1.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

aprilla 1000 falco. v60'eren aprilla 1000 falco. v60'eren

hej derude. jeg har idag været ude og prøvekøre en aprilla 1000 falco fra 2003:) mega fed maskine og kanon fed bundtræk.
Er der nogen derude der har erfaring eller generalt viden om denne fede sykel???
kender intet til aprilla cykler udover de er mega fed style messigt. altså er de dyr at vedligeholde, dyr i reservedele, holdbar cykel osv osv???
Hilsen rick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aprilla 1000 falco. v60'eren
  • #1   14. jun 2010 Hvorfor vil du have en Falco når du kan få en Mille, så må den være billig

• #3   14. jun 2010 Overvej en Mille eller Tuono - skal det være mere Touring så en Futura. Falco'en er i min verden sådan en gang miksmaks mellem det hele, og den gør egentligt ikke nogen af disciplinerne særligt overbevisende.

Aprilia er ikke mere kostbare at vedligeholde end andre cykler, har en kammerat med en Mille der rundede 95.000 km. uden nogen problemer.
    Det kan derimod være en pestilens at få diverse dele gennem det danske forhandlernet - men så er der heldigvis propfyldt med muligheder i såvel Tyskland som England.

Men som skrevet aprilia-club.dk, klubben er lidt død for tiden da webmaster jo har solgt sin Aprilia til fordel for en Yamaha , gad vide hvem det var?

Det lyder måske grimt det jeg skrev om Falco, men gør dig i det mindste den tjeneste at prøve en Mille / Tuono og evt. også gerne en Futura.

• #4   14. jun 2010 Det her er satme en skarp pris:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=76074

• #5   14. jun 2010 Prisen skal også være skarp - kig min gamle Tuono på min profil. 2004, kun 11600 km. den måtte jeg ned i 86.000 kr. for at komme af med. Alt for billigt !! øøv og den var proppet med ekstra "løjer"

Den her Mille er også rigtig fin http://www.jensensbike-cars.dk/?pg=showcar&ID=792600369

• #6   14. jun 2010 Vi er vel alle forskellige... IMO er Falco'en den mest attraktive i den serie. Tuono er for bøllet til mig, og Mille for sportslig betonet.
    Falco'en er en bedre landevejs MC. Den er mindre ekstrem end Mille, og mere brugbar til andet end sport/race.
    Og så er designet også flottest på Falco'en.

• #7   14. jun 2010 tusind tak for hjælpen... tja vi må se hvad jeg finder ud af.. synes den kørte skide godt.. og man sidder godt på den.. prøver på at finde en cykel der både er hurtig sportslig og komfortabel samtidig:) men ja.. der er meget at vælge imellem.. dog i en prisklasse der ikke overstiger 90.000:) helst:)

• #8   14. jun 2010 Enig med Jesper..

• #9   14. jun 2010 En Triumph Sprint RS vil måske også være noget for dig. Det er også en landevejsorienteret sportsmaskine med halvkåbe og frit kig til motoren. De er også under de 90.000,- nu.

• #10   14. jun 2010 Eller Honda VFR? ville til enhver tid vælge den frem for en Aprilia Falco

• #11   14. jun 2010 Jan: Ingen tvivl om at en VFR er blandt de bedste MC'er der nogensinde er præsenteret på markedet. Men den er en Honda på godt og ondt. Og en Honda virker så godt og letkørt, at den også virker kedelig :o)
    Med en Falco eller Sprint RS får man trods alt en mere speciel/unik MC.

• #12   14. jun 2010 Jesper du har helt ret - en Viffer mangler lidt sjæl men kører sgu fint , men Falco er der altså ikke meget sjæl over - den er kedeligere end en Viffer hvis min mening tæller

• #13   15. jun 2010 Uhhh Jan du er en mand efter min smag:D

Hehe jeg var med Rick ude og kigge på falcoen og må inderømme man godt kunne se der lige var 12 år i forskel på design også... Falco'en er på alle måder mere "futuristisk" i sit design - men bestemt ikke ment negativt...
    Synes der er rigtig mange lækre detaljer på den.

• #14   15. jun 2010 Jan, var det derfor du solgte din Tuono? Altså fordi den manglede sjæl?

• #15   15. jun 2010 rick W
    Tag et kig på http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=60 der kan du snuse noget mere til SL1000 aka Falco. Det er et amerikansk site, men der huserer folk fra det meste af verden med samme passion: Nemlig Aprilia SL1000 Falco smiley

Det danske site på aprilia-club.dk har længe ikke været noget at råbe hurra for. Der er dog kommet et mere prof. forum nu, så det har da hjulpet lidt. Kig da forbi der: http://apriliaclub.forumup.dk/

Falcoen har, som de samme årgange af Mille, Tuono og Futura (så vidt jeg ved) en svaghed og det er en pakning i den hydrauliske slavekobling. Den er dog blevet redesignet og en sådan koster 11£ ca. og er ikke svær at skifte.

Mange har skiftet hele slave koblingen til "aftermarket" racer udgaver, og disse står vel ca. i 90-100£ som så skulle holde bedre og gøre det op til 25% lettere at trække koblingen. Den kan være tung at køre med i længere tid, specielt ved bykørsel. Men hey, så får man jo Skipper Skræk underarme smiley

Har du flere spørgsmål så sig bare til.

Kommentér på:
aprilla 1000 falco. v60'eren

Annonce