gør det.
    Ønsker bare mere sikkerhed og synlighed.
    Kan godt styre farten på min lille suki.
    Men god ide, det bliver nok bare ikke på denne mc.


  • #3   3. jun 2010 En hvid styrthjelm - den og vesten gi'r noget bilist kredit !
    Da hjelmen koster en skærv mere end så meget andet, kan du spare den følgende måned ved at køre med langt lys om dagen, allerede fra nu :o)


  • #4   3. jun 2010 Man kan også køre på mc, med den rigtige farve og mærke. Jeg kan love for det virker ude i trafikken.

  • #5   3. jun 2010 Så jeg mangler faktisk bare at få lovliggjort blå blink på motorcyklen ? smiley
    Spøj til side..
    I mener altså at man bør klæde sig ud som en betjent og køre hvid BMW?


  • #6   3. jun 2010 neeej...nok ikke lige klæde sig ud som en betjent da det hurtigt kan blive en meget dyr fornøjelse smiley

    De er sgu ikke så glade for dette, de rigtige betjente

    Mht fartbegrænser...du spurgte, jeg foreslog :)..en gang skal jo være den første


  • #7   3. jun 2010 Jeg gør hvad jeg kan for at blive set så kører med refleksvest.
    Billig og et godt "redskab" mht at blive set.
    Er lodret ligeglad med at den ikke er "smart" og ødelægger et evt image???
    Hvad er bedst, at se DØDsmart ud på fronthjelmen af en bil ført af en person der ikke har set dig men være åhhh så sej overfor tøserne eller blive set i trafikken og bevare livet.

    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.
    Nu har jeg så heller ikke et behov for at besnære pigebørn så måske derfor eller også er det bare min alder?


  • #8   3. jun 2010 En hvid motorcykel, føreren med en lys hjelm og en sort jakke..... set i bakspejlet... hvad ligner det i første omgang? Rigtig... en af dem som kan give bøder :o)



  • #10   3. jun 2010
    Jeg har købt denne jakke.
    http://www.hideout-leather.co.uk/motorcycle-clothing-manufacturers/halvarssons-motorcycle-clothing/halvarssons-cyklop-outer-jacket

    Den lugter lidt af gul vest, men den er synlig.
    Hellere et godt grin, end en dårlig begravelse.


  • #11   3. jun 2010 hmm, hvis man virkelig er bange for at køre, og blive kørt ned, så skift dog til 4hjul uden tag. Jeg tænker ikke over det, dog kører jeg heller ikke så stærkt på min, så din næste investering er en som min, så sælg din dødsmaskine og køb en savage, så skal du ikke bekymre dig så meget.
    Jeg kører tit rundt i shorts og t-shirt, men der kører jeg tilgengæld også og cruiser, så skider jeg på hvad folk siger, om at jeg er hjernedød, so be it, jeg kører med æggeskal shorts og tshirt hvis jeg vil.
    Mange kåbe-tosser vil sikkert mene det er vanvid, men de skal også huske på at en maskine som min er 10 sek om at nå 100, og at jeg aldrig kører ved de hastigheder, jeg kan nyde det uden at køre 200..
    Så glem vesten og knæpuderne, de redder dig ikke fra at dø hvis du kører frontalt ind i en lastbil.


  • #12   3. jun 2010 Var ude at køre igår.. kørte ad én vej hvor hastighedsdæmpende grænsen er 70. Og ja, den blev i dette tilfælde overholdt. Mod mig kommer to store brandbiler, den første laver et venstresving ind foran mig, på dette tidspunkt ingen fare. Den næste brandbil vælger så i samme omgang at svinge til venstre, hvilket resultere i at jeg må hive nodbremsen. Til trods for at min motorcykel har én ret i øjefaldende farve..så jeg tror desværre ikke én gul vest havde ændret noget i dette tilfælde..

  • #13   3. jun 2010 Flemming
    Ved du hvor på fyn der er køretekniske kurser?
    - Har nemlig ikke kunne finde nogle, vil nemlig rigtig gerne, det er slet ikke det. Det skal bare også være til at overleve på en SU og fritidsjob.

    Jonas
    Jeg synes du er vildt smart ;O)

    Thomas
    Du er faktisk lidt smartere end Jonas smiley
    Havde de blink på ?

    Beklager de sidste to sakastiske kommentare, men kunne ikke lade vær.


  • #14   3. jun 2010 Jeg vil give Jonas delvis ret. Hvis man er så "bange" ude på vejene på 2 hjul, så ville det da give mere mening af bruge pengene på en fin gammel mazda mx3 cap. (eller hvad modellen nu lige hedder helt prævcist). Men mht. valg af tøj kører jeg selv altid i læder heldragt, rygskjold osv.

  • #15   3. jun 2010 Nope... de var på vej i garage.. havde de haft blå blink på, havde jeg selvfølgelig holdt tilbage for dem..

  • #16   3. jun 2010 Ph: enig.. man skal ikke være bange for at køre på to hjul, man skal bare tænke sig om og være forudsigende.. men er man decideret bange, så skal man skifte de to hjul ud med fire..

  • #17   3. jun 2010 havde jeg haft en maskine som jeres, Martins og P H's havde jeg også kørt i læder, for jeg ville ligge og køre for stærkt hele tiden, på min savage nyder jeg momentet i stedet for farten, som jeg tror i dette tilfælde redder mit liv. Men jeg er uansvarlig, jeg bliver nok aldrig voksen, ellers har jeg for meget selvtillid

  • #18   3. jun 2010 P H

    Tror de fleste er bange for der er noget der går eller kører ind foran en,
    så er det vel ligegyldigt om man sidder på en 2 eller 4 hjulet.

    Mit indlæg skulle ikke lyde som om at jeg er vildt bange for at køre på 2 hjul.
    Jeg synes det er fedt og har allerede kørt 7000 denne sæson.
    Var mere ment som en test af forskellige ting der kan have påvirkning på om man kommer ned at ligge eller ej.


  • #19   3. jun 2010 smiley Mine tanker vandrer også stille og roligt over på en cykel lignende din Jonas, cruising er sku mere mig. Sorry for off-topic smiley

  • #20   3. jun 2010 PH, Det er da bare ud og prøve en så, for at finde ud af det.. Man HAR bare mindre travlt på en maskine som min, og man nyder sgu mere turen, jeg gør ihvertfald.

  • #21   3. jun 2010 pild udstødningen af.. så er man (sikker) på at blive hørt..

    Det er da også en slags sikkerhed smiley


  • #22   3. jun 2010 CJ
    For at være helt ærlig, føler jeg mig som en tumpe i den vest, og på min første tur kører folk allerede mere retarderet end de plejer.
    Overvejer allerede at smide den ud, da den indtil videre bare har givet problemer.
    For ikke at nævne de smarte kommentarer fra kollegianerne når man hopper på cyklen med den på.
    Dette var dag 1.....


  • #23   3. jun 2010 Overlad dog til Martin, hvad han synes er smart - ikk??

    Overvej vibra lys næste gang - det synes jeg er lengt bedre end en vest, som i øvrigt ikke er ringe:-)


  • #24   3. jun 2010 Knud
    Er vibra lys blevet godkendt i Danmark ?
    Ved godt de har de 4 EU stempler, men det er jo ikke lig med at de er godkendt til brug på de danske veje.
    Udover det, er det jo en smart opfindelse.


  • #25   4. jun 2010 Martin:

    Som jeg ser det - så er det sagt - opfyleder det alle betingelser for at anvendes som KØRELYS om dagen. Det erstatter på ingen måde nær/fjernlys, men det er heller ikke egnet til mørkekørsel, så det giver sig selv.

    Jeg er blevet standset af policen flere gange, kun to gange har de spurgt til det, den ene gang sagde den ene betjent: "Smart - skide god ide", den anden sage en betjent: "ah- Vibralys, det har jeg også på min egen"

    Ellers er det ikke værre, end man blinker tre gange, så er der helt alm lys på cyklen:-)


  • #26   4. jun 2010 Mig og en kammerat var også ved at blive nakket af en billist der lige 200 m foran os begynder at overhale en bus ?!?! Han var ca. halvvejs forbi bussen da vi passere helt ude på den hvide stribe for ikke at blive kørt ned, synes sgu ikke vi lignede nogle på scooter.. Min kammerat havde gul vest på skal det siges..

  • #27   4. jun 2010 Som Knud skriver, Vibralys hvis du er bange!!
    Jeg har det ikke, måske kommer det på! VEST ALDRIG!! Ideen er god, men jeg kørte med det i 2 uger HELT blottet for resultat!!
    Prøv at få en kammerat til at tage den på, sæt dig på hug i vejsiden, og lad ham komme kørende imod dig, du ser IKKE vesten!!

    MEN den kan ses bagfra!! dog er der ikke mange uheld, hvor vi på mc køres ned bagfra, da vi ikke overses ofte fra den vinkel!!!

    Vibralys, evt. kørelys i dine foreste blinklys (billigt at lave selv) kan ikke sige om det er lovligt, men jeg gør det snart!! (sådan at når du blinker, slukker lyset i det blinklys du blinker imod, når det bagerste tænder (håber det var forståeligt)


    MEN VIGTIGST, og det kan du IKKE købe!! bedste sikkerheds udstyr, er at køre som om ALLE andre er idioter, stol ikke på NOGEN, heller ikke dem du kender!!!


  • #28   4. jun 2010 @ Jonas
    Du modsiger lidt dig selv her..
    Først skriver du: min MC er 10 sek om at nå 100
    Derefter: Jeg nyder momentet fremfor farten
    10 sek fra 0-100 kan da vidst ikke kaldes for særlig meget moment smiley hehe


  • #29   4. jun 2010 Joo, havde det været HK, var den under 5!!!



    smiley


  • #30   4. jun 2010 Ikke alle med vest ses hver gang!

    Ikke alle der ryger får lungekræft!!

    Hvad har det her til fælles???

    Jo - påkørsler og lungekræft opgøres statistisk, dvs at fele uden vest overses, end hvis man tager det samme antal og lader kør med vest!!!

    Flere rygere udvikler lungekræft over en periode, end ikke ryger over samme periode, men ikke alle rygere får kræft.

    APPEL: Kan vi da ikke slippe for alle de enkeltobservationer anvendt som bevisargumentation, når vi diskuterer sager af statistisk natur??

    De er INTET værd:-)


  • #31   4. jun 2010 Knud, sidder og googler efter et sted, hvor der er opservationer i forhold til ullykker og brug af vest. jeg kan ikke finde noget som helst, kan du linke til noget??

    Indtil jeg kan se en undersøgelse der beviser det modsatte, kan jeg kun bruger personlige betragtninger, og iflg dem, så er der ingen forskel når JEG kører med og uden vest. MEN jeg ligger jo også lidt foroverbøjet!!

    HVIS der er statistisk belæg, hvordan er det så optalt? er det cruisere, det har mere gavn hos eller alle over en kam??


Kommentér på:
Ny sikkerheds ting hver måned

Annonce