{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

"ny" gammel MC Yamaha FJ1200 {{forumTopicSubject}}

Har luret et stykke tid på en Yamaha FJ1200 fra 83.
En gammel hund, det ved jeg men er faldet for dens design osv.
Hvis handlen går i orden med sælger så overvejer jeg selv at slå til men.....

Er der noget der skal holdes specielt øje med?
Ved at den kan drikke olie som en dranker drikker sprit men derudover, er der noget?

Rust, bremser, you name it.

Den jeg kan købe kan jeg formodentlig få nysynet men det er jo ingen garanti.

Så kendere af maskinen, kom frisk med indput.

Den skal kun bruges som hyggemaskine, dvs ture ud i det blå og ikke som dagligdagsmaskine.

Benzinforbrug ved alm kørsel, hvad ligger det på?
Forsikring, hvad vil den ca. koste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "ny" gammel MC Yamaha FJ1200
  • #1   19. jun 2010 Hvis det er en 83ér så må det være en 1100, er muligvis blevet forsynet med en 1200 motor.
    Hvis benzinforbruget betyder noget, så glem det, hvis man vil køre ældre 1200 cc så må man betale det det koster.


  • #2   19. jun 2010 Næhhh benzinforbruget betyder ikke det store, var bare nysgerrig mht hvad så stor en maskine bruger men nej, er lidt, læs meget ligeglad med benzinforbruget.

    Er køreglæden der ved maskinen, er der noget man specielt skal holde øje med osv er mere vigtigt smiley


  • #3   19. jun 2010 en super dejlig maskine, mvh hc

  • #4   19. jun 2010 Hej jørgen
    Yamaha FJ1200 er næsten ikke til at slide op
    det er jo en rigtig Yamaha
    jeg tror at den bliver du rigtig glad for


  • #5   19. jun 2010 Bjarne og andre
    Super, så håber jeg bare at jeg hører positivt fra sælger


  • #6   19. jun 2010 ikke at jeg ellers kender noget særligt til modellen , men umiddelbart ville jeg gå efter en nyere med abs- men det koster jo nok også lidt mere så


  • #7   19. jun 2010 Henrik
    Selvfølgelig men min økonomi er ikke til dyrere maskiner men du har 100% ret i dit synspunkt


  • #8   19. jun 2010 de første 1100 havde lidt problemer med at smutte ud af 2 gear ved kraftig accelleration men det blev vist rettet på senere 1200 motor

  • #9   19. jun 2010 michael
    Takker det skal afprøves når jeg prøver den smiley
    Just in case ;=)


  • #11   19. jun 2010 2. gear probelmet er ens på alle modellerne
    -det er kun et spørgsmål om at der er misset gearskift under fuld last - læs HK/NM

    modellen startede i 84-85 som 1100 og kom i 86-87 som 1200 men uden nogle andre ændringer end det
    88 og frem til ca 90 er med 17" forhjul og bedre bremser - men samme motor - lidt ændret motor styring
    91 og frem og igen ændret en smule

    kig forbi fjclub.dk
    der kan du læse alt det som du skal eller bør vide

    - jeg ville gå efter en 88+ for at få en bedre forgaffel, 17" forhjul og bedre bremser - prisen behøver ikke være højere

    MEN DU SKAL KIGGE FTER OM DEN HAR GÅET EN MILLION KM - !!!!!
    altså ikke på speedometeret men på forhvilere og alle de andre steder
    -de skjuler det nemlig godt

    mit råd - til dig - hvis den knurrer lidt ved igangsætning - er det kæderne i motoren - og så ville jeg finde en anden - Hands off !

    mvh Lars
    samme FJ fra 96-09


  • #12   19. jun 2010 og hvis han siger den ikke bruger olie - kan du ligeså godt køre med det samme ....

    i den alder ½-1l / 1000km er normalt


  • #13   19. jun 2010 jeg gav omkring 4000,- for kasko og supercykel (ingen præmiestigning - 3800,- i selv risiko)

    med fruen og touring oppakning i DK, lige under 20km/l ved 80-90km/t
    ved boulevard ræs og småveje - omkring 15-16km/l

    ellers vil jeg sige at hvis den virker frisk i affjedring og motor samt bremser - har du en søndags cykel i mange år frem - og meld dig så ind i fj-clubben hvor der er megen hjælp og stumper at hente


  • #14   19. jun 2010 hej igen
    Kan kun give Lars helt ret
    yamaha gruppen & fj-clubben er rigtig flinke til at hjælpe
    og der er billige stumper at hente
    det betyder meget at en gruppe er flinke til at hjælpe særlig ny begynder



  • #15   20. jun 2010 Jeg har en 1200 fra 89 den sveder mere olie end den spiser Skide træls .. men ved normal brug smider den ikke så meget .. men frisk kørt smider den med den samt den kan presses ned på 8 Km/L

    Nu må du ikke forvente du finder en som min da den er byggel lidt om både for og bag


  • #16   20. jun 2010 Takker alle specielt Lars for den grundige forklaring.
    Super at kunne få hjælp. Kigger nærmere på FJklubben :=)


Kommentér på:
"ny" gammel MC Yamaha FJ1200

Annonce