921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Nedlægning ;( + nye fodhvilere. Nedlægning ;( + nye fodhvilere.

Ja så skred forhjulet sku lige væk under mig, i en katastrofe opbremsning da jeg var på vej hjem fra job igår ;(. En doven billist, 3 vognlængder længere oppe, der ikke gad give tegn til at dreje i god tid resulterede i at hele bilkøen stoppede brat op. Griber forbremsen og der ligger jeg så, forhjulet forsvandt bare under mig, på tør asfalt 0o_.....surt show !
skete heldigvis ikke det store med hverken mig eller mc. Fik bremset den stort set helt ned, så der er kun meget overfladiske ridser på kåbe og udstødning, men tilgengæld knækkede min bremsepedal. Nu står jeg så her og tænker at når lortet alligevel skal skiftes, at jeg ligeså godt kan gå hele vejen og sætte et federe/pænere tilbagerykkersæt på. Da jeg ikke rigtigt kan finde noget på danske sider ( gerne links hvis i kender nogen), er jeg begyndt at kigge på udenlandske, men har indtil videre kun fundet amerikanske (gider ikke told og skidt) så hvis i har evt nogle engelske (UK) og tyske sider så gerne link, mit prb med de tyske er at jeg ikke ved hvad tilbagerykkersæt hedder ?
Til sidst kvalitet og pris hænger mange gange sammen, men da budgettet og prioritering ikke er så stor, så er forslag til billigere mærker , men hvor kvaliteten stadig er ok gerne velkomne smiley
på forhånd tak, og fortsat god sommer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedlægning ;( + nye fodhvilere.
  • #2   18. jun 2010 "En doven billist, 3 vognlængder længere oppe, der ikke gad give tegn til at dreje i god tid resulterede i at hele bilkøen stoppede brat op."

Så bliver jeg nok nødt til at være den første, der bemærker, at det til enhver tid er dit ansvar at holde nok afstand til den forankørende, at du kan nå at stoppe, hvis de forankørende AF EN ELLER ANDEN GRUND bremser.

Det kan godt være, at bilisten var en kæmpe idiot, men om han så bremsede for sjov, så bør du stadig sørge for at holde nok afstand til du kan stoppe sikkert.

Så jeg synes måske ikke, du skal være så hurtig til at skyde skylden på bilisten her. smiley

• #3   18. jun 2010 snetyv : Jeg snakker ikke om skyld, men forklarer bare hvad der er sket, desuden havde jeg da den påkrævede afstand, da jeg ikke ramte den forankørende bil, mit forhjul skred bare ud i opbremsningen.
    Men i stedet for at diskutere dette så hold dig hellere til mine spørgsmål og hjælp mig med at finde nogen links til fodhvilere og eller oversæt tilbagerykkersæt til tysk smiley

• #4   18. jun 2010 Vi er flere der har oplevet det forsvindende forhjul, i mit tilfælde var det en opbremsning henover et nedsænket kloakdæksel, så der skal man sgu ikke nødvendigvis pålæge skyld snetyv.

Altså, fussrast er det tyske ord for fodhvilere, rizoma har lavet noget meget dyre, som er pæne.

• #5   18. jun 2010 Dannie : tak for link , syntes dog de ligger lige over mit budget, ved ikke hvad de normalt koster men havde håbet jeg kunne gøre det for omkring de 2 k ?
    Tore: tak for oversætning, og tak for historien, så kan jeg trøste mig ved at jeg ikke er alene om sådan en tur smiley

• #6   18. jun 2010 +1 til ABS på MC. Har oplevet ovenstående et par gange i eftermiddagstrafikken - hvor ABS'en bare slog til og MC'en blev stående smiley

Godt der ikke skete noget med dig. Vil da mene at det er det rigtige tidspunkt at skifte til noget federe - håber du finder noget spændende at sætte på.

• #7   18. jun 2010 De hedder rearsets på udenbysk.
    Tjek lightech www.mc-topgear.dk... de er super fede til billigere penge end andre komplette sæt.

• #8   18. jun 2010 Fair nok. smiley

• #9   18. jun 2010 Jacob: tænkte precis det samme igår efter jeg var kommet hjem, ABS havde sku nok (måske) reddet mig der. Har lige ladet mig fortælle nu af en kollega, som kører samme vej hjem, at der hvor jeg er skredet ud har der været lavet et større haveprojekt med maskiner osv, så det er jo ikke utænkeligt at der har ligget lidt skidt og kanel på vejen.
    Carsten T . tak for link tjekker det ud .

• #10   18. jun 2010 Der skal faktisk ikke så meget skidt til før at man kan blokere forhjulet
    Jeg har lige fået nye bremser på min, så kørte rundt og legede lidt, så mødte jeg noget gammelt indtøret olie, vupti så skred forhjulet, men skyndte mig at give slip så væltede ikke smiley
    Jeg vil sq også gerne have ABS, men har ikke råd til en ny cykle, og gider ikke skifte til en touring for at få det, så man må prøve at lære at undgå blokeringer.

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=sv1000+rearsets&_sacat=See-All-Categories <- Der er lidt reservedele

• #11   18. jun 2010 Pis, at vælte !!!
    Men fuck da den bremsepedal, du bruger den jo ikke alligevel........ c",)

Kommentér på:
Nedlægning ;( + nye fodhvilere.

Annonce