{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af"stor" MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Står og skal til at købe mc, men mangler lidt råd og erfaringer fra jer : )

Jeg er på udkig efter en sports touring maskine, er 2m høj så en racer bliver det nok desværre ikke, skal jo også kunne sidde ordenligt og vil gerne have muligheden for at have en bagpå.

Mit budget hedder 50k + / - og har indtil nu kigget på ZZR1100, CBR1000F og FZR1000 EXUP selvom den skilder sig lidt ud?

Hvad har folk er + og - ved dem eller bør jeg kigge efter noget helt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af"stor" MC
  • #1   14. jun 2010 Hvis du kan finde omkring 75k i budgettet, ville en Honda CBR11000F Blackbird være et godt alternativ.

  • #2   14. jun 2010 Har godt luret det : ) og den er også meget højt på ønskesedlen : ) men det må desværre blive en anden gang. Selvom det er en super lækker og meget flot cykel

  • #3   14. jun 2010 Har du kigget på en Yamaha YZF 1000 Thunderrace? Den er lidt mere sporty end de andre du har kig på, men tror måske godt den kunne fungere til en høj gut som dig

  • #4   14. jun 2010 af de maskiner du nævner er det yamahaen eller kawasakien. Hondaen er generelt for lav til dig og din siddestilling bliver lidt akavet. Tror umiddelbart faktisk yamahaen ville gøre det bedste arbejde. Hva med en BMW K80 eller K100?

  • #5   14. jun 2010 Thomas - Synes bare det ligger fra 60 og op : (

    M T - Når du siger Yamaha, mener du så FZR eller YZF som Thomas foreslår? Tror BMW bliver for kedeligt for mig : )


  • #6   14. jun 2010 MT: En ZZR er da ligeså lav...

    Din første MC??
    Med lidt færre hk og mindre sport i sit udseende:
    http://www.dba.dk/yamaha-tdm-850-850-ccm-93/id-66645223/
    Men tag ikke fejl. På en snoet landevej kommer den hurtigere frem end dem du spørger til, og kigger du f.eks på stellets opbygning, afslører det også at det er en MC bygget til sportslig kørsel.


  • #7   14. jun 2010 Jesper, synes nu generelt kawa'erne er højere end honderne. Jeg kan i hvert fald ikke nå jorden på ryggen af sådan en smiley

    Peter, jeg mener den EXUP du selv skrev. Den er en fin cykel til prisen, men stor og tung. Alle cykler kan køre stærkt på snoede veje det handler bare om ham der kører har nok gaskontrol så kan man sgu stortset det hele smiley Længe leve Keith Code smiley


  • #8   14. jun 2010 Honda CBR1000F SC24 evt. med dual brake er nok det bedste bud til prisen.
    Stabil cykel der bare kører og kører.
    ps. lyt til / spørg angående skift af knastkæde og strammer. Gælder også næsten alle andre mærker og modeller.
    God jagt


  • #9   14. jun 2010 Er det din FØRSTE MC ?

    Så skal du i hvert fald ikke købe ZZR1100 eller FZR1000 EXUP da de er for voldsomme i accelarationen til en begynder. Så hellere CBR 1000 F, den smider dig ikke sådan lige af ( - acceleration ) smiley

    Måske starte med én .... à la den Jesper ( Virum ) foreslår .

    Held og lykke

    Jens


  • #10   14. jun 2010 Jens J: En CBR1000 kan nu godt følge de andre i acceleration, primært fordi den ikke er gearet til samme topfart som de 2 andre.

  • #11   14. jun 2010 Jesper (Virum) : HAR prøvet en CBR 1000 F og dét gider jeg ikke mere smiley .... Jeg har mere end svært ved at tro på dén sku´ have 135 hk ....

  • #12   14. jun 2010 Du skal da bare købe min Viffer - Så er der også råd til tøj osv.

  • #13   14. jun 2010 Du vil blive overrasket over hvor god plads der er på en ZX9R. Jeg har meget lange ben og kørte to gange til Østrig på min. Den giver samtidig alle de andre baghjul både ligeud og i sving, og vejer kun 185 kilo tør. Vælg en 1998 eller nyere. Skulle nok være til at få for de penge i disse tider, suk.

  • #14   14. jun 2010 Allan K: Hvorfor skal så mange trådes spammes med "køb min VFR"...

  • #15   14. jun 2010 Den korte version: Fordi jeg gerne vil sælge den!!!

  • #16   14. jun 2010 Altså: NOGET HELT ANDET ER SÆ'FØLIG .... i dine øjne en kedelig fætter af en Gold Wing. MEN.... Prøv den. For din egen skyld, ja den har godtnok ikke 136 hk, men dem den har, er alle sammen hjemme smiley
    Størrelsen og siddekomforten taget i betragtning, får du nok ikke bedre ergonomisk siddestilling. Og så kan du jo kører 1000 vis af km, uden at kroppen bliver træt.
    Ved godt at det ikke lige er DET du søger, men altså, du får en bundsolid cykel, som du kan "hygge" dig med i mange år.


  • #17   14. jun 2010 V-Strom 650 er kåret som Alpenmeister af tyske Motorrad og der er super forhold for passageren også. Bremser ikke alt for godt så tag en med ABS da den ellers er let at overdosere.

  • #18   14. jun 2010 tja jeg har en fin zzr d model til salg måske du skulle kikke lidt på den! en rigtig herre cykel til "voksne" mænd.

  • #19   14. jun 2010 Hvis det er første cykel havde jeg taget noget naked bike alla bandit 600 eller 1200. Eller en Honda Hornet CB600/900

  • #20   15. jun 2010 Fordi den er letkørt smiley det er sgu ikke altid ccm der tæller. Det at den har stort moment gør man kan køre i høje gear ved lav fart. Det gør den noget nemmere at køre end f.eks sådan en som min eller tilsvarende. Hvis manden havde haft lidt flere penge havde jeg foreslået en VFR800 da den er eminent som begynder cykel.

  • Jan V
    Jan V Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #21   15. jun 2010 Vi er to i hustanden der begge er ca 190 cm... Og vi er meget glade for den Honda ST1100 vi lige har købt...
    Tror dog måske den ligger udenfor prislejet, men om man kan få de ældste ned i den pris, ved privat handel er jeg ikke helt klar over.
    Det er godt nok en stor og tung cykkel, men den er ualmindelig let kørt, og når du er 2m, så når du sagtens over den, og har godt greb om den selvom den er tung.
    Man sidder rigtigt godt på den. Meget behagelig kørestilling, og man bliver ikke krøllet sammen i benene. Og så har den heste og kubic nok til at den også er sjov om et par år, når du har fået lidt mere køreerfaring...
    mvh Fruen


  • #22   15. jun 2010 Nej det er ikke første MC. En goldwing er aaalt for kedelig : ) det skal være noget sports maskine af stor størrelse og ikke alt for sløv. Grunden til jeg har kig på ZZR1100 og CBR1000F er pga. størrelsen ikk så meget motor. 1200 Bandit er fin cykel og billig endda også, synes også den "naked" stil er lidt fed, men bryder mig ikke om der er så meget vind : ) De fleste 600cc og deromkring er alt for små til mig. Det ser både dumt ud og jeg sidder også ret dårligt på dem. Plus den langhårede er 182 og slipper nok ikk for at have hende bagpå af og til ; )

    BTW Allan så har jeg tøjet også : )



  • #23   15. jun 2010 Peter, hvad med Hornet CB900? smiley Fandme en lækker cykel vinden ja gud bevars, men en lille topkåbe kan gøre meget smiley

  • #24   16. jun 2010 Hej Peter....
    Har lige kørt med Magnus, en høj fyr på en lækker Bike tjek lige link---
    Han skinnede som en sol, og de passede fint sammen

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=27921


  • #25   16. jun 2010 Jeps. Hornet 900. Og så må du bare få dig nogle nakkemuskler smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af"stor" MC

Annonce