{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Begyndercykel 18 år {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg er her i vinters blevet 18 år gammel og har et pænt stykke vej til skole (13 km). Denne distance vl jeg gerne tilbagelægge på ryggen af en mc, og skal derfor på lørdag starte på et intensivt mc-kort-hold.

Hvilke cykler vil i anbefale mig at kigge på som pendlercykler? Jeg kunne godt tænke mig en med kåbe og har bl.a. kigget på en cbr 125 r, desuden har jeg været ude at side bagpå en gs 500 e, som jeg syntes forfærdeligt godt om, men den bliver jo lidt dyr hvis jeg skal have den med kåbe.. Hvad har i af forslag til en fattig studerende med et budget på MAX 25k.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begyndercykel 18 år
  • #1   16. jun 2010 jeg står i samme situation som dig - har dog fået mit kort..

cbr 125'eren har kun 15 hk, og er ikke særlig sjov at køre på..
    du skal hellere tage at kigge på en aprilia rs 125 - de skal køres lidt hårdt, men skulle være rigtig rigtig sjove at køre på når vejen bare snor sig en smule..

• #2   16. jun 2010 Men det er jo en 2 takter :s

Det er jo nok ikke så godt når jeg kører mindst 10k årligt...?? Eller hva?

• #3   16. jun 2010 hvis du køber en gs 500 så skal du have et droslingskit på den.
    har du kigget på kawasaki ninja 250?

• #4   16. jun 2010 Hvad med sådan noget som den her? http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=78144
    (kender ikke manden)

• #5   16. jun 2010 skidt med om det er en 2 takter.

• #6   16. jun 2010 Husk at man altid kan drosle en cykel så den kun har de 34hk. Men de gængse forslag er (i det pris leje):

- Honda CB 500
    - Kawasaki ER-5
    - Suzuki GS 500

Mvh Simon

• #7   16. jun 2010 Til hverdag og som transport cykel ville jeg uden tvivl vælge en cbr 125.. Det er en ny og billig maskine, samt har den hondas pålidelighed..

Kender en der får den til at gå 50kmL

• #8   16. jun 2010 Er med på det med droslingen, ellers kommer den store stygge bastian:)

Men hvordan hvis nu man vælger en GS'er? Skal den så omregistreres og med nye plader fordi der er kommet drosling i? Eller hvordan fungerer det?

• #9   16. jun 2010 nej den skal bare synes med kittet monteret og så er det det..

Jeg satser stærkt på at købe en rs 125 - og jeg kommer nok også til at køre 10 k +.. om året.

• #10   16. jun 2010 Har du været ude at se/sidder på en RS125 den er super lille! Du burde sagtens kunne finde en CB 500 eller GS 500 inden for din pris ramme! Som markedet er i øjeblikket kan man jo godt presse priserne lidt.

mvh Stubkier

• #11   16. jun 2010 Simon S

Jeg har ikke siddet på en rs 125, men det er også en af mie problemer, jeg er en stor dreng på 90 kg og 187 i højden, bl.a. også derfor jeg har tænkt på cbr 125 r da den skulle være forholdsvis stor...

• #12   16. jun 2010 Du vil da uden tvivl blive røv træt af de sølle 15hk efter rigtig kort tid.

Gå efter en dem, som Simon S nævner!

• #13   16. jun 2010 Hvis det er noget, der skal køre hver eneste dag, så lad være med at købe totakter. Der skal stempler og ringe til med jævne mellemrun, og så er de små der ikke meget andet en borede knallerter - Sorry, men jeg mener det:-)

Det er allerede skrevet længere oppe en god tocylindrer 4-takter på 5-650 CC og så et droslingskit.

Resultat: meget større driftsikkerhed, meget bedre økonomi, meget bedre plads og meget meget mere MC og mindre knallert.

De fleste tocylindrede beholder et rimeligt moment ved drosling, det gør de firebenede ikke:-)

• #14   16. jun 2010 Okay, hvor meget må jeg give for en flot gs500e med kåbe?
    Og en flot cb 500?

• #15   16. jun 2010 Tjek markedet her på siden og på dba. Så finder du cirka niveauet.

• #16   16. jun 2010 synes bare den ligger lige højt nok, jeg vil jo helst ikke ret meget over 25-30 tusind på klokken, og så hedder prisen 30k og opefter?

• #17   16. jun 2010 Det er et kompromis, som man må tage med eller ofre lidt flere penge.

Men hvis du sætter dig ind i markedet på de omtalte cykler, så finder du nok ud af hvad der er rimeligt. Der må være et godt tilbud imellem. smiley

• #18   16. jun 2010 Jeg tror jeg vil prøve at se tiden an og så holde øje med markedet indtil jeg har kortet:) Tak for hjælpen:)

• #19   16. jun 2010 Min personlige holdning er at hvis du kommer før 2000 så har km-tallet ikke særlig meget at sige. Du skal ud og se på maksinen, hører hvordan den lyder og generalt bare se standen.

Jeg har fx selv lige købt en CBR 600 F2 til lige over 30.000kr den har køtr 75.000KM men spinder som en mis. Du skal altså ikke være bange for km-tallet.

Du kan få en CB 500 for 25.000kr som market er pt. og en hurtig søgning på GS 500 indikere at de også er "nemme" at finde til dit prisleje.

Jeg tror ligesom nogle af de andre at du meget hurtigt bliver træt af den lille cbr125. Købt noget du kan drosle har du også en cykel du kan bruge mere end 2 år smiley

Mvh Simon

• #20   16. jun 2010 spark mig og kald mig Karen.. det spørgsmål har været mange gange..

køb min ...

• #21   16. jun 2010 En anstændig GS500 bør ikke koste mere end 25.000,- uanset årgang. Det er så godt som den samme MC lige siden den først ramte markedet i 1989, det er kun kosmetiske ændringer. En 2009 model kører derfor ikke bedre end en fra 1989.
    Du skal bare vælge ud fra stand. Motoren holder ganske godt, hvis bare den får service og har olie på motoren. Rust er det eneste den primært fejler, og hvis den får noget at leve af drikker den også olie.
    Men som sagt, 25.000,- er rigeligt til en god GS500. Betaler du mere end det har du givet for meget.

Kommentér på:
Begyndercykel 18 år

Annonce