2.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Begynder MC Begynder MC

Hej MCG..

Jeg skal til at tage MC kort, men kan overhovedet ikke bestemme mig for hvilken mc der er "smart" for mig at købe.. Jeg har gået med tanken om at købe en ninja 250r, men de folk jeg har snakket med syntes det er en dårlig ide, og at jeg skal starte med en fornuftig 600.. Jeg har faktisk to steder fået anbefalet en 2001 CBR600F Sport. Det er sådan en jeg ikke helt er sikker på at jeg burde have en maskine med så meget power, om jeg overhovedet vil kunne styre det.. Det er ikke en fuldblods racer men alle MCere i den størrelse er okay kvik..

Hvad syntes i? CBR er 100% mine favorit cykler, og en f sport er rigtig flot (det har også noget at sige)..

Jeg har læst meget her på forumet og mange andre steder, men kan ikke rigtig komme frem til noget..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder MC
  • #1   22. jun 2010 er enig med din kammi i at en 600 er det smarteste.
    250'eren bliver du hurtigt træt af ( læs : for lille ).

Jeg startede på en 600F3, og købte efter 1½ år en R1'er og nu kører
    jeg på en Daytona med 160-165 hk -> for mig var det intet problem, så længe du har respekt for det du har mellem benene ( altså cyklen).
    Det skal selvfølgelig ikke være overdreven respekt, men blot lidt omløb i hovedet.

Held og lykke smiley

• #2   22. jun 2010 Hvor gammel er du??

• #3   22. jun 2010 Er enig med christian B. hvis du har pengene til det, skal du købe din favoritmc,( ikke at mini ninja'en er et dårligt valg). om en mc har 20, eller 200 heste har i princippet ingen forskel..det er føreren der gør forskellen, så hvis du kører med omtanke, og tager det stille og roligt til at starte med, så er det da cbr'en du skal købe...Held og lykke..

• #4   22. jun 2010 syntes du skal overveje en sv 650... den ser godt ud og har den rigtige lyd.. smiley

og så er den til at betale i forsikringen... ca 8000 kr for kasko for en på 18... og en helt ny kan fåes for 70.000 kr.. smiley

• #5   22. jun 2010 Ja det er føreren der gør forskellen. Men en uerfaren dummer sig oftere end en erfaren, og her straffer 200hk mere end 20hk.

• #6   22. jun 2010 jesper: det kan du have ret i ..

• #7   22. jun 2010 er 25..

• #8   22. jun 2010 det kommer da helt an på situationen.........
    Det er da federe under en overhaling hvor man har fejlvurderet situationen at have kraft nok til at gennemføre overhalingen, end at have for lidt og ende på køleren af en Scania 143.

Hvis du passer på dig selv og kører efter forholdene, læser trafikken og er bevidst om dine egne begrænsninger så sker der ingenting!!
    Så kan du snildt starte med 100hk.

• #9   22. jun 2010 ja start da med en 600ccm vil du helt klart blive gladest for i længden.
    Så kig da på min annonce ;o) hehe

• #10   22. jun 2010 Hejsa, Jeg købte min første mc sidste år, det blev en kawa 636`er, mange fortalte mig inden jeg skulle købe noget mindre & bla bla bla, men hvorfor købe noget som man bliver træt af efter 500 km & skal handle cykel igen ?

Køb hvad du har lyst til, det er dig selv der bestemmer farten !!!!

• #11   22. jun 2010 En god begynder MC er en man hurtigt føler sig tryg ved. Og det er bedre at købe en man keder sig på efter 6 måneder, frem for en man ikke føler sig tryg ved. Har set en del der ikke turde køre deres første MC.
    En moderne 600ccm racer er letkørt for den med erfaring, men for en begynder skal der meget fokus på håndteringen af kræfterne, og dermed mindre fokus på selve kørslen og det at håndtere en MC's fysik.
    For 30-35.000,- kan man få en Suzuki GSF600n eller SV650. De er letkørte og en god introduktion til MC-livet. Og er man træt af den efter 6 måneder er de også til at komme af med.
    Og ved at vælge en naked-bike slipper du også for at betale mange penge for ødelagt plastic hvis du skulle tippen den ned på siden.

• #12   22. jun 2010 nej nej nej... køb min gsxr..;);)

• #14   22. jun 2010 ( syntes på ingen måde at en cbr er en begyndercykel - men det er bare mig der er gammel-kedelig ) ;o)

• #15   22. jun 2010 hvis du vil høre så har jeg lige købt en cbr 600 f1 fra 87 med 42000 km til en god pris og den er der nok i af det hele .
    kør den som du vil den kan det hele næsten da
    men det er op til dig
    honda er lidt ligesom toyota det køre og virker hver gang.
    god tur

• #16   23. jun 2010 René W > så må det være dig der er blevet gammel-kedelig, jeg syntes nu hurtigt den virkede tam..........*G*

• #17   23. jun 2010 Christian , helt sikkert ;o) men har man ikke megen MC erfaring er det ikke lige en 110hk maskine man skal anskaffe sig. Det ser vi sgu for mange sport/race relaterede motorcykelulykker til :o)

• #18   23. jun 2010 René W > det er jo fordi folk måske ikke lige bruger den indvendige side af det der er inde i hjelmen......
    ( fordi mange ikke erkender deres egne begrænsninger !! )
    Men enhver sin smag, naturligvis smiley

• #19   23. jun 2010 Jeg siger mange tak til alle. Jeg vil ud og prøve en CBR Fsport når jeg får kortet så må jeg se hvordag jeg har det med at køre på den. Hvis jeg efter en tur ikke har haft det sjovt men derimod haft nerver på så er det nok ikke cyklen jeg skal starte på.

Kommentér på:
Begynder MC

Annonce