{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.599 visninger | Oprettet:

Veteranstatus og vægtafgift {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg har lige fået en opkrævning Skat-Centralregistret for motorkørertøjer på min CZ motorcykel 580 kr for perioden 1-6-2010 - 31-5-2011. Det er som sådan ganske fint.
Men nu er min CZ fra 13-8-1975 og mit spørgsmål er så.

Burde jeg så ikke betale en lavere vægtafgift efter den 13-8-2010 når den så bliver 35 år??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteranstatus og vægtafgift
  • #1   11. jun 2010 tror at den skal være ældrere for at få den lave afgift og tror også du selv skal oplyse dem om at den skal på veteran afgift.

• #2   11. jun 2010 Du skal absolut ikke regne med skat justere noget som helst til din fordel og slet ikke automatisk smiley
    De er i øjeblikket fuldt optaget af at bonge den danske Diesel bilpark pga partikkel filter. ( Der mangler nogle mia i stats kassen...)

• #3   11. jun 2010 Jeg kan ikke finde noget på skat's hjemmeside omkring veteran vægtafgift.
    Ja, skat giver aldrig noget ved dørene.
    Måske der kommer nogen på banen som har været processen igennem med et køretøj som bliver 35 år.

• #4   12. jun 2010 Bekendtgørelse af lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v.

Lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 978 af 4. december 2003

§ 15, Stk. 3.
    Når der er forløbet 35 år fra et køretøjs 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales vægtafgift, udligningsafgift og tillæg for privat anvendelse med 1/4 af satserne i § 3, stk. 1, og § 4, stk. 1. Det er en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved 1. registrering.

Som jeg læser ovenstående er det først ved næste opkrævning af du ryger ned på veteran-satsen.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17104

• #5   12. jun 2010 Men find lige ud af om den så først skal synes som veteran køtj. for at komme under den regel....jeg ved at biler SKAL synes som veteran køtj, før det sker. Efterfølgende må du ikke bruge køtj. som primært køtj, da det kun må bruges lejlighedsvis.

Ved biler med veteran status kræver forsikring som regel også at man har et andet hverdags køtj.

• #6   12. jun 2010 Vægtafgiften bliver reguleret helt automatisk når køretøjet ER fyldt 35 år. Det sker først på din næste opkrævning, den skal ikke til syn og du skal ikke selv gøre noget.

Kommentér på:
Veteranstatus og vægtafgift

Annonce