2.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Sv 1000 "ON/OFF" gas håndtag Sv 1000 "ON/OFF" gas håndtag

Hej Alle sammen, med fare for at gøre mig selv til grin. så har jeg lige fået min første 1000cc:D en Suzuki sv1000 og jeg har lige taget den første tur.

Men jeg synes simpelthen mit gas håndtag virker lidt som ON/OFF jeg har ca 5mm at regulere med fra tomgang til fuld gas på,
så enten er jeg ved at gå på baghjul eller også er den lige ved at gå ud

Så spørgsmålet er om jeg kan gøre noget for måske at få 10mm at arbejde med i stedet for 5mm ?

Mvh Flyver


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv 1000 "ON/OFF" gas håndtag
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #1   6. jun 2010 Hvad årgang er det?

    Det kræver lidt tilvænning at køre en 1000ccm V2, og hvis der så sidder f.eks Rizoma håndtag på den kan der sagtens være lidt højere udveksling på gassen, som så gør det værre.


  • #2   6. jun 2010 Har selv haft en sv1000, og ja man skulle være lidt forsigtig for at den ikke kom meget pludselig - dog langt fra på baghjul - ved ikke om evt en power commander kunne afhjælpe det

  • #3   6. jun 2010 Uoriginal udstødning, KAN frembringe den slags også!

  • #4   6. jun 2010 Det er en grov maskine og reagerer meget kontant på gassen

    Skal du være helt sikker skal du skrille konsollen på styret ad. Du skal ind til drejerullen som trækker kablet. Den skal vist være omkring 33mm men der kan være op til 40mm i konsollet så det er tit benyttet da vandringen originalet føles meget lang


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #5   6. jun 2010 En powercommander afhjælper det da men før man bruger alle de penge som indkøring koster, kan man vælge at få synkroniseret gasspjæld og kalibreret TPS.

    Det er to ret simple operationer som man nemt kan lave, og hjælper meget på dit lille problem.


  • #6   6. jun 2010 Citat ""Det er en grov maskine og reagerer meget kontant på gassen""

    Det var sq dagens morsomhed :=))

    men jo den kræver da lidt tilvænning , du skal bare tage det helt roligt i starten og hellere gå i stå et par gange end vælte på lortet ..


  • #7   6. jun 2010 Well....JEG synes den er grov i motoren. Motorens opbygning og den måde den ligger momentet på gør jo også den føles ekstra kontant på gassen ved fx 5k rpm en fx en 600r4 smiley

  • #8   6. jun 2010 der må være lavet om på gas udveksling, der er noget mere vandring på min org. gas rulle

  • #9   6. jun 2010 hej boys

    Tak for alle svarende smiley
    Rart at se det ikke bare er mig den er helt gal med. Jeg må sku lige tage det med ro den næste uges tid.

    Kan være jeg evt lige tager et kig på gas håndtags konsollen imorgen og ser om tidligere ejer har spændt gas kablet.

    Mvh Flyver


  • #10   6. jun 2010 Flyver: Ja kig efter diameteren på rullen som trækker kablet.
    Standard er vist 33-34mm, men som sagt kan der være en 40mm i konsollen. Et andet benyttet tricks er at ligge en strips ned i sporet på den originale rulle og på den måde øge diameteren på rullen som kablet bliver trullet over


  • #11   6. jun 2010 Kasper (Svendborg) N
    ja det gør jeg lig imorgen tidlig, ellers vender jeg frygteligt tilbage, for lige nu er gas responsen så kontant at jeg knap tør starte i 1.gear hehe smiley

    Men indtil i morgen så mange tak alle sammen smiley


  • #12   6. jun 2010 Flyer: Så kontroller lige den kører på original gearing også. Den skal køre på 17/40. Gearer man ned bliver den også enormt glad for at gå på hjul.
    Det tror jeg også er meget benyttet. Enten at skifte til 16tands foran eller 42t bagpå


  • #13   6. jun 2010 Kasper (Svendborg) N

    Nu var det jo også mest fordi at folk plejer at have så travlt med at sige den er bovlam ;o)

    Jeg er skam vældig glad for min SV ellers havde jeg nok ikke ofret en ½ herregård på den ...

    En lavere gearing kan faktisk gøre den lettere at starte på , min kører lige nu med 16/44 og er rigtig nem at starte hurtigt på ;o)


  • #14   6. jun 2010 Hej Flyver, jeg har nu haft min helt nye SV1000 i en uges tid, og jeg må give dig ret i at enten går den næsten helt ud ellers river den fat smiley jeg har kørt ca 300 km her i weekenden og det meste faktisk bykørsel så jeg har da lært den bedre og bedre at kende, hvilket gear den skulle være i ved sving, bump osv... det er ren tilvænning med sådan en V2er smiley

  • #15   6. jun 2010 Junior 250-666:
    Det er min 3. sv1000 så den fastholder også mig smiley
    Anyways 16/44 er satme godt nok lav gearing. Så tager den begrænseren rimelig hurtigt i 6gear eller hvad?
    På den gearing er det vel næsten ligefør den powerwheelier i 3 gear?


  • #16   6. jun 2010 Det burde ikke være så slemt, da der skal noget vandring til at åbne spjældene helt. Hvis det er 55mm du har at gøre med er der ihvertfald et eller andet som ikke stemmer. Det kan være den er dårlig justeret eller at der er kommet et håndtag på med kort vandring.
    Som andre også skriver kræver en V2´er tilvænning smiley den motorbremser noget med voldsomt end en r4 og så smider den også kræfterne noget hurtigere, dvs momentstigingen er stejlere på færre rpm


  • #17   6. jun 2010 Kasper (Svendborg) N

    Den går stadig næsten 230 og laver uden problemer powerwheeli i 3 gear :=)) det er også kun en midlertidig løsning til det rigtige tandhjul kommer hjem (42t) det er min måde at begrænse fartvandviddet på


  • #18   6. jun 2010 Junior 250-666 .
    Jeg kører jo 42t nu og har faktisk et 16t til at ligge også. Har overvejet om jeg skulle prøve det, men det er godt nok et voldsomt spring. Har du taget den af flere etaper eller sprang du fra 17/40 til 16/44?


  • #19   6. jun 2010 gik fra 17/40 til 16/44 , men det var jo også kun fordi det lige var det min kammerat havde til at ligge på hylden ;o)

    venter på mit Rental 520 race 42T i guld


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #20   6. jun 2010 17-42 passer fint til mig.

    Gider ikke have alle de omdrejninger i høj fart....


  • #21   7. jun 2010 jeg får nok desværre ikke kigget på cyklen i dag
    for regnen har sat lidt en stopper for det.
    men så vidt jeg kan se så ligner det et fuldstændigt standard gas håndtag, ( i hvert fald uden på )





  • #22   7. jun 2010 Ja udenpå, men du skal ind i konsollen for at se forskellen smiley

  • #23   7. jun 2010 jaa det jo det. men jeg er lige ovre og besøge kæresten, så jeg har ikke noget sted at rode, med den lige nu for jeg vil ikke have vand ind i konsollen smiley

Kommentér på:
Sv 1000 "ON/OFF" gas håndtag

Annonce